Η Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG), η οποία είναι το κοινό σχήμα της Goldair και της αυστριακής Rail Cargo Group, άνοιξε χθες το δρόμο για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών δρομολογίων, καθώς έβαλε από νωρίς χθες το πρωί στις ράγες την πρώτη αμαξοστοιχία στον άξονα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Σύμφωνα με πηγές του σιδηροδρόμου, η εξέλιξη αυτή ανάγκασε τη Hellenic Train να επαναφέρει μερικές εμπορευματικές αμαξοστοιχίες στον ίδιο άξονα, καθώς η εταιρεία διαφορετικά θα βρισκόταν αντιμέτωπη με πρόστιμα καθώς υπάρχουν συμβόλαια με εμπορευματικούς πελάτες, τα οποία είχαν «παγώσει» λόγω της απόφαση της κυβέρνησης για το χειρόφρενο σε όλα τα τρένα. Σημειώνεται πως με την προχθεσινή της ανακοίνωση για την επανεκκίνηση των τρένων η Hellenic Train είχε ξεκαθαρίσει ότι δε θα γίνουν χθες εμπορευματικά δρομολόγια

1

Οι ίδιες πηγές προσθέτουν, πως η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL) η οποία πραγματοποιεί εμπορευματικά δρομολόγια για λογαριασμό της κινεζικής Cosco, ασκεί σημαντικές πιέσεις στον ΟΣΕ για την επανεκκίνηση των δρομολογίων από τον Πειραιά προς τη Θεσσαλονίκη και εν συνεχεία προς τα σύνορα (Ειδομένη και Προμαχώνας) για να φύγουν στη συνέχεια τα εμπορεύματα της προς το εξωτερικό.

Σημαντικές πιέσεις προς τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train 

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο γεγονός ότι οι εμπορευματικές εταιρείες ασκούν σοβαρές πιέσεις προς τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για την επανεκκίνηση των δρομολογίων τους. Πιο συγκεκριμένα, οι RCLG και PEARL πίεζαν σημαντικά τον ΟΣΕ να δώσει το ΟΚ για την επανεκκίνηση.

Μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν γίνει απόπειρες επανεκκίνησης των δρομολογίων από την RCLG, οι οποίες, ωστόσο, προσέκρουσαν στις αντιδράσεις των σωματείων των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης – ΠΕΠΕ). Υπενθυμίζεται ότι στις 10:00 το πρωί στις 14 Μαρτίου μία εμπορική αμαξοστοιχία της RCLG, που έχει δικό της προσωπικό (μηχανοδηγοί) και τρένα, επιχείρησε να ταξιδέψει από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη. Εν τούτοις, το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ καθώς επενέβη το σωματείο.

Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι υπάρχουν καθηλωμένα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα. Πιο συγκεκριμένα, έχει ήδη γίνει λόγος για «εγκλωβισμένα» τρένα που βρίσκονται στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία και τα οποία επιδιώκουν να εισέλθουν στη χώρα μας. Όσον αφορά τα «φρακαρισμένα» εμπορευματικά τρένα στη χώρα μας, υπάρχουν αμαξοστοιχίες που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη με κατεύθυνση το εξωτερικό.

Ανταλλαγή επιστολών

Η πίεση που δέχονται οι ΟΣΕ και Hellenic Train φαίνεται και από τις επιστολές που ανταλλάσσουν και δέχονται. Η πρώτη είχε στείλει επιστολή στους πελάτες της εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους δεν είναι σε θέση να λειτουργήσει τις εμπορευματικές της αμαξοστοιχίες, ενώ ο ΟΣΕ είχε δεχθεί επιστολή από τη Cosco.

Αναλυτικότερα η Hellenic Train ανέφερε στην επιστολή της ότι λόγω ανωτέρας βίας δεν υπήρχε έως το πρωί της 22ης Μαρτίου η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών εμπορευματικής μεταφοράς. Γεγονός και το οποίο εμπόδισε την ολοκλήρωση των συμβατικών της υποχρεώσεων.

Από την άλλη πλευρά στην επιστολή της προς τον ΟΣΕ η Cosco ζητούσε την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Ο κινεζικός κολοσσός που διαχειρίζεται το λιμάνι του Ικονίου ανέφερε ότι από και προς το συγκεκριμένο λιμένα διακινούνται ετησίως 100.000 εμπορευματοκιβώτια και λόγω της κατάστασης πολλά είναι στοιβαγμένα σε αυτό και σε γειτονικές χώρες.

Η εταιρεία ζητούσε την άμεση επίλυση του θέματος και την επανεκκίνηση της γραμμής Θριασίου-Νέου Ικονίου και την εξυπηρέτηση δρομολογίων από και προς τα σύνορα της Ελλάδα με 1 ή ακόμα και 2 ζεύγη σε καθημερινής βάση.