ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είπε οι συνολικές επενδύσεις των εταιρειών στην έρευνα υδρογονανθράκων έχουν ήδη φτάσει τα 133 εκ. ευρώ χωρίς να γνωρίζουν αν θα τα πάρουν πίσω, ενώ μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών ύψους 41,3 εκ. ευρώ πραγματοποιήθηκε το 2022. «Προχώρησε η υλοποίηση επενδύσεων από τις μισθώτριες εταιρείες «που αύξησαν συνολικά τις επενδύσεις τους κατά 120% συγκριτικά με τις ελάχιστες προβλεπόμενες δαπάνες από τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει».
Τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκαν συνολικά επτά θαλάσσιες γεωφυσικές έρευνες -σε αντιδιαστολή με την προηγουμένη ολοκλήρωση δύο ερευνών σε διάρκεια εννέα ετών. Πολλαπλασιάσαμε τις έρευνες χωρίς να πολλαπλασιαστεί το κόστος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αριστοφάνης Στεφάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) μιλώντας στο 4ο Power and Gas Forum επεσήμανε ότι από τον Απρίλιο του 2022 «με τη συμπλήρωση ενός έτους ερευνών, ολοκληρώθηκαν συνολικά επτά θαλάσσιες γεωφυσικές έρευνες -σε αντιδιαστολή με την προηγουμένη ολοκλήρωση δύο ερευνών σε διάρκεια εννέα ετών. Πολλαπλασιάσαμε τις έρευνες χωρίς να πολλαπλασιαστεί το κόστος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δηλαδή, όπως εξήγησε, «προχώρησε η υλοποίηση επενδύσεων από τις μισθώτριες εταιρείες «που αύξησαν συνολικά τις επενδύσεις τους κατά 120% συγκριτικά με τις ελάχιστες προβλεπόμενες δαπάνες από τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει».
Ο κ. Στεφάτος έκανε λόγο για την εκτέλεση των ερευνών με ταυτόχρονη εφαρμογή των πιο αυστηρών μέτρων περιβαλλοντικής προστασίας και επίβλεψη από τον αρμόδιο φορέα, την ΕΔΕΥΕΠ. Και πρόσθεσε ότι με την υποστήριξη της ΕΔΕΥΕΠ, το Ελληνικό δημόσιο δικαιώθηκε από το ΣτΕ αναφορικά με την εγκυρότητα και τη νομιμοποίηση από περιβαλλοντικής άποψης των σχετικών ερευνών.
Ο κ. Στεφάτος επισήμανε επίσης ότι το έργο της ΕΔΕΥΕΠ πλέον περιλαμβάνει δύο επιπλέον κρίσιμες τεχνολογίες και έργα: Τα Υπεράκτια Αιολικά και τη Γεωλογική αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Όσον αφορά τη γεωλογική αποθήκευση (Carbon Capture and Storage – CCS) επεσήμανε ότι αποτελεί μία σημαντική τόσο διεθνή όσο και εθνική πρόκληση, ειδικά για την ενεργοβόρα βιομηχανία της χώρας μας. Στόχος είναι, όπως είπε, να δημιουργηθεί μία γεωλογική αποθήκη στις θέσεις που έχουμε αντλήσει το πετρέλαιο στην περιοχή του Πρίνου, προκειμένου να μεταφερθεί και να αποθηκευτεί το CO2, το οποίο θα κρυσταλλωθεί με τα χρόνια, ενώ στο άμεσο μέλλον, όπως είπε, αναμένεται να συνταχθεί μία Λευκή Βίβλος από την ΕΔΕΥΠ.
Ενεργειακή ασφάλεια και έλεγχος του ενεργειακού κόστους
«Η ενεργειακή μετάβαση δηλαδή η περιβαλλοντική αειφορίας είναι απόλυτα εξαρτημένη από την ταυτόχρονη ικανοποίηση δύο ανελαστικών παραμέτρων: αυτών της εξασφάλισης της ενεργειακής ασφάλειας και του ελέγχου του ενεργειακού κόστους, το οποίο δεν μπορεί να φθάσει σε επίπεδα που δεν μπορούν να γίνουν ανεκτά από την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Με άλλα λόγια, όπως είπε, «απαιτείται να εξασφαλίσουμε την πρόσβασή μας σε παραδοσιακά καύσιμα, κατά προτίμηση τα πλέον καθαρά, όπως το φυσικό αέριο, για την ικανοποίηση των ενεργειακών μας αναγκών, όπως παροχή του απαραίτητου φορτίου βάσης για την ηλεκτροπαραγωγή, καύσιμα μεταφορών και παραγωγής θερμότητας και η πρόσβαση αυτή πρέπει να είναι σε τιμές που μπορούμε να αντέξουμε».
Τέλος, όπως ανέφερε, «μέσα από μια σειρά πρωτοβουλιών έχουμε ήδη ενισχύσει τη διοικητική δομή της εταιρείας με έμφαση στην ενίσχυση του ελέγχου, τη διαφάνεια και την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών για την υγιεινή, ασφάλεια και το περιβάλλον και πλέον μας μένει να επικεντρωθούμε στη λύση των χρόνιων λειτουργικών εμποδίων καθώς και την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων για την υλοποίηση του αυξημένου έργου μας, το οποίο δεν πρέπει να λησμονούμε ότι περιλαμβάνει και τη λειτουργία μας ως ανεξάρτητη αρχή για την Υπεράκτια ασφάλεια».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Επενδύουν 580 εκατ. δολάρια στα λιμάνια
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό