ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τα “Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις”.
Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν και το ΚΚΕ μαζί με το ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.
Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης διευκρίνισαν πάντως ότι στηρίζουν τα μέτρα για τους συγγενείς των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Νωρίτερα, είχαν κληθεί και εξέφρασαν τις απόψεις τους αρμόδιοι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς, επί του πολυνομοσχεδίου, στο οποίο περιλαμβάνονται 132 άρθρα με ρυθμίσεις πολλών υπουργείων, με την μεγάλη πλειοψηφία τους να εκφράζουν παρατηρήσεις και ενστάσεις, ενώ όλοι συμφώνησαν με τα μέτρα στήριξης για τις οικογένειες των θυμάτων και των πληγέντων στην τραγωδία των Τεμπών.
Ειδικότερα, ο Γιώργος Χότζογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό, εξέφρασε σοβαρές αντιρρήσεις στο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι δεν ακουμπά τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, ενώ ζήτησε “την επαναφορά του επιδόματος ανεργίας των πέντε μηνών και την κήρυξη υποχρεωτικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας”.
Ο Χρήστος Τσίτουρας, διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, τόνισε την “ανάγκη τροποποιήσεων για την εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων”, τονίζοντας ιδιαίτερα “την διεύρυνση των μετατάξεων και την άμεση πρόσληψη προσωπικού με την προκήρυξη θέσεων εργασίας για την κάλυψη των κενών, κυρίως σε διοικητικές θέσεις με διαδικασίες πλήρους διαφάνειας”.
Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, χαρακτήρισε “επιεικώς απαράδεκτες” τις διατάξεις που εμπλέκουν συναρμοδιότητες με τον κλάδο τους και τις προβλέψεις που επιτρέπει σε ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα, μεταφορές.
Ο Νικόλαος Καραγεωργόπουλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων στη Μονάδα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, κατηγόρησε το υπουργείο Υποδομών ότι “αθέτησε την δέσμευση του για λύση στο πρόβλημα τους ως προς την αποκατάσταση της χρόνιας μισθολογικής ανισότητας ώστε να ισχύσει ίση αμοιβή και ίση εργασία και για τους 1.000 εργαζόμενους στη ΜΟΔ”.
Ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχών, διαμαρτυρήθηκε για την μετατροπή του τρόπου υπολογισμού δημοτικών τελών διαχείρισης από τετραγωνικά εργοστασίου σε τετραγωνικά οικοπέδου, τονίζοντας ότι θα αναγκαστούν οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν υπέρογκες προσαυξήσεις και ζήτησε την απόσυρση της διάταξης.
Ο Γιώργος Δριτσάκος, διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τόνισε την “ανάγκη άμεσων προσλήψεων υπαλλήλων με ταχύρυθμες και διαφανείς διαδικασίες στην Υπηρεσία, ώστε να καλυφθούν βασικά κενά”, όπως είπε.
Ο Μανώλης Καμηλάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, διαφώνησε με το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι “δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, μόνο πρόχειρες λύσεις” και έκανε λόγο για “εγκληματικές διατάξεις” με τις οποίες δεν διασφαλίζεται η ασφάλεια των μεταφορών, σημειώνοντας ότι “δεν διδαχτήκαμε από τα Τέμπη”.
Ο κ. Καμηλάκης έδωσε έμφαση στην πρόσληψη απαραίτητου αριθμού εξειδικευμένου προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων και στην επανασύσταση των τοπικών ελεγκτικών αρχών της ΥΠΑ, με κατάλληλο προσωπικό.
“Η κυβέρνηση αύξησε το ποσοστό των ανειδίκευτων εργαζόμενων. Παίζουν με ρουσφετολογικές διατάξεις, σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της ασφάλειας των επιβατών”, ανέφερε.
Ο Αλέξανδρος Καχριμάνης, περιφερειάρχης Ηπείρου, ζήτησε την άμεση κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Γεωπονικών Σχολών πενταετούς φοίτησης, χαρακτηρίζοντας αόριστη τη ρύθμιση.
“Δεν μπορεί να παραμένουν δέσμιοι οι απόφοιτοι των γεωπονικών σχολών. Δεν είναι απόπαιδα. Πρέπει να κλείσει το θέμα αυτό που δημιουργεί τεράστια αναταραχή και ήδη οδήγησε σε παραιτήσεις τους καθηγητές των πανεπιστημιακών σχολών. Πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να φέρουν σωστή ρύθμιση. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, η αξιολόγηση τους να μετατίθεται στο μέλλον”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης.
Στην “άμεση απόδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων των γεωπονικών σχολών”, εστίασε και ο Αναστάσιος Τσίνας, πρόεδρος του τμήματος Γεωπονίας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Όπως είπε, “η ρύθμιση είναι πρόχειρα γραμμένη, βιαστικά, με ασάφειες και αοριστίες”, και πρόσθεσε ότι “αντί να λύνεται το πρόβλημα, διαιωνίζεται και διατηρείται η διάκριση των παλιών και των νέων τμημάτων”.
Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο Νικόλαος Κατσαράκης, πρύτανης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, τονίζοντας την “ανάγκη άμεσης κατάργησης των διακρίσεων κα του αναχρονιστικού νομοθετικού πλαισίου και απόδοσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων γεωπονικών σχολών”.
“Όλα τα τμήματα των γεωπονικών σχολών υλοποιούν πενταετή προγράμματα. Πρέπει να υπάρξει ίση μεταχείριση και να μην παραπέμπεται η λύση του προβλήματος σε υπουργική απόφαση στο μέλλον”, σημείωσε.
Η Αλεξάνδρα Παυλούδη, πρόεδρος του τμήματος Γεωπονίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου, χαρακτήρισε ως θετικό βήμα το άρθρο 126 για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων γεωπονικών σχολών, ωστόσο, όπως είπε, “αποπνέει ασάφειες και αοριστίες που πρέπει να διορθωθούν”.
Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος, εξέφρασε την διαφωνία του με τη διάταξη που αφορά τη λειτουργία των Οργανώσεων Καταναλωτών, υποστηρίζοντας ότι “απαγορεύει τις έρευνες που κάνουν και μάλιστα σε μια συγκυρία που η κοινωνία βιώνει την ακρίβεια”.
Ο κ. Λεχουρίτης ζήτησε την απόσυρση της, καταλογίζοντας σκοπιμότητες στην κυβέρνηση.
Αντίθετος δήλωσε ο Γιώργος Βλασσόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων Βιομηχανίας, με τις ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο του, υποστηρίζοντας ότι εμπλέκει αναρμόδιους φορείς δημιουργώντας προβλήματα ως προς τον κίνδυνο δυστυχημάτων.
Όπως τόνισε, γίνονται 6,5 εκατομμύρια μετακινήσεις με τους ανελκυστήρες και ο έλεγχος των αδειοδοτήσεων θα έπρεπε να είναι αυστηρός και να ανατεθούν σε ένα δημόσιο φορέα μόνο.
Ο Ιωάννης Ντίτσας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δήλωσε ότι συμφωνεί με όλα τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και πληγέντων του δυστυχήματος στα Τέμπη, ωστόσο διαφώνησε με τις ρυθμίσεις που αφορούν τον τομέα ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ τόνισε την ανάγκη να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των προσλήψεων.
“Η διαδικασία των προσλήψεων είναι χρονοβόρα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές. Πρέπει να επισπευθεί”, σημείωσε.
Ο Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης του ΟΣΕ, ανέφερε ότι “αν το υπουργείο συναντούσε και άκουγε τους προβληματισμούς των εκπροσώπων των εργαζομένων σχετικά με τα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας, θα μπορούσε να αποφευχθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη” και κατηγόρησε το υπουργείο Υποδομών ότι αρνήθηκε να τους συναντήσει.
Παράλληλα, ζήτησε την επαναπρόσληψη των φυλάκων, επέκρινε την κυβέρνηση για τη διαδικασία των προσλήψεων χαρακτηρίζοντας την ρουσφετολογική και εξέφρασε τη διαφωνία του σε ό,τι αφορά τους σταθμάρχες, ζητώντας, μεταξύ άλλων, να έχουν εμπειρία.
Παράλληλα, ζήτησε η επιλογή και η αξιολόγηση να γίνεται από ειδική επιτροπή, προτείνοντας να ληφθεί σοβαρά υπόψη η διαγωνιστική διαδικασία.
Με τις ρυθμίσεις του νομοσχέδιου διαφώνησαν οι εκπρόσωποι των καλλιτεχνών, εστιάζοντας στο ότι “αποσυνδέεται η πρόβα από την παράσταση” υποστηρίζοντας ότι “οδηγεί στην αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία” ενώ τόνισαν ότι δεν περιλαμβάνει τίποτα για το τεχνικό προσωπικό.
Ο ‘Αρης Λιάσκος, γενικός γραμματέας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, κατηγόρησε το υπουργείο Πολιτισμού ότι “εν κρυπτώ και χωρίς καμία διαβούλευση προχωρά στην προστασία της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, μη αναγνωρίζοντας ως ενιαία την πρόβα με την παράσταση, κλείνοντας έτσι το μάτι στους παραγωγούς στους οποίους κάνει δωράκι συμβάσεις με μπλοκάκι.
“Ανοίγετε την πόρτα για εργόσημα, για συμβάσεις όχι εξαρτημένης και πλήρους απασχόλησης, ενώ απουσιάζουν πλήρως προβλέψεις για το τεχνικό προσωπικό”, επεσήμανε, ενώ εξέφρασε και την αντίθεση του για τη ψηφιακή κάρτα εργασίας και του Μητρώου καλλιτεχνών, που όπως είπε, δεν διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα.
Με τις απόψεις του κ. Λιάσκου συντάχθηκε και ο Κωνσταντίνος Κεχαγιόγλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος, συμπληρώνοντας το αίτημα για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών το οποίο, όπως είπε, η κυβέρνηση αρνείται να δώσει λύση.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τα σωματεία Καλλιτεχνών κινήθηκε και ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, χαρακτηρίζοντας “απαράδεκτο τον διαχωρισμό πρόβας και παράστασης και τη δυνατότητα στον εργοδότη να απολύει χωρίς λόγο” ενώ χαρακτήρισε επικίνδυνο το Μητρώο Καλλιτεχνών και ζήτησε την απόσυρση των διατάξεων.
Ο Κωνσταντίνος Πασχαλίδης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, έκανε λόγο για “αιφνιδιαστική και χωρίς συζήτηση με τους επιστημονικούς φορείς κατάθεση ενός πολυνομοσχεδίου” και εξέφρασε τη διαφωνία του με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Πολιτισμού, τονίζοντας ότι “είναι αόριστες, έχουν απολύτως προεκλογικό χαρακτήρα ενώ τα 5 μεγάλα δημόσια μουσεία της χώρας παραμένουν σε καθεστώς επιχειρηματικής αυτοτέλειας”.
Ο Κώστας Μηνάς, γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, συντάχαθηκε με τις απόψεις των άλλων αρμόδιων εκπροσώπων τόσο ως προς τα μέτρα ασφάλειας των τρένων όσο και ως προς τις διαδικασίες προσλήψεων, ενώ τόνισε ότι η ασφάλεια τους μέχρι σήμερα οφείλεται στο φιλότιμο των εργαζομένων.
Ο Σωκράτης Δεληγιάννης, εκπρόσωπος του Εξωραϊστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου κάτω Αφαίας Σκαραμαγκά, δήλωσε αντίθετος με τη ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα πολλών χρήσεων στον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκφράζοντας έντονες ανησυχίες “για τη χρήση φυσικού αερίου χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι στα 50 μέτρα από τα όρια του βρίσκονται σπίτια”.
Ο Νίκος Γρέντζελος, πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματικών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Δυτικής Αττικής, εξέφρασε την ικανοποίηση του για τις ρυθμίσεις που αφορούν τις σχολές οδηγών και τη διεύρυνση του Μητρώου υπαλλήλων που έχουν εκπαιδευτεί.
Αντίθετος με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δήλωσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινιτηστών Ταξί Αττικής, υποστηρίζοντας ότι “η κυβέρνηση προχωρά στη διαίρεση του κλάδου, επαναφέροντας την δυνατότητα αστικής μεταφοράς η οποία έχει καταδικαστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή”.
Όπως είπε, “πάνω από 50.000 είναι τα ΙΧ που κάνουν μεταφορές χωρίς να είναι ταξί”, και ζήτησε να απαγορευθεί η αστική μεταφορά.
Ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν δείχνει καμία διάθεση να διορθώσει τα προβλήματα, ενώ ζήτησε να έχουν το δικαίωμα σε όλα τα νησιά, συμπεριλαμβανομένων και του Αιγαίου τα οποία εξαιρούνται, και επιπλέον ζήτησε να τροποποιηθεί η διάταξη για το ποινικό μητρώο και αντί να ζητείται δικαστικής χρήσης να αφορά γενικής χρήσης.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος του ΔΣ Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ -ΟΣΥ, ζήτησε άμεσα να περιληφθούν ρυθμίσεις για τις συλλογικές συμβάσεις, τόνισε την ανάγκη μισθολογικής εξέλιξης των εργαζομένων, ενώ έκανε λόγο για δημιουργία δύο ταχυτήτων εργαζομένων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα