• Business

    Pink Woman: Το ελληνικό brand με «συνταγή» Zara κόντρα στον ανταγωνισμό των πολυεθνικών

    Δημήτρης Ματεμτζής,Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Intrafashion Group

    Δημήτρης Ματεμτζής,Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Intrafashion Group


    Στα 123 δισ. δολάρια από τα 106, 4 δισ. δολάρια το 2022 εκτιμάται ότι θα φτάσει φέτος η παγκόσμια αγορά γρήγορης μόδας. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,7% το 2027 αναμένεται να αυξηθεί στα 185 δισ. δολάρια.

    Σε αυτήν την αγορά, που ελέγχεται από πολυεθνικούς κολοσσούς όπως Zara (Inditex) H&M Group, Mango, Esprit, Gap, Primark, River Island κ.α., επιδιώκει να αποκτήσει ορατή θέση ένα ελληνικό brand.

    Η «Pink Woman» σε λιγότερο από τρία χρόνια μετά την εξαγορά του ομίλου από τον Δημήτρη Ματεμτζή, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλου του Intrafashion Group έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αυτή τη δύσκολη και άκρως ανταγωνιστική αγορά διεκδικώντας με αξιώσεις σημαντικά μερίδια αγοράς.

    Με περισσότερα από 110 καταστήματα (εταιρικά και franchise) και με την πετυχημένη συνταγή Zara- πρωτότυπος σχεδιασμός, συχνή ανανέωση προϊόντων και προσιτές τιμές, η εταιρεία έχει καταφέρει ισχυροποιήσει το brand και να κερδίσει έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.

    Ολική επαναφορά μετά την εξαγορά από τον Δημ. Ματεμτζή

    Ο Όμιλος Intrafashion, σχεδόν τρία χρόνια μετά την εξαγορά του, πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 90% (2022 έναντι 2020) ξεπερνώντας τα 35.5 εκατ. ευρώ πωλήσεων και υψηλή λειτουργική κερδοφορία, αντιστρέφοντας τα προβλήματα προηγούμενων ετών. «Παρά τις δυσμενείς συνθήκες στην αγορά που προκλήθηκαν από τον Covid 19,  την ώρα που μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας “είχε παγώσει”, ο Όμιλος, ακολούθησε επιθετική αναπτυξιακή πολιτική κερδίζοντας έδαφος έναντι των ανταγωνιστών του, μέσα από ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα επενδύσεων, τόσο στα καταστήματα όπου και συνολικά επενδύθηκαν άνω των 6εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις και νέα ανοίγματα όσο και σε δράσεις μάρκετινγκ, οι οποίες υποστήριξαν τις φρέσκες προϊοντικές κολεξιόν μας» λέει στο mononews o επικεφαλής του ομίλου κ. Δημήτρης Ματετζής.

    Ο Όμιλος Intrafashion,  υλοποίησε την τελευταία τριετία ένα τεράστιο -για τα ελληνικά δεδομένα- πλάνο ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων, αυξάνοντας την διείσδυσή του και την προσέλκυση καταναλωτριών, με αποτέλεσμα να αγγίξει τα 8.0 εκατομμύρια επισκέψεων κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς έναντι του ανταγωνισμού.

    Στόχος τα 40 εκατ. ευρώ το 2023

    Στο πρώτο  τρίμηνο του 2023, ο Όμιλος Intrafashion ανοίγει με καταιγιστικούς ρυθμούς νέα καταστήματα ενώ η αύξηση των πωλήσεων υπολογίζεται στο 40% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Το 2022 έκλεισε με θετικό πρόσημο 28% στα 35.5εκατ. ευρώ και διψήφιο ποσοστό EBITDA.

    «Το 2023, ο Όμιλος Intrafashion με το πετυχημένο brand γυναικείας ένδυσης “PinkWoman” στοχεύει σε διψήφια αύξηση των πωλήσεων του,  η οποία ελπίζουμε να οδηγήσει στο ορόσημο των 40,0 εκατ. ευρώ.  Στόχος μας, διατηρώντας υγιείς οικονομικούς δείκτες να ισχυροποιήσουμε περαιτέρω τον Όμιλο και τη δυναμική  του brand,  καθώς και να αναπτύξουμε την εξωστρέφειά μας, είτε μέσω ανάπτυξης στο εξωτερικό, είτε μέσω συνεργασιών ή εξαγορών» σημειώνει ο κ. Ματεμτζής.

    Στο αναπτυξιακό πλάνο του ομίλου η διεύρυνση του λιανεμπορικού αποτυπώματος, που σήμερα ξεπερνά τα 110 σημεία πώλησης στην Ελλάδα (και τα 14.000 m2) αποτελεί την αιχμή.

    Οι ανταγωνιστικές τιμές «όπλο» έναντι των πολυεθνικών

    Ο παράγοντας «τιμή» είναι το βασικό όπλο στη φαρέτρα της Intrafashion για την προσέλκυση του καταναλωτικού κοινού και δη του νεανικού. Η περαιτέρω βελτίωση της σχέσης ποιότητας – τιμής των προϊόντων της Pink Woman αποτελεί βασικό στόχο αλλά και στοίχημα για τη διοίκηση του ομίλου που θα πρέπει να ισορροπήσει μεταξύ των αυξημένων λειτουργικών εξόδων και κατά συνέπεια της πίεσης στα μικτά περιθώρια και της ανάγκης διατήρησης των ανταγωνιστικών τιμών.  Οι προσιτές τιμές άλλωστε είναι το κλειδί για να ανταποκριθεί στις καταναλωτικές απαιτήσεις και τον έντονο (ιδίως εισαγόμενο) ανταγωνισμό.

    Πάντως, οι πληθωριστικές πιέσεις και ο περιορισμός των καταναλωτικών δαπανών είναι ένα στοιχείο που μπορεί να αποτελεί ευκαιρία, καθώς οι καταναλώτριες σε περιόδους κρίσης στρέφονται ακόμη περισσότερο σε οικονομικά brands, γεγονός που ευνοεί την Pink Woman έναντι των ανταγωνιστών της.

    Αναφορικά με τις online πωλήσεις η εταιρεία ετοιμάζει μια αναβαθμισμένη πλατφόρμα που θα παρουσιαστεί στα μέσα του έτους. Εκτιμά ότι θα διατηρηθεί η αυξητική τάση για το online shopping και στόχος είναι  το e -Shop να αποτελεί το 7,5%-8,5% των συνολικών πωλήσεων ως το 2025. Εκτός από την διεύρυνση του δικτύου εγχωρίως, υπάρχει σχεδιασμός για επέκταση στις διεθνείς αγορές, πάντα όμως υπό προϋποθέσεις και με γνώμονα μια μεγάλη ανάλυση των δεδομένων των ξένων αγορών.

    «Πολλαπλασιαστής» των επενδύσεων το ανθρώπινο δυναμικό

    Συνολικά σήμερα στον όμιλο απασχολούνται αυτή την στιγμή περίπου 400 άτομα και 600 στις συνδεδεμένες franchise επιχειρήσεις. Ο όμιλος δίνει μεγάλη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό. Εκτιμά ότι αποτελεί τον σημαντικότερο «πολλαπλασιαστή» των επενδύσεων και η προσέλκυση και εκπαίδευση στελεχών είναι προτεραιότητα.

    Στην κατεύθυνση της αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης του τμήματος ανθρωπίνων πόρων πρόσφατα ανέλαβε τη θέση της HR Manager στην Intrafashion Group  η Σίσσυ Μελεμενλή με σημαντική εμπειρία σε πολυεθνικές επιχειρήσεις όπως η Marks & Spencer, η Philips, η Wind κ.α., καθώς και σε αξιόλογες ελληνικές εταιρείες όπως η Shop & Trade. Παράλληλα ενισχύσει όλους τους κρίκους της επιχειρηματικής αλυσίδας και των operations (supply, logistics, κλπ.)για ισχυροποίηση του μοντέλου λειτουργίας της.

    Διαβάστε επίσης

    Στα χέρια του Δημήτρη Ματεμτζή περνάει ο όμιλος Intrafashion

    Δημήτρης Ματεμτζής στο mononews: «Οι δυο λόγοι που αποφάσισα να αγοράσω την Pink Woman – Ερχονται 20 νέα καταστήματα στην Ελλάδα»



    ΣΧΟΛΙΑ