Οικογενειακή ανοιξιάτικη εκδρομή στη λίμνη Ηραίου, ένα ιστορικό σημείο εμβληματικής ομορφιάς.
H λίμνη Βουλιαγμένης (Ηραίου) πάνω από το Λουτράκι είναι ένας πανέμορφος τόπος, βρίσκεται στην Κορινθία στο δήμο Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγ. Θεοδώρων (έδρα Λουτράκι). Η λίμνη Ηραίου και ο ναός της θεάς Ήρας απέχει 100km από την Αθήνα, ότι πρέπει για ημερήσια εκδρομή πόσο μάλλον που στα χέρια μας είχαμε το επαναφορτιζόμενο Hyundai Santa Fe. Με μήκος 4.8m, ισχύ 265PS, 4κινηση, 6 θέσεις και πολυτελές εσωτερικό είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει όσον αφορά στην λειτουργία της ανάρτησης. Πόσο μάλλον που δεν πρόκειται για αερανάρτηση. Ξεκινώντας από Αθήνα μπαίνεις στο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και μετά από 80km σε περίπου 45min κινούμενος σύννομα, έχεις φτάσει στο Λουτράκι. Οι παλιότεροι μπορεί να θυμούνται ηρωικές διαδρομές από Κακιά Σκάλα, Μέγαρα, Αλεποχώρι, Πίσια. Φτάνοντας στο Λουτράκι μπορείς να πας στην παραλία του να αγναντέψεις λίγο τη θάλασσα. Αν θες συνεχίζεις δεξιά και σου απομένουν περίπου 18km ως τον προορισμό μας. Μπορείς όμως να αποφύγεις το Λουτράκι κάνοντας δεξιά πριν μπεις στην πόλη και να πάρεις τον περιφερειακό.
Το Santa Fe είναι το πιο ακριβό μοντέλο στη γκάμα της Hyundai στην Ευρώπη. Στην 4η γενιά του πλέον βρίσκεται σε φάση ωριμότητας και τιμολογιακά στοχεύει στις premium μάρκες της κατηγορίας: «Τα έχεις χάσει ρε Τάκη θα πάρω Hyundai αντί για Volvo;» με κοιτά απορώντας ένας φίλος όταν του λέω πως η τιμή του Santa FE ξεπερνά τις 60χιλ. ευρώ. Το SUV της Hyundai αντικειμενικά έχει όσα απαιτούνται σε επίπεδο ποιότητας, τεχνολογίας και εξοπλισμού για να σταθεί στην κατηγορία. Αντιλαμβάνομαι βέβαια και δεν έχω τίποτα ν’ αντιτάξω πως έξις δεύτερη φύσις.
Σχεδιαστικά το Santa Fe είναι συντηρητικό και το σχήμα του αποπνέει κύρος χωρίς να προκαλεί. Η μπροστινή μάσκα με το χωροδικτύωμα τραβά τα βλέμματα. Τα φωτιστικά φώτα την πλαισιώνουν αρμονικά ενώ το υπόλοιπο αμάξωμα είναι ουδέτερο. Οι λιτές γραμμές κρύβουν τον όγκο και η σωστή εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες. Το μοντέλο δοκιμής μας ήταν 6θεσιο, υπάρχει όμως και 7θεσια διαμόρφωση. Οι τρεις σειρές καθισμάτων, δεν δημιουργούν πρόβλημα ακόμη και η τελευταία μπορεί να φιλοξενήσει ενήλικες.
Η μεσαία σειρά καθισμάτων μπορεί να είναι κανονική για τρεις επιβάτες ή με δύο ανεξάρτητα καθίσματα, στην εξαθέσια διάταξη η οποία παραπέμπει σε πολυτελή SUV (όπως η BMW X7). Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους ηλεκτρικά θερμαινόμενα και αναδιπλούμενα καθίσματα με υποβραχιόνια. Το κενό που διαμορφώνεται μεταξύ τους επιτρέπει την απρόσκοπτη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα ή στον χώρο των αποσκευών. Η μεσαία σειρά καθισμάτων μετακινείται εμπρός-πίσω (υπάρχει και δυνατότητα ανάκλησης) μεταβάλλοντας αντίστοιχα τον χώρο των αποσκευών (από 571lt ως 1.649lt σε διθέσια διαμόρφωση).
Ο οδηγός έχει άπλετη θέα περιμετρικά τα μεγάλα παράθυρα δημιουργούν μια αίσθηση αρχοντιάς και το πολυτελές σαλόνι την ενισχύει: Κορυφαίας ποιότητας υλικά και δέρματα ή βελούδινες επενδύσεις σε συνδυασμό μ’ ένα στιβαρό αμάξωμα, άνετα φαρδιά και παχιά καθίσματα και μια ανάρτηση μαγικό χαλί που εξαφανίζει τις κακοτοπιές.
Ο επαρχιακός δρόμος πάνω από το Λουτράκι θέλει προσοχή. Έχει πολλές στροφές, κακό οδόστρωμα, νεροφαγώματα, ανομοιομορφίες. Η θέα είναι εκπληκτική αξίζει αν έχετε χρόνο να σταματήσετε με ασφάλεια και να χαζέψετε το επιβλητικό τοπίο. Φτάνοντας στην όχθη της λίμνης έχεις μια επιλογή δεξιά και μια αριστερά. Αμφότερες καταλήγουν στο ίδιο σημείο, στο κανάλι (πλάτους 6m) όπου ο Κορινθιακός κόλπος εισβάλλει στη λιμνοθάλασσα. Λίγο πριν υπάρχει ένα μοναδικό σημείο με το εκκλησάκι, ιδιαίτερα γραφικό. Μοναδικής ομορφιάς κομμάτι. Μόλις 3 km πιο πάνω, αν ακολουθείστε τις ταμπέλες θα βρείτε το ναό της Θεάς Ήρας. Από κει βλέπεις όλο τον κόλπο από Λουτράκι έως Κόρινθο.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η κεντρική κονσόλα εντυπωσιάζει. Υπάρχουν διακόπτες για τις περισσότερες λειτουργίες ακόμη και για το αυτόματο κιβώτιο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι μια οθόνη 12,3”. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής infotainment 10,5”. Αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού: Highway Driving Assist (συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control), περιμετρική απεικόνιση του οχήματος 360 μοιρών, το Remote Smart Parking Assist (RSPA) για παρκάρισμα του αυτοκινήτου από έξω χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται στο τιμόνι και άλλα.
Το Santa Fe δοκιμής μας ήταν επαναφορτιζόμενο με απόδοση 265 ίππων. Ο θερμικός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6lt αποδίδει 180PS και 265 Nm ροπής και κινεί τον εμπρός άξονα. Πίσω εδράζεται ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 66,9 kW που κινεί τον πίσω άξονα, προσδίδοντας στο όχημα χαρακτηριστικά 4κινησης. Η λειτουργία της τετρακίνησης υποστηρίζεται από 3 επιμέρους χαρτογραφήσεις (άμμο, χιόνι και λάσπη). Η συνδυαστική ισχύ φτάνει στους 265 ίππους και η συνδυαστική ροπή στα 350 Nm. Αυτή η δύναμη εξασφαλίζει αβίαστη κίνηση στο αμάξωμα των 2tn. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,9 kWh η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, χαμηλώνοντας έτσι το κέντρο βάρους και απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Για να φορτίσουμε την μπαταρία χρειάστηκαν 6 ώρες σε οικιακή πρίζα και η ηλεκτρική αυτονομία που καταγράψαμε εντός πόλης ήταν 62km απόσταση ικανή να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις ενός αστού.
Υπάρχουν προγράμματα Eco, Comfort, Sport και Smart, με το τελευταίο να αντιλαμβάνεται το στιλ οδήγησης του χρήστη και ανάλογα να προσαρμόζει την συμμετοχή των δύο κινητήρων. Το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά, μπορεί να κινείται αποκλειστικά με την μπαταρία σε ταχύτητες ως 120km/h δεν έχει όμως δυνατότητα ρύθμισης του βαθμού ανάκτησης ενέργειας. Η παραμετροποίηση όμως είναι τόσο εξελιγμένη που κάθε πρόγραμμα κάνει αυτό που θες π.χ. στο ECO αυξάνει ο ρυθμός ανάκτησης ενώ η κίνηση μεταδίδεται μόνο μπροστά. Αντίθετα στο Sport, η ροπή στους πίσω τροχούς είναι έως και 50%. Το πιο δυνατό σημείο του Santa Fe είναι η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η οποία διατηρεί την απόσταση από το έδαφος ανεξάρτητα από το φορτίο. Οι τροχοί στην έκδοση της δοκιμής μας 235/55/19 το 55αρι προφίλ βοηθούσε ακόμη περισσότερο στην άνετη αίσθηση.
Ούτως ή άλλως η λέξη “άνεση” είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μου όσον αφορά στην οδήγηση του Santa Fe: Καθίσματα, ανάρτηση, λάστιχα, χώροι, όλα συντελούν στην απροβλημάτιστη, βελούδινη, αγχολυτική μετακίνηση. Το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, επέτρεψε στους μηχανικούς της Hyundai να σετάρουν ένα σύνολο που ισιώνει τα πάντα. Ειλικρινά έσκυψα κάτω από το αυτοκίνητο να δω την διάταξη της ανάρτησης και να σιγουρευτώ ότι δεν πρόκειται για αερανάρτηση.
Την ίδια στιγμή το υβριδικό σύνολο ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, αισθάνεσαι ότι οδηγείς κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Ρόλο σ’ αυτό παίζει και η ταιριαστή κλιμάκωση του κιβωτίου που εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Βέβαια ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι εκδρομικός οικογενειακός χαλαρός. Αυτό που θες είναι ένα γρήγορο προσπέρασμα και ένα ήσυχο ταξίδι. Τα έχεις σε συνδυασμό με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που στα χέρια μας (σ.σ: ήμασταν επιμελείς στη φόρτιση) δεν ξεπέρασε τα 5,5 lt/100 km στο ταξίδι. Στην πόλη η ηλεκτρική κατανάλωση ήταν στις 21kwh/100km. Στο δια ταύτα: Προφανώς είναι πολλά λεφτά για Hyundai, τα αξίζει με το παραπάνω το Santa Fe. Αντιλαμβάνομαι πως υστερεί σε πρεστίζ και κάπου εδώ μπαίνει η συζήτηση για το «φαίνεσθε και το είσθε». Το Santa Fe μπορεί να είναι μια επιλογή για αντικομφορμιστές αλλά και ανθρώπους που δε θέλουν να προκαλούν «όχι μωρέ ένα Hyundai έχω».
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Santa Fe phev
Θερμικός κινητήρας: 1.598 cc, 180 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-4.500 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 66,9 kW
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 304 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 265 PS
Συνδυαστική ροπή: 350 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,5 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: 58 km
Εκπομπή CO2: 37 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.785×1.900×1.710 mm
Βάρος: 2.005 kg
Χώρος αποσκευών: 571 – 1.649 lt
Τιμή: Από 61.990 ευρώ (6θεσιο, έκδοση Distinctive)
Διαβάστε επίσης
F1: Η Saudia χορηγός της Aston Martin
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike