ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με την αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα να φτάνει στα 15,8 δισ. ευρώ και τον μέσο όρο δαπάνης για ηλεκτρονικές αγορές να αυξάνεται η δημοφιλής πλατφόρμα αγορών Skroutz με νέες υπηρεσίες σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και καταναλωτές στοχεύει στη διεύρυνση της παρουσίας της στην αγορά.
Στόχος είναι η αύξηση του πελατολογίου κατά 25% το 2023 υπολογίζοντας στα 2 εκατομμύρια του μοναδικούς καταναλωτές που θα κάνουν αγορές από το marketplace από 1,6 εκατομμύρια το 2022.
Την ίδια ώρα όμως, η εταιρεία, η οποία με 8 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα κατατάσσεται στην πρώτη θέση των online αγορών στην Ελλάδα, φυλλοροεί από συνεργάτες εμπόρους που έχουν μειωθεί στις 8.000 από 12.000.
Οι σχετικές επισημάνσεις έγιναν χθες κατά τη διάρκεια συνεδρίου, που διοργάνωσε η Skroutz και στην οποία παρουσιάστηκαν όλες οι νέες εξελίξεις στο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και οι νέες υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό έγινε αναφορά και στο «νέο συνδρομητικό μοντέλο που ακολουθεί η εταιρεία από την αρχή της χρονιάς και περιλαμβάνει οτιδήποτε χρειάζεται σήμερα για μια εμπορική επιχείρηση να πετύχει αξιοποιώντας την πλατφόρμα του skroutz και τα δεδομένα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μάνος Ευθυμίου, commercial director.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική με υψηλότερες χρεώσεις με την παράλληλα παροχή νέων υπηρεσιών, φαίνεται πώς έχει φέρει ως αποτέλεσμα τη διακοπή συνεργασιών με επιχειρήσεις. Μέχρι πρόσφατα το Skroutz ανέφερε δίκτυο 12.000 συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ενώ σήμερα ο αριθμός του δικτύου ανέρχεται σε 8.000, όπως είπε μιλώντας στο συνέδριο ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου ένας ο ένας εκ των ιδρυτών της Skroutz. Ο κ. Χατζηγεωργίου δεν συνέδεσε τη μείωση του αριθμού των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων με τις χρεώσεις, καθώς όπως είπε «στη διάρκεια της πανδημίας από τις 6.000 επιχειρήσεις, ο αριθμός των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ανήλθε σε 12.000. Όμως πολλοί δεν συνέχισαν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων τη συνεργασία τους με την πλατφόρμα». Ωστόσο, στα σχόλια συνεργαζόμενων επιχειρήσεων που παρακολουθούσαν ψηφιακά το συνέδριο, εκφράστηκε η δυσαρέσκεια για τις χρεώσεις, θέμα το οποίο κυριάρχησε.
Επέκταση εκτός συνόρων
Πάντως η εταιρεία που από μια πλατφόρμα σύγκρισης τιμών το 2005 έχει μετεξελιχθεί σε marketplace με ηγετικά μερίδια σε μια αγορά που εκτιμάται ότι θα τρέξει με 10,4% το 2023 εξελίσσει ήδη το σχέδιό της για επέκταση στις αγορές του εξωτερικού.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για την επέκταση στο εξωτερικό, διευρύνοντας την παρουσία της εκτός ελληνικών συνόρων και πέρα από την Κύπρο όπου ήδη δραστηριοποιείται. Θυμίζουμε πως η εταιρεία έχει ήδη γνωστοποιήσει την επέκτασή της μέσω του Skroutz marketplace σε 18 ακόμη χώρες και συγκεκριμένα σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Μάλτα, Κροατία, Εσθονία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Λιθουανία, Σλοβενία, Σλοβακία και Λετονία.
Σε ανάπτυξη το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του ΣΕΠΕ που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου όσοι έκαναν έστω μία αγορά online αυξήθηκαν κατά 10% μέσα σε έναν χρόνο, από το 58% του 2021 σε 68% το 2022.
Ο μέσος όρος δαπάνης από 806 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκε σε 869 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Με βάση τα στοιχεία Statista το 45% των καταναλωτών το 2022 αγόρασε από φυσικά καταστήματα. Στα κανάλια των ηλεκτρονικών αγορών πρωταγωνιστικό ρόλο έχει το κινητό τηλέφωνο με ποσοστό 39%, το 28% των on line αγορών γίνεται μέσω υπολογιστών και το 19% μέσω τάμπλετ.
Τα στοιχεία για το 2023 δείχνουν μια ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση των online πωλήσεων. Το ποσοστό των αγορών μέσα από τα φυσικά καταστήματα εκτιμάται στο 43%, για αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου το 34%, για αγορές μέσω ηλεκτρνικού υπολογιστή το 23% και για τις αγορές μέσω τάμπλετ ποσοστό 15%.
Διαβάστε επίσης
Ο Όμιλος SOFTONE και η Skroutz διευρύνουν τη συνεργασία τους