ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το σχέδιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου παρουσίασε χθες ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για τις υποδομές και τις μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης. Αυτό προβλέπει σταδιακή εκκίνηση των δρομολογίων με προτεραιότητα στον προαστιακό Αθήνας, καθώς και μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στα τρένα, αντιμετώπιση των παθογενειών, επιτάχυνση για την ολοκλήρωση των έργων και των προσλήψεων.
Αναλυτικότερα, ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε ότι το πλάνο για την επανεκκίνηση χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Με την πρώτη να αφορά την επιθεώρηση των υποδομών και την έναρξη των δρομολογίων.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι η επανεκκίνηση είναι απαραίτητη για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού και πως η καθυστέρηση της μπορεί να επιφέρει και άλλους κινδύνους. Σχετικά με την κατάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές σχολίασε ότι είναι ασφυκτική και πως υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά τα γειτονικά κράτη.
Σε πέντε φάσεις η έναρξη του σιδηρόδρομου
Η επανεκίνηση του σιδηρόδρομου «σπάει» σε πέντε φάσεις και κάθε βήμα θα ακολουθείται ύστερα από αξιολόγηση των συνθηκών. Τα πέντε αυτά βήματα έχουν ληφθεί λαμβάνοντας υπόψη το κατά πόσο είναι απαραίτητο ένα δρομολόγιο, όπως για παράδειγμα τα προαστικά και περιαστικά δρομολόγια για την μετακίνηση των εργαζομένων, καθώς και το αν συνδέονται με τον τουρισμό και σχετικές δραστηριότητες.
Η πρώτη φάση (22 Μαρτίου) αφορά την επανεκκίνηση της πλειοψηφίας του Προαστιακού και θα αποκατασταθεί η εμπορευματική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Στο δεύτερο στάδιο (27 Μαρτίου) θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Προαστιακού μεταξύ Αθήνας και Αιγίου.
Το επόμενο βήμα (1 Απριλίου) προβλέπει την επανεκκίνηση της επιβατικής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ θα ενταχθούν και τα δρομολόγια Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος και Λαμία – Στυλίδα.
Στην τέταρτη φάση (6 Απριλίου) θα προστεθούν περισσότερα επιβατικά δρομολόγια, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ θα αποκατασταθεί και η εμπορευματική σύνδεση Θριασίου-Θεσσαλονίκης, ενώ το τελευταίο στάδιο (11 Απριλίου) θα προστεθούν τα υπόλοιπα δρομολόγια.
Ενίσχυση ασφάλειας
Περαιτέρω μέτρα για να ενισχυθεί η ασφάλεια στο δίκτυο και να επιστρέψει το κοινό στα τρένα θα δρομολογηθεί η στελέχωση των ανοικτών σταθμών με σταθμάρχες, ενώ τουλάχιστον πέντε σταθμοί θα είναι κλειστοί και θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση.
Επιπλέον, το όριο ταχύτητας θα μειωθεί μεταξύ των 80 και 100 χλμ/ώρα στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα του σιδηρόδρομου.
Σχετικά με τον προαστιακό όλοι οι συρμοί θα στελεχωθούν με δύο μηχανοδηγούς και ένα συνοδό, ενώ οι συνοδοί στα τρένα της Hellenic Train θα αυξηθούν από δύο σε τρεις. Προβλέπεται, δε, και η υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου και Hellenic Train.
Επιτάχυνση έργων υποδομής και προσλήψεων
Σχετικά με τα κενά στα έργα υποδομής ο υπουργός δήλωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης θα είναι αυστηρά.
Επιπλέον, θα τρέξει ένας νέος διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των τούνελ, τα οποία στην πλειοψηφία τους αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.
Ακόμα ένας σημαντικός τομέας που χρήζει βελτίωσης είναι η επικοινωνία στο δίκτυο του ΟΣΕ και για αυτό το λόγο θα επιταχυνθεί η λειτουργία του συστήματος GSM-R στα τρένα.
Για την προστασία των υποδομών σε κρίσιμα του δικτύου προβλέπεται η ενίσχυση της αστυνομικής φύλαξης, ενώ το αδίκημα της κλοπής και της κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού θα αναβαθμιστεί ποινικά.
Επίσης, θα εγκαταστασθεί από τη Hellenic Train σύστημα για την καταγραφή επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές), θα δημιουργηθεί Help Desk για την ανταλλαγή τεχνικών
πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση προβλημάτων.
Όσον αφορά τις προσλήψεις θα δοθεί προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των εκκρεμών προσλήψεων προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022, ενώ θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
Διαβάστε επίσης
ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Νέα ημερομηνία για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης ΕΤΕΜ-Cosmos Aluminium
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike