ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ειδικότερα εξήγησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΔΜΗΕ, ότι στο νησί της Κρήτης έχει υπολογιστεί ότι μπορούν να γίνουν τρεις διασυνδέσεις υπερυψηλής τάσης, η διασύνδεση Αττική-Κρήτη, η διασύνδεση Πελοπόννησος-Κρήτη και η διασύνδεση του Euroasia Κύπρος-Κρήτη. “Δεν μπορεί να σηκώσει το σύστημα της Κρήτης ακόμη ένα καλώδιο υπερυψηλής τάσης, καθώς το σύστημα του νησιού είναι ασθενές” τόνισε ο κ. Μανουσάκης. Μάλιστα τόνισε ότι συμβούλεψε τον επικεφαλής της GAP που συνάντησε πρόσφατα, ότι πρέπει να αλλάξει τη χάραξη της διασύνδεσης ώστε να μην περνάει από την Κρήτη.
Το δεκαετές του ΑΔΜΗΕ δεν περιλαμβάνει το GAP
Το σχέδιο του Greece – Africa Power Interconnector (GAP) , βασίζεται στο να συνδέσει την Κρήτη με την Αίγυπτο, και να επωφεληθεί από τη μικρή απόσταση των 450 χλμ, ώστε το έργο να είναι οικονομικότερο και να μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα, όπως ανέφερε προχθές ο Διευθύνων Σύμβουλος του GAP κ. Andreas Borgeas. Ο ίδιος είπε, ότι δεν είναι απόφαση της Αθήνας, ή της Αιγύπτου ποιο καλώδιο θα υλοποιηθεί αλλά των Βρυξελλών που θα το εγκρίνουν, εννοώντας τόσο την ένταξη στα PCI όσο και την υποστήριξη του project από τον ευρωπαίο Διαχειριστή ENTSO-E, σημειώνοντας χαρακτηριστικά, ότι αν ο ENTSO- αποφασίσει υπέρ του έργου, μετά θα πρέπει ο ΑΔΜΗΕ να εναρμονίσει τις υποδομές του.
Σε αυτό κάθετα αντιτάχθηκε ο κ. Μανουσάκης, σημειώνοντας, “εμείς είμαστε μέλη του ENTSO και δεν υπάρχει περίπτωση να εγκριθεί από τον ENTSO ένα project αν δεν συμφωνεί ο τοπικός Διαχειριστής, που είναι υπεύθυνος για την κάθε χώρα και γνωρίζει τις δυνατότητες του συστήματος και έχει κάνει και τα σχέδια για την ανάπτυξή του”. Και επανέλαβε ότι το έργο για τη διασύνδεση του GAP δεν το έχει συμπεριλάβει ο ΑΔΜΗΕ στο δεκαετές επενδυτικό του πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι ο κ. Andreas Borgeas επικεφαλής του GAP είχε ισχυρισθεί προχθές ότι το σχέδιο GAP περιλαμβάνεται στο δεκαετές του ΑΔΜΗΕ.
Συμφόρηση δικτύων
Σημειώνεται ότι στην Κρήτη σήμερα βρίσκονται σε λειτουργία μόνο γραμμές μεταφοράς Υψηλής Τάσης (ΥΤ) (Ονομαστικής Τάσης 150 kV και μέγιστης θερμικής ικανότητας μεταφοράς 200 MVA), το οποίο σημαίνει ότι η δυνατότητα του υφιστάμενου Συστήματος Μεταφοράς να μεταφέρει ενέργεια από το ένα άκρο του νησιού στο άλλο είναι περιορισμένη και σαφέστατα μη επαρκής για να εξυπηρετήσει την μεταφερόμενη ενέργεια από τη Αίγυπτο ισχύος 2.000 ΜW/h. Δηλαδή θα δημιουργηθεί πρόβλημα συμφόρησης δικτύου, το οποίο για να ξεπεραστεί θα απαιτηθεί εκτεταμένη αναβάθμιση του Συστήματος Μεταφοράς του νησιού πιθανώς στο επίπεδο της Υπερυψηλής Τάσης (400 kV), η οποία θα απαιτούσε νέες υποδομές (γραμμές μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης, Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ), συνοδά έργα σύνδεσης με το υφιστάμενο Σύστημα Μεταφοράς 150 kV), αυξάνοντας έτσι σημαντικά το κόστος υλοποίησης. Μόνο που τέτοια σχέδια δεν περιλαμβάνει το δεκαετές επενδυτικό σχέδιο του ΑΔΜΗΕ για την Κρήτη, ούτε σχεδιάζεται να γίνει άλλος υποσταθμός και μετασχηματιστής υψηλής τάσης στην Κρήτη.
Στρατηγική της GAP όπως παρουσιάστηκε χθες, είναι ένα μέρος της ενέργειας, να μένει στην Κρήτη για να τροφοδοτεί για παράδειγμα μια μονάδα παραγωγής υδρογόνου, και η υπόλοιπη να διοχετεύεται στην άλλη διασύνδεση που σχεδιάζει η Eunice τη Southern Aegean Interconnector.
Και σχετικά με το πρόβλημα συμφόρησης των δικτύων, από την πλευρά της Eunice, υποστηρίζεται ότι “η ανάπτυξη του SAI (Southern Aegean Interconnector ή διασύνδεση Αττικής, Δωδεκανήσου και Κρήτης), που θα συνδέεται με το έργο διηπειρωτικής διασύνδεσης Greece Africa Power Interconnector (GAP) θα αυξήσει τη δυνατότητα μεταφοράς της Κρήτης και θα μπορεί να αντισταθμίσει τυχόν προβλήματα συμφόρησης και θα υποστηρίξει τη βέλτιστη λειτουργία του GAP Interconnector. Ολόκληρο το ευρωπαϊκό δίκτυο υφίσταται ρηξικέλευθες αλλαγές λόγω της εισαγωγής της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, της υψηλής διείσδυσης ΑΠΕ, της ηλεκτροκίνησης, των διασυνδέσεων κ.λπ. επομένως πρέπει να μιλήσουμε για Δυναμική Φόρτωση Δικτύου παρά για Συμφόρηση Δικτύου”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους