Το πρώτο τρίμηνο της Endless κινείται θετικά, σε συνέχεια των καλών αποτελεσμάτων της προηγούμενης χρονιάς, αναφέρει στο mononews.gr ο Γιώργος Τρακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Endless (Ευρωχαρτική).

Όπως τονίζει, μέχρι τώρα στο 2023 αρχίζουν να διαμορφώνονται συνθήκες αποκλιμάκωσης των πρώτων υλών, που έχει ως αποτέλεσμα εκπτώσεις στα προϊόντα. Επιλέγει τις εκπτώσεις καθώς είναι πολύ νωρίς να προεξοφλήσει τη σταθερότητα και το τέλος των διακυμάνσεων. Γενικά για τον κλάδο της χαρτοβιομηχανίας τονίζει, “αυτοί που αντέξαμε και επενδύσαμε στην επόμενη μέρα βλέπουμε τα αποτελέσματα να μας δικαιώνουν, αλλά και τη σωρευμένη εμπειρία μας από τις προκλήσεις του παρελθόντος να ανάγεται σε πλεονέκτημα ακόμη και έναντι των μεγάλων και ισχυρών ονομάτων του εξωτερικού”.

Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το 2023 σε ό,τι αφορά την αγορά; Πώς κινείται το πρώτο τρίμηνο της εταιρείας μέχρι στιγμής;

Το 2023 θα είναι μια χρονιά διαχείρισης των θεμάτων, σε επίπεδο πληθωρισμού, κόστους ενέργειας, αυξήσεις πρώτων υλών, που μας κληροδότησε το 2022, αλλά και προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς εν μέσω πολιτικών συγκυριών που δε βοηθούν στην εξομάλυνση του κλίματος. Στα θετικά, η αγορά έδειξε ήδη ότι πλέον είναι πιο ώριμη στο να αντιμετωπίζει τις διακυμάνσεις, με όλους τους συμμετέχοντες σε αυτήν να έχουμε επιτύχει ένα υψηλό επίπεδο συνεργασίας και συνεννόησης με το βλέμμα στραμμένο στην macro ανάπτυξή μας.

Το πρώτο τρίμηνο της Endless κινείται θετικά, σε συνέχεια των καλών αποτελεσμάτων μας της προηγούμενης χρονιάς. Αυτό το θετικό κλίμα ενισχύει η νέα σειρά #goodmood που ήδη βρίσκεται στα ράφια της πλειοψηφίας των super markets.

Ποιος είναι ο στόχος για το 2023 και ποιες είναι οι σκέψεις σας για το ΧΑΑ;

Ακόμη σημαντικότερο από τον υψηλό τζίρο και κέρδη,  είναι ότι το 2022 έκλεισε με μείωση του δανεισμού, πετυχαίνοντας σε μια χρονιά υψηλών πιέσεων να εφαρμόσουμε κατά γράμμα τον macro αναπτυξιακό σχεδιασμό μας. Το 2023 θέλουμε να είναι χρονιά εντατικοποίησης των ενεργειών που θα αναδείξουν τα σαφή πλεονεκτήματα που ως Endless EC έχουμε. Πλεονεκτήματα που εδράζονται στις νέες παραγωγικές δυνατότητες χάρη στο ολοκληρωμένο επενδυτικό μας πλάνο ύψους €17.000.000, αλλά και στη νέα Πολιτική Εταιρικής Διακυβέρνησης που έχει εισάγει ESG κριτήρια και διαδικασίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μεριμνούν για την ανακύκλωση των μη αξιοποιούμενων υλικών, επικεντρώνουν στην ανάπτυξη των εργαζομένων και τη δίκαιη ανταμοιβή τους. Σε ό,τι αφορά το ΧΑΑ, συνεχίζει να είναι μια επιλογή, όπως ήταν πάντα.

Ποια είναι η κατάσταση της ελληνικής χαρτοβιομηχανίας σήμερα;

Θα έλεγα ότι βρίσκεται στον προθάλαμο της δεύτερης «Άνοιξης» της. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι η χαρτοβιομηχανία υπήρξε βασική κινητήριος δύναμη της ελληνικής παραγωγής και από τους μεγαλύτερους εργοδότες. Στη διαδρομή της πολλά και μεγάλα ονόματα δεν άντεξαν τις απανωτές κρίσεις και είτε έκλεισαν ή εξαγοράστηκαν. Σήμερα, στην ολοκλήρωση μια δεκαετίας οικονομικών αναταράξεων η οποία ξεκίνησε για το 59%, σύμφωνα με άρθρα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας,  του κλάδου με ζημιές, αυτοί που αντέξαμε και επενδύσαμε στην επόμενη μέρα βλέπουμε τα αποτελέσματα να μας δικαιώνουν, αλλά και τη σωρευμένη εμπειρία μας από τις προκλήσεις του παρελθόντος να ανάγεται σε πλεονέκτημα ακόμη και έναντι των μεγάλων και ισχυρών ονομάτων του εξωτερικού.

Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν σημειώσει αυξήσεις σε τι ποσοστό; Έχετε διαπιστώσει επιπτώσεις των αυξήσεων στη ζήτηση των προϊόντων σας; Ποια προϊόντα σας είναι τα πλέον ανθεκτικά; Ποια επηρεάστηκαν μέχρι τώρα περισσότερο τα χαρτικά ή τα απορρυπαντικά; Τί προβλέπετε για τη συνέχεια;

Οι αυξήσεις στα προϊόντα μας ήταν στο ελάχιστο δυνατό και απαραίτητο ποσοστό. Παράγουμε είδη άμεσης και καθημερινής ανάγκης, των οποίων οι πρώτες ύλες, είτε πρόκειται για πλαστικά ή χημικά ανατιμήθηκαν βίαια και αλλεπάλληλα. Σε ό,τι αφορά δε στο χαρτί, λάβετε υπόψη πως η πρώτη ύλη από τους προμηθευτές μας άγγιξε το 100% αύξηση. Αυτό αρκεί για να καταλάβει κάποιος το μέγεθος των πληθωριστικών πιέσεων που απορροφήσαμε και συνεχίζουμε.

Ανθεκτικότητα επέδειξαν και οι δύο κατηγορίες, εν μέρει και λόγω της φύσης τους που τα καθιστά απαραίτητα, με το 2022 να καταγράφεται μια ισχνή κάμψη στις πωλήσεις της τάξης του -5%. Μέχρι τώρα στο 2023 αρχίζουν να διαμορφώνονται συνθήκες αποκλιμάκωσης των πρώτων υλών, την οποία εμείς τη μεταφράζουμε σε εκπτώσεις στην αγορά. Επιλέγουμε τις εκπτώσεις καθώς είναι πολύ νωρίς να προεξοφλήσουμε την σταθερότητα και να πούμε ότι βγήκαμε από τις δυσκολίες.

Το καλάθι του νοικοκυριού ήταν τελικά ένα μέτρο στη σωστή κατεύθυνση;

Ήταν και παραμένει ένα πρωτόγνωρο μέτρο σε απάντηση μιας πρωτόγνωρης κρίσης, ένα τεστ που δοκιμάζει τα αντανακλαστικά της αγοράς και τα όρια του κράτους σε ό,τι αφορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Το γεγονός ότι η συζήτηση τώρα γίνεται για το «πασχαλινό καλάθι» ή αυτό «του νονού» δείχνει πως σαν μέτρο είναι εν εξελίξει και ζωντανό σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα πρόχωμα ανακούφισης των καταναλωτών. Ιδανικά δε θα έπρεπε να υπάρχει ούτε αυτό, ούτε κυρίως οι συνθήκες που δημιούργησαν την ανάγκη του. Σε κάθε περίπτωση η δράση είναι καλύτερη από την αδράνεια και εμείς ως εταιρεία, αλλά και το σύνολο του κλάδου πιστεύω, είμαστε αρωγοί κάθε σχεδιασμού που στόχο έχει την ομαλότητα της αγοράς και τη μέριμνα των αναγκών του κοινού.

Μιλώντας για τη νέα σειρά #goodmood. Τί σας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση; Πώς αντέδρασε η αγορά;

Εν ολίγοις, η #goodmood θέλουμε να είναι η πρώτη branded σειρά της αγοράς με σταθερά χαμηλές τιμές. Ξεκινώντας από το χαρτί κουζίνας και υγείας, δημιουργήσαμε μια νέα στην ουσία φιλοσοφία προϊόντων με την ποιότητα της επωνυμίας Endless στη σωστή τιμή, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των καταναλωτών.

Η δημιουργία της είναι προϊόν των αντανακλαστικών που έχουμε ως εταιρεία να διαβλέπουμε τις ανάγκες της αγοράς, με την αντίληψη πλέον των συχνών αλλαγών που την χαρακτηρίζουν, καθώς και των ενισχυμένων δυνατοτήτων μας στις οποίες επενδύσαμε τα προηγούμενα χρόνια ώστε γρήγορα να μπορούμε να σχεδιάσουμε, να παράξουμε και να διαθέσουμε νέα είδη και κωδικούς.

Σε ό,τι αφορά στην υποδοχή της αγοράς, το γεγονός έχουμε τοποθετηθεί στην πλειοψηφία των αλυσίδων super market, είναι ενδεικτικό της ανάγκης που υπήρχε για μια πρόταση που φτιάχνει τη διάθεση σε καταναλωτές και εμπόρους.

Εκτιμάτε ότι θα επηρεαστεί η πορεία της σειράς Endless Earth με τις χάρτινες συσκευασίες και κατά ποιον τρόπο;

Διευρύνουμε τις επώνυμες επιλογές που παρέχουμε στους συνεργάτες και το κοινό μας απαντώντας στις διαφορετικές ανάγκες που ανά περίπτωση έχουν. Η Σειρά Endless Earth με τις χάρτινες συσκευασίες έχει έναν σαφή και διακριτό προσανατολισμό που έχει ήδη κερδίσει μια σημαντική μερίδα καταναλωτών. Το #goodmood δημιουργήθηκε με άλλα κριτήρια και στόχευση, γεγονός που αποδεικνύεται από την επιτυχή συνύπαρξη και των δύο στα σημεία διανομής. Εν κατακλείδι, η όποια επίδραση θα είναι, εκτιμώ, θετική σε επίπεδο εικόνας της Endless, καθώς οι δύο αυτές σειρές καταδεικνύουν τις δυνατότητές μας να είμαστε forward thinkers αλλά και price conscious παράλληλα.