Για σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας κάνουν λόγο πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθώς τονίζουν ότι τόσο η άφιξη και η συναρμολόγηση όσο και εκκίνηση του καθενός από τους δύο μετροπόντικες έχουν μείνει αρκετά πίσω.

Επιπλέον, αναφέρουν ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση των εργοταξίων από την ΕΡΕΤΒΟ προς τον ανάδοχο του έργου (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom), με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις έως και ενός έτους από το αρχικό χρονοδιάγραμμα του μεγαλύτερου έργου που υλοποιείται αυτή την περίοδο στη χώρα μας.

1

Ειδικότερα, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι ο μετροπόντικας που έχει καταφτάσει στο εργοτάξιο της Κατεχάκη έχει μόλις συναρμολογηθεί και ότι η εκσκαφή θα ξεκινήσει εντός Μαΐου. Εν τούτοις, η ΑΒΑΞ σε πρόσφατη δημοσίευσή της αναφέρει ότι ο μετροπόντικας του φρέατος Κατεχάκη είναι έτοιμος να «σκάψει» τα πρώτα δώδεκα μέτρα.

Από την άλλη πλευρά, ο μετροπόντικας που θα εγκατασταθεί στο εργοτάξιο της Βεΐκου δεν έχει καταφτάσει ακόμα στη χώρα μας και θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον έως το φθινόπωρο του 2023, ώστε να συναρμολογηθεί και να τεθεί σε λειτουργία.

Προσθέτουν, δε, ότι ακόμα αν είχε φτάσει ο δεύτερος μετροπόντικας στο εργοτάξιο Βεΐκου και ήταν συναρμολογημένος θα έπρεπε να περιμένουμε πάλι έως το φθινόπωρο για να τεθεί σε λειτουργία καθώς το εν λόγω φρέαρ δεν είναι έτοιμο.

Ένας ακόμα ανασταλτικός παράγοντας για την πορεία των έργων είναι το εργοτάξιο στο Κολωνάκι, στο οποίο έχουν εντοπιστεί αρχαία και πρέπει να δοθεί το πράσινο φως από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες με τις πηγές της Αττικό Μετρό να εκτιμούν ότι αυτό θα γίνει εντός του καλοκαιριού.

Επιπλέον, το φθινόπωρο θεωρείται κομβικό σημείο για την Αττικό Μετρό, καθώς τότε θα έχει εκδοθεί και η σχετική απόφαση του ΣτΕ για το ζήτημα του σταθμού Ευαγγελισμού που έχει χωροθετηθεί στο Πάρκο Ριζάρη. Υπενθυμίζεται ότι το ίδρυμα του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα που έχει πραγματοποιήσει την ανάπλαση του Πάρκου έχει προσφύγει στο ΣτΕ και έχει προτείνει μία εναλλακτική χάραξη με στόχο τη διάσωση των δένδρων.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως η εκδίκαση της προσφυγής αποτελεί κομβικό σημείο, καθώς «μπορεί να τινάξει το έργο» στον αέρα. Εν τούτοις, αξίζει να αναφερθεί ότι η ΑΒΑΞ έχει προτείνει μία εναλλακτική χάραξη, η οποία θα κοστίσει επιπλέον 50 εκατ. ευρώ, αλλά τη στηρίζει και ο Δήμος Αθηναίων.

Η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας

Οι υπογραφές για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας έπεσαν το καλοκαίρι του 2021 και βάσει των αρχικών όρων το έργο θα πρέπει να έχει παραδοθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2029. Εν τούτοις, οι καθυστερήσεις στις οποίες αναφέρονται οι πηγές της Αττικό Μετρό σημαίνει ότι το έργο θα παραδοθεί εντός του 2030, ενώ τίθεται και το ερώτημα του ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για αυτές.

Σημειώνεται ότι η Κοινοπραξία που υλοποιεί το project των 1,1 δισ. ευρώ έχει λάβει βάσει του νόμου που πέρασε τον προηγούμενο Μάιο πριμ έγκαιρης υλοποίησης ύψους 57,7 εκατ. ευρώ καθώς δεν επικαλέστηκε τη ρήτρα για παράταση των έργων κατά έξι μήνες. Ωστόσο, εάν το έργο καθυστερήσει με δική της υπαιτιότητα τότε θα πρέπει να επιστρέψει το ποσό αυτό στο Δημόσιο. Από την άλλη πλευρά εάν η Αττικό Μετρό αποφασίσει να δώσει παρατάσεις (καθυστερήσεις ΕΡΕΤΒΟ που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες και η πορεία της προσφυγής στο ΣτΕ), τότε το ποσό αυτό θα παραμείνει στα ταμεία της ΑΒΑΞ.

Στα του έργου προβλέπεται η δημιουργία 15 σταθμών για τη νέα πορτοκαλί γραμμή του μετρό Αθήνας, οι οποίοι είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Με τη νέα αυτή γραμμή εκτιμάται ότι θα μετακινούνται σε ημερήσια βάση 340.000 επιβάτες, ενώ θα κυκλοφορούν τουλάχιστον 60.000 οχήματα. Επιπλέον, θα εξοικονομούνται σε ημερήσια βάση 1.216 μεγαβατώρες ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 318 τόνους.

Διαβάστε επίσης:

Μετρό: Σε λίγες εβδομάδες ξεκινά ο Μετροπόντικας της γραμμής 4