ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες των φορτηγών πλοίων αυξήθηκαν.
-Το Panamax Xin Hong (82,200 DWT, κατασκευής 2013, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην Capital Ship Management στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 21,68 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Magic Rainbow (73,600 DWT, κατασκευής 2007, Jiangnan Shanghai Changxing HI) άλλαξε χέρια στην τιμή των 12,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,34 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax IVS Pinehurst (57,800 DWT, κατασκευής 2015, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 23,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,02 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Ecopacific (57,400 DWT, κατασκευής 2010, STX Dalian) πουλήθηκε στα 14,8 εκατ. δολάρια. Η αξία του εκτιμάται στα 14,65 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Glovis Magellan (56,600 DWT, κατασκευής 2013, Tianjin Xingang) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 15,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,63 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC (Open Hatch) Cielo Di Angra (39,200 DWT, κατασκευής 2015, Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε στην MACS Maritime στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,28 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Galleon (28,300 DWT, κατασκευής 2014, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες πλοιοκτήτες έναντι 14 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 13,47 εκατ. δολάρια.
Tankers
Οι αξίες των Suezmax ενισχύθηκαν.
-Το VLCC Kassos 1 (318,700 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή έναντι 60 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 57,96 εκατ. δολάρια. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubber.
-To VLCC Yufusan (311,400 DWT, κατασκευής 2005, Mitsui Ichihara) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 52 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 51,36 εκατ. δολάρια.
-Το Suezmax Lila Hong Kong (159,100 DWT, κατασκευής 2003, Bohai Shipbuilding Heavy Industry Co) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,80 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Navigare Pars (51,000 DWT, κατασκευής 2012, STX Offshore) άλλαξε χέρια στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,07 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Pyxis Malou (50,700 DWT, κατασκευής 2009, SPP) πουλήθηκε σε Βρετανούς αγοραστές έναντι 24,8 εκατ. δολάρια. Η αξία του εκτιμάται στα 24,07 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Atlantica Bay (46,800 DWT, κατασκευής 2007, Sungdong) άλλαξε χέρια στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 20,80 εκατ. δολάρια.
-Τα MR1 (Chem / Product) Inviken και Utviken (37,900 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 40 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 41,35 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι αξίες στα post panamax υποχώρησαν.
-Τα Post Panamax TS Dubai και TS Mumbai (6,350 TEU, 5,551 TEU κατασκευής 2007 και 2003, Koyo Dock, Hyundai HI) πουλήθηκε στην MSC στη συνολική τιμή των 55 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 65,36 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 2,76% και έκλεισε στις 302,89 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,40% και έκλεισε στις 490,90 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,24% και διαμορφώθηκε στις 8.053,59μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο κατά 0,64% στις 901,10 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike