ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά, το πλεόνασμα, σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών, είναι σήμερα μεταξύ 3 και 5 εκατομμυρίων TEU και είναι αποτέλεσμα της πτώσης της ζήτησης στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, η οποία έχει μειώσει τους ναύλους για τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτό, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Container xChange, Christian Roeloffs, στην πραγματικότητα «πιέζει τους μεταφορείς να μειώσουν τις υπηρεσίες ή να μεταφέρουν χωρητικότητα σε περιφερειακές συναλλαγές», με συνέπεια τα άδεια κοντέινερ να παραμένουν ακινητοποιημένα σε όλη την Ευρώπη αντί να αποστέλλονται πίσω στην Ασία και σε άλλες αγορές.
Όταν ξαναρχίσουν οι εξαγωγές – προβλέπουν οι αναλυτές – τα συσσωρευμένα εμπορευματοκιβώτια θα μειωθούν σταδιακά, αλλά οι απεργίες στο λιμάνι του Αμβούργου και στα γαλλικά τερματικά εξαρτώνται από την ταχύτητα αυτής της διεκπεραίωσης.
Αυτές οι δυσκολίες αντιμετωπίζονται ιδίως από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης του Αμβούργου, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, όπου ο δείκτης Cax που επεξεργάστηκε το Container xChange έφτασε σε τιμή 0,8.
Όπως εξηγεί η εταιρεία ανάλυσης, η τιμή 0,5 υποδηλώνει μια κατάσταση ισορροπίας, η οποία επιτυγχάνεται όταν ο ίδιος αριθμός κοντέινερ εισέρχεται και εξέρχεται από ένα συγκεκριμένο λιμάνι σε μια δεδομένη εβδομάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κως: Σεισμική δόνηση 4,2 ρίχτερ
- Ευρωζώνη: Σε χαμηλό 10μήνου η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Νοέμβριο – «Βαρίδι» η Γερμανία
- Η Λινού μήνυσε τον Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση – Έφτασε στην Ευελπίδων με δεκάδες κούτες!
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία