ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στη μάχη της κατανάλωσης με επιδότηση της τιμής των αρνιών μπαίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ φτάνει την τιμή των αρνιών στα επίπεδα προ διετίας και αρκετά πιο κάτω από την τιμή- «ταβάνι» των 10 ευρώ ανά κιλό που επεδίωξε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης.
Η εταιρεία έχει «κλειδώσει» προμήθεια 70.000 εγχώριων αρνιών και για κάθε ολόκληρο αρνί που θα αγοράζει ο καταναλωτής θα του επιστρέφονται 12 ευρώ με τη μορφή δωροεπιταγών και με την αγορά μισού αρνιού η επιστροφή θα είναι 6 ευρώ πάλι μέσω δωροεπιταγών.
Πάνω από 1 εκατ. ευρώ το κόστος για την ΑΒ
Η επένδυση για την επιδότηση της τιμής ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ, όπως είπε στο mononews ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ, κ. Νίκος Λαβίδας. Ωστόσο, όπως ανέφερε «η τιμή των αμνοεριφίων φέτος είναι πολύ υψηλή και κάτι έπρεπε να κάνουμε για να ενισχύσουμε τους καταναλωτές».
Από την περασμένη Τετάρτη τα αμνοερίφια εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ για το αρνί να ξεκινούν από τα 9,78 ευρώ το κιλό και φτάνουν έως 10,90 ευρώ το κιλό ενώ στο κατσίκι από 9,90 ευρώ το κιλό έως 11,40 ευρώ το κιλό.
Η τιμή του αρνιού φέτος «παρά τους αρχικούς φόβους για μεγάλη αύξηση φέτος στις τιμές στο αρνί και στο κατσίκι λόγω μικρής παραγωγής και των μεγάλων εξαγωγών που έγιναν για το Πάσχα των Καθολικών η τιμή στόχος των 10 ευρώ, επετεύχθη κρατώντας στο «Καλάθι» τις τιμές στα περσινά, τελικά, επίπεδα» σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του Πάσχα» που θα κρατήσει έως το Μεγάλο Σάββατο.
Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι του νοικοκυριού»
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση του αρμόδιου υπουργείου να ενταχθεί τελικά το αρνί και το κατσίκι στο «καλάθι» των σούπερ μάρκετ, έχει προκαλέσει την αντίδραση των φορέων των κτηνοτρόφων, οι οποίοι σε κοινή τους ανακοίνωση έχουν προαναγγείλει σχετικές νομικές ενέργειες για το μέτρο.
Μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής χθες ο κ. Γεωργιάδης υπεραμύνθηκε του μέτρου σημειώνοντας ότι έγινε μια μεγάλη προσπάθεια για να δει αν μπορούσε στο σύνολό της η αγορά να κρατήσει χαμηλά τις τιμές στα αμνοερίφια χωρίς να χρειαστεί να ενταχθούν στο καλάθι του νοικοκυριού. «Δυστυχώς, τόσο από τη συνάντησή μου με τους κρεοπώλες όσο και από τη συνάντησή μου και από τη Βαρβάκειο, τέτοιου είδους διάθεση να κρατήσουν τις τιμές χαμηλά δεν υπήρξε» πρόσθεσε.
Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι στην υπουργική απόφαση έχει προβλεφθεί η υποχρέωση των σούπερ μάρκετ να αναγράφουν την προέλευση του κρέατος. «Υπήρξε πλήρης ανακοίνωση στην Ομοσπονδία κρεοπωλών, πριν την έκδοση της υπουργικής απόφασης, τους εξήγησα και για ποιο λόγο. Αν έβλεπα ότι θα κρατούσαν τις τιμές χαμηλά, η πρόθεσή μου ήταν να μην το βάλω υποχρεωτικά στο καλάθι. Μπαίνει στο καλάθι γιατί προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι ο φτωχός συμπολίτης μας και ο αδύναμος. Τώρα ξαφνικά εσείς αφού πετύχαμε τιμές σαν τις περσινές, έρχεστε και τι λέτε; Ότι θέλετε να είναι ακριβότερες οι τιμές;»
Οι Βέλγοι καταναλωτές ζητούν «καλάθι νοικοκυριού»
Αναφερόμενος συνολικά στο καλάθι του νοικοκυριού είπε ότι όταν εφαρμόστηκε το μέτρο πολεμήθηκε, έως και διακωμωδήθηκε ωστόσο συμβάλλει στο να διατηρηθούν οι τιμές στα ίδια επίπεδα με πέρυσι όταν η αγορά προεξοφλούσε αύξηση τιμών κατά 30%.
«Αποδεικνύουμε ότι ο μηχανισμός δουλεύει», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και πρόσθεσε ότι η Ένωση Καταναλωτών Βελγίου έκανε συνέντευξη Τύπου και ζήτησε επισήμως, από τη Βελγική κυβέρνηση, να καθιερώσουν και στο Βέλγιο το «Καλάθι του Νοικοκυριού», θεωρώντας το ως ένα «εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα αντιμετώπισης του πληθωρισμού», για τους ευάλωτους πολίτες και ρητώς ανέφεραν ότι η πρόταση προέρχεται από την Ελλάδα.
Πιέσεις στην κερδοφορία των σούπερ μάρκετ λόγω «καλαθιού»
Πάντως η αγορά ευελπιστεί να μπει «τέλος» στο μέτρο στις 30 Ιουνίου που λήγει η ισχύς του και να μην παραταθεί. Όπως είπε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Ν. Λαβίδας στο πλαίσιο του Food Retail Summit της Boussias το καλάθι έχει πιέσει πολύ την κερδοφορία στις αλυσίδες, καθώς έχουν κρατηθεί οι τιμές σε πολλά προϊόντα χαμηλά. Όπως είπε είναι ένα μέτρο που τελικά λειτουργεί και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα σύμφωνα με τα οποία οι κατηγορίες εκτός καλαθιού «τρέχουν» με 12% και οι κατηγορίες στο καλάθι με 18%, το οποίο μάλιστα δεν είναι και πληθωριστικό.
Ο κίνδυνος στρεβλώσεων στην αγορά
Στο ίδιο συνέδριο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος είπε ότι η επόμενη κυβέρνηση, υπηρεσιακή πιθανότατα, όπως είπε χαρακτηριστικά, θα αποφασίσει αν θα παραταθεί ή όχι και μετά τον Ιούνιο. Τόνισε ότι η αρχική σύλληψη για το μέτρο ήταν να έχει διάρκεια πέντε μηνών αλλά οι πληθωριστικές πιέσεις στα τρόφιμα δεν έχουν μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που να μην χρειάζεται το καλάθι. Αλλά όπως είπε δεν μπορεί να συνεχιστεί επί μακρόν, θα δημιουργήσει προβλήματα. «Υπάρχει μια πιθανότητα να δημιουργηθούν στρεβλώσεις αν παραταθεί επ άπειρον», τόνισε.
Αναφερόμενος στην επιτυχία του μέτρου είπε ότι «καταλαβαίναμε ότι αυτό θα οδηγούσε σε έναν αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή. Αλλά και οι αλυσίδες βοήθησαν, έχουν διατηρήσει για πολλούς μήνες τις τιμές και αυτό έχει φανεί, το έχουν δει και οι καταναλωτές και φαίνεται και στις μετρήσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της Rass που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Food Retail, μόλις το 20,8% πιστεύει ότι το καλάθι έχει αντιμετωπίσει την ακρίβεια, επτά στους δέκα εκτιμούν ότι δεν έχει φέρει αποτελέσματα και ένα 8,3% δεν γνωρίζει το μέτρο.
Από αυτούς που απαντούν ότι έχει αποδώσει περιλαμβάνονται όσοι έχουν καλή οικονομική κατάσταση και οι μεγαλύτερες ηλικίες.
Διαβάστε επίσης
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει σε νέα καταστήματα και το γιορτάζει!
Γεωργιάδης: Καταναλωτική ένωση στο Βέλγιο ζητάει την εφαρμογή του καλαθιού του νοικοκυριού