ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Πειστικά επιχειρήματα και ευρηματικούς τρόπους προσέγγισης των 438.595 νέων, που θα προσέλθουν για πρώτη φορά στις κάλπες την 21η Μαΐου, αλλά και των υπόλοιπων ψηφοφόρων στη ζώνη έως 35 ετών, που ανεβάζουν τον «πήχη» περίπου στις 700000 ψηφοφόρους, αναζητεί το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου η ΝΔ να κερδίσει την πλειοψηφία στην κρίσιμη αυτή ηλικιακή κατηγορία, που μπορεί να αποδειχθεί ο καταλύτης του αποτελέσματος και της πορείας προς την κυβερνητική αυτοδυναμία.
Το κυβερνών κόμμα εξακολουθεί να προηγείται σε όλες τις δημοσκοπήσεις (με 5,8 μονάδες στην εκτίμηση ψήφου στη χθεσινή δημοσκόπηση της Metron Analysis για το MEGA), με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να «τσιμπάει» στα ποσοστά της καταλληλότητας (36% έναντι 17% του Αλέξη Τσίπρα) και διατηρεί ισχυρό προβάδισμα στις ηλικίες 45-54 και από τα 65 και πάνω.
Αλλά, δείχνει να έχει «πρόβλημα» στις ηλικίες 17-34, όπου, σύμφωνα με την πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB, υπέρ της ΝΔ δηλώνει το 16,1%, την ώρα που η αδιευκρίνιστη ψήφος, στην ίδια ηλικιακή ομάδα, ανέρχεται στο 15,5%. Η ΝΔ είχε ανάλογο πρόβλημα στις νεαρές ηλικίες (όπου παραδοσιακά προηγείται η Αριστερά) και στις νικηφόρες εκλογές του 2019.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, στο κυβερνητικό επιτελείο θα επιχειρήσουν να αντιστρέψουν την εικόνα στην λεγόμενη «γενιά Ζ» ή «iGeneration», με στοχευμένες επικοινωνιακές κινήσεις, σε συνέχεια των πολιτικών στήριξης της νεολαίας, με έμφαση στη στεγαστική πολιτική, τις αυξήσεις στους μισθούς (όχι μόνο στον κατώτατο), τη μείωση της ανεργίας, τις παρεμβάσεις σε θέματα καινοτομίας, περιβάλλοντος και ψηφιακής μετάβασης.
Ο Πρωθυπουργός γνωρίζει ότι οι νέοι και οι νέες, αν και οργισμένοι-όπως όλοι- από την τραγωδία στα Τέμπη, και ευρύτερα αποστασιοποιημένοι από την πολιτική και τα κόμματα, φλερτάροντας με την αντισυστημική ψήφο και με την αποχή, παραμένουν βαθιά ιδεαλιστές. Μπορεί να μην ενημερώνονται από τα «κλασσικά» κανάλια ενημέρωσης, αλλά κινητοποιούνται από ιδέες και αξίες, όπως η Ελευθερία, η Ισονομία, η Δημοκρατία.
Στην κατεύθυνση, μόνο τυχαίο δεν είναι αφ ενός ότι η επικοινωνιακή εκστρατεία της ΝΔ εκκίνησε από τα social media, το TikTok, το Twitter, το Facebook, με στοχευμένα μηνύματα κυρίως προς τις συγκεκριμένες ηλικιακές κατηγορίες. Όπως και το γεγονός ότι στις περιοδείες του ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στη διάρκεια των δηλώσεών του, περιβάλλεται από νέους και νέες.
Παράλληλα, όμως, και αυτό αποτελεί κορυφαία επιλογή το Πρωθυπουργού, με κάθε ευκαιρία ο κ. Μητσοτάκης αναφέρεται ευθέως στη νεολαία.
Από τις δηλώσεις του κατά την επίσκεψη στη Γλυφάδα, για παράδειγμα, στις αναρτήσεις του ο κ. Μητσοτάκης ανέδειξε το: «Με τους πολίτες μιλήσαμε για το μέλλον, για την Ελλάδα που οραματιζόμαστε, την Ελλάδα που αξίζει στη νέα γενιά. Για αυτούς εργαζόμαστε τελικά, για να είμαστε σίγουροι ότι θα ζήσουν σε μια καλύτερη Ελλάδα από αυτή των γονιών τους».
Ενώ, στο πρώτο του μήνυμα μετά την επισημοποίηση της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών στις 21 Μάϊου, από το TikTok, κατ’ εξοχήν μέσω που χρησιμοποιεί η νεολαία, ο Πρόεδρος της ΝΔ, μέσω ενός απλού βίντεο, αναφέρθηκε στο βασικότερο ίσως πρόβλημα της νέας γενιάς, αναγνωρίζοντας ότι «οι νέοι μας έχουν προβλήματα να βρουν στέγη». Αλλά και σε ζητήματα αξιοκρατίας, που βρίσκονται στην κορυφή των ζητούμενων από τη νεολαία. Δεσμεύτηκε ότι «όλα αυτά τα οποία μας κρατάνε πίσω», τις «μεγάλες παθογένειες του κράτους, τις εστίες του αναχρονισμού, της αναξιοκρατίας, όλα αυτά πρέπει να τα σαρώσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναφορές του Πρωθυπουργού στην «αλλαγή» και τον «εκσυγχρονισμό με αξιοκρατία», έννοιες και εφαρμόσιμες πολιτικές που αναζητούν οι νέοι από τους πολιτικούς, θα είναι συνεχείς κατά την προεκλογική εκστρατεία, τόσο κατά την πρώτη φάση, όπου θα κυριαρχεί το θετικό αφήγημα και το έργο που έχει συντελεστεί κατά την πρώτη τετραετία, όσο και κυρίως κατά τη δεύτερη φάση, μετά το Πάσχα, οπότε και θα «ξεδιπλωθεί» το πρόγραμμα της ΝΔ για την επόμενη μέρα, στο οποίο οι παρεμβάσεις για τη νέα γενιά θα είναι κυρίαρχες.
Η προσέγγιση των νέων θα επιχειρηθεί να αποτυπωθεί και στα ψηφοδέλτια της ΝΔ, στα οποία η ανανέωση, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ μεγάλη, με τους νέους και τις γυναίκες να αποτελούν σχεδόν τους μισούς από τους υποψηφίους βουλευτές.
Διαβάστε επίσης
Δημοσκόπηση Metron Analysis: Στο 4,7% υποχώρησε το προβάδισμα της ΝΔ
Κυριάκος Μητσοτάκης: Υπογράφεται η επέκταση του φράχτη στα σύνορα του Έβρου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα