Ευνοϊκό μομέντουμ για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) της οικογένειας Σεπετά αποτελούν οι ανατιμήσεις στα αναψυκτικά στις οποίες προχωρούν οι πολυεθνικές που κυριαρχούν άλλωστε στη συγκεκριμένη αγορά.

Η εταιρεία, που έχει ηγετικά μερίδια στην αγορά εμφιαλωμένου νερού, διεκδικεί σημαντικό κομμάτι της πίτας και στα αναψυκτικά με όχημα τις χαμηλότερες τιμές έναντι του ανταγωνισμού και δη των πολυεθνικών.

«Οι τελευταίες ανατιμήσεις των πολυεθνικών φέτος είναι της τάξης του 12-14%. Θα δούμε την «ψαλίδα» στις τιμές στα ράφια να μεγαλώνει ακόμη περισσότερο και σε αυτό ποντάρουμε για να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο τα μερίδια αγοράς».

Αυτό επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Chief Marketing Officer της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων Α.Ε. σε συνάντηση με δημοσιογράφους με αφορμή την κυκλοφορία στην αγορά όλων των φυσικών της μεταλλικών αναψυκτικών με μη αποσπώμενο καπάκι.

Χτίζει θέση στη HoReCa

Ως οικογενειακή επιχείρηση έχουμε ένα άλλο προφίλ και μια άλλη φιλοσοφία. Δεν μετράμε νούμερα όπως οι πολυεθνικές» υπογράμμισε  ο Κωνσταντίνος Σεπετάς τονίζοντας ότι πέρσι τα κόστη από την ενέργεια μέχρι τα μεταφορικά και τις πρώτες ύλες εκτοξεύτηκαν κατά 300%. Η εταιρεία ωστόσο απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος περνώντας στην κατανάλωση ανατιμήσεις της τάξης του 8%. Και φέτος καμία.

Η Βίκος χτίζει θέση στην αγορά των αναψυκτικών με δυνατό «μπάσιμο» στην αγορά HoReCa και με όχημα το Βίκος Pink Grapefruit που έχει μεγάλη δυναμική. Μέσα σε έναν χρόνο από το λανσάρισμά του κατάφερε να καταγράψει διψήφιο μερίδιο, καταλαμβάνοντας τον Ιανουάριο του 2023 τη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς.

«Κλειδί είναι η διανομή να έχει μεγαλύτερη διασπορά» σημείωσε ο κ. Σεπετάς. Η εταιρεία, που έχει βγει δυναμικά από τον Δεκέμβριο στην αγορά HoreCa, όταν όλοι έκαναν απογραφές, έχει κλείσει με επιτυχία και τον πρώτο γύρο και τον δεύτερο γύρο για την αύξηση των σημείων πώλησης.

Μεγάλη αποδοχή στην Κρήτη

Όπως είπε ο κ. Σεπετάς μεγάλη είναι η διείσδυση της εταιρείας σε περιοχές όπως η Ορεστιάδα, τα Γιάννενα, η Χίος αλλά και η Κρήτη όπου ήδη βρίσκεται σε περισσότερα από 400 σημεία πώλησης. Μάλιστα έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεσσάρων πωλητών και διευθυντή πωλήσεων μόνο για την Κρήτη. Η αποδοχή είναι πολύ μεγάλη τόνισε ο κ. Σεπετάς, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «πολλοί θεωρούν τη Βίκος ως το εθνικό αναψυκτικό απέναντι στην πολυεθνική. Η εταιρεία φέτος τοποθετεί επιπλέον 2.000 ψυγεία ενώ ήδη υπάρχουν 6.000. Η είσοδος της Βίκος στα αναψυκτικά έγινε το 2014. Με τα «Βίκος» Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά. Το 2017 η εταιρεία εμπλούτισε την γκάμα των αναψυκτικών νέες γεύσεις και με αναψυκτικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης και με φυσικά γλυκαντικά ενώ το 2021 η εταιρεία λάνσαρε τη Βίκος Cola Zero Sugar. Το 2022 εμπλουτίζεται η κατηγορία των mixers με το λανσάρισμα του Βίκος Pink Grapefruit Soda.

Το νέο προϊόν διαγράφει έντονη αναπτυξιακή πορεία στην κατηγορία του συμπαρασύροντας τις πωλήσεις των αναψυκτικών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης και με δεδομένο ότι το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις διαγράφουν υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, η χρονιά θα τρέξει με 20%.

Επένδυση 6 εκατ. ευρώ για το νέο μη αποσπώμενο καπάκι

Με τις επενδύσεις να ξεπερνούν στη διετία τα 28 εκατ. ευρώ η οικογένεια Σεπετά εστιάζει τόσο στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας όσο και στην καινοτομία. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επένδυση ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ για μια νέα γραμμή παραγωγής στη Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων για την εφαρμογή του αποσπώμενου καπακιού. Παράλληλα αναβαθμίστηκαν δύο γραμμές στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Η εταιρεία έχει συνολικά 18 γραμμές παραγωγής εκ των οποίων οι 10 για καπάκια. Η παραγωγική δυναμικότητα φτάνει στα 2 δισεκ. καπάκια και όλα τα αναψυκτικά πλέον έχουν μη αποσπώμενα καπάκια. Για τις ανάγκες της Βίκος αξιοποιείται το 70% της δυναμικότητας και ανάγκες της Βίκος και των αναψυκτικών και το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών. Όπως είπε ο κ. Σεπετάς  το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών κυρίως για προϊόντα γαλακτοκομικά και χυμούς και για εξαγωγές σε Ολλανδία και Ισραήλ.

Ενσωματώνοντας τις νέες  τεχνικές στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο τη μείωση του πλαστικού στο περιβάλλον, η Βίκος γίνεται η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί το τελευταίας τεχνολογίας GME 30/40 μη αποσπώμενο καπάκι, ενισχύοντας έτσι την διαδικασία της ανακύκλωσης. Το νέο καπάκι αποτελεί custom σχέδιο, αποτέλεσμα εσωτερικού R&D που διήρκησε έναν χρόνο και εγγυάται καλύτερο performance – μπορεί να ανοιγοκλείσει έως και 100 φορές χωρίς να υποστεί αλλοίωση – αλλά και λιγότερο πλαστικό – 35% μείωση πλαστικού, από 2,85 γρ. σε 1,85 γρ.

Το νέο καπάκι θα εφαρμοστεί και στα εμφιαλωμένα νερά από την επόμενη χρονιά. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία τα νέα μη αποσπώμενα καπάκια είναι υποχρεωτικά από τον Ιούνιο του 2024.

Διαβάστε επίσης

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Εξαγορά της αλυσίδας Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη

Περ. Θανόπουλος στο mononews: Είμαστε δυνατοί και δεν σκοπεύουμε να πουλήσουμε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ