Η Ελληνίδα Pelagia Kolotouros ανέλαβε την ευθύνη να οδηγήσει ένα από τα ιστορικότερα και πιο αναγνωρίσιμα brands στο μέλλον. Κερδίζοντας έτσι μια θέση ανάμεσα στους πιο επιδραστικούς ανθρώπους της βιομηχανίαςς της μόδας, σπάζοντας μια ακόμη γυάλινη οροφή.

Η 50χρονη Πελαγία Κολοτούρος είναι η νέα Creative Director της Lacoste. Συνεργαζόταν με το brand on and off από το 2011, ενώ στο παρελθόν υπήρξε και συνεργάτιδα της θρυλικής Vogue Paris για 10 χρόνια.

1

Ξεκίνησε την καριέρα της ως στυλίστρια στην Αθήνα, πριν μετακομίσει στο Παρίσι το 1999 για να εργαστεί ως βοηθός σχεδιαστή στη Nina Ricci. Το 2003, έγινε δημιουργική διευθύντρια στο τμήμα γυναικείων ετοίμων ενδυμάτων της Hermès, αποχώρησε όμως μετά από δύο χρόνια όταν της προσφέρθηκε η θέση της ανώτερης αντιπροέδρου στον οίκο Louis Vuitton (LV) του Ομίλου LVMH.

Να σημειωθεί πως άρχισε να σχεδιάζει ρούχα μόλις στα 14 της, κερδίζοντας υποτροφία για να σπουδάσει σχέδιο στο Central Saint Martins College του Λονδίνου (αργότερα πήρε μεταπτυχιακό από την Parsons School of Design). Ο αντίκτυπός της στη βιομηχανία διεφάνηκε και μέσω των συνεργασιών της με μάρκες όπως οι Alexander McQueen, Comme des Garcons Homme Plus και Givenchy. Το δικό της label KOLOTO που κυκλοφόρησε το 2013, της χάρισε το βραβείο του καλύτερου αναδυόμενου ταλέντου στην κατηγορία LVMH Prize for Young Fashion Designers – Accessories.

Γνωστή επίσης και για το φιλανθρωπικό της έργο για τη UNICEF και την Oxfam America, πολύ συχνά τους βοηθά να συγκεντρώσουν χρήματα μέσω δημοπρασιών ή γκαλά στη Νέα Υόρκη (όπου ζει).

Η Πελαγία Κολοτούρος έχει πλέον αναλάβει να μετατρέψει τη μάρκα σε ένα παγκόσμιο μάρκα lifestyle brand. Στόχος είναι να γίνει η Lacoste και πάλι relevant, προσελκύοντας πελάτες που θέλουν κάτι περισσότερο από απλώς ένα πουκάμισο ή πόλο. Η προσέγγιση της είναι να επικεντρωθεί στον τρόπο ζωής και όχι μόνο στα είδη ένδυσης. Πιστεύει ότι οι άνθρωποι θέλουν να φορούν πράγματα που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους και τον τρόπο ζωής τους -όχι μόνο ρούχα που τους φαίνονται όμορφα, αλλά και που εκφράζουν το ποιοι πραγματικά είναι. «Αυτό σημαίνει να παίρνεις ρίσκα με συνδυασμούς χρωμάτων και μοτίβα από καιρό σε καιρό, ώστε οι πελάτες να νιώθουν ότι φοράνε κάτι ιδιαίτερο, όταν επιλέγουν ένα από αυτά τα κομμάτια», αναφέρει η ίδια.

Το πρώτο της σημαντικό έργο για το brand ήταν η αλλαγή της εικόνας της Lacoste, η οποία περιελάμβανε τον επανασχεδιασμό όλων των πτυχών των προϊόντων της – από τα λογότυπα έως τις συσκευασίες – και τη δημιουργία νέων διαφημιστικών καμπανιών που ήταν πιο… νευρικές, πιο φρέσκες. Αυτό βοήθησε να δημιουργηθεί buzz γύρω από τη μάρκα, να αυξηθούν οι πωλήσεις και να γίνει πιο δημοφιλής στους νεότερους καταναλωτές.
Συνεργάστηκε επίσης στενά με άλλους σχεδιαστές όπως ο Jean Paul Gaultier (στα αντρικά κομμάτια), η Stella McCartney (στα γυναικεία κομμάτια) και ο Karl Lagerfeld (στα αξεσουάρ). Αυτές οι συνεργασίες βοήθησαν να ανυψωθεί το brand και να φύγει από την εικόνα στην οποία είχε εγκλωβιστεί για δεκαετίες.

Η ίδια είναι λάτρης των prints και χρωμάτων, κάτι που όπως λέει έρχεται από την αγάπη της για την τέχνη και το design. Μάλιστα, πιστώνει ακόμη και την αγάπη της μητέρας της για την τέχνη ως έναν από τους λόγους που άρχισε να ενδιαφέρεται για τη μόδα από μικρή ηλικία. «Να είσαι ο εαυτός σου! Είναι σημαντικό να νιώθεις άνετα με το ποιος είσαι όταν βγαίνεις στον κόσμο», τονίζει.

Στόχος της πλέον είναι να μετατρέψει τη Lacoste σε μια διεθνή μάρκα lifestyle που αντιπροσωπεύει τις αξίες της γαλλικής κουλτούρας σε όλο τον κόσμο. Θέλει οι άνθρωποι να συνδέουν την Lacoste με την κομψότητα, τη φινέτσα και την ποιότητα – όχι όμως μόνο κατά τη διάρκεια ενός τουρνουά τένις ή αγώνων πόλο. «Πρέπει να δημιουργήσουμε εμβληματικά προϊόντα που αντικατοπτρίζουν την κληρονομιά μας, ενώ παραμένουν επίκαιρα στη σημερινή κοινωνία», προσθέτει.

Διαβάστε επίσης:

Βάσω Κατράκη: «Η τέχνη είναι αστραπή, πόνος, γέννα» – Έκθεση για την πρωτοπόρα χαράκτρια

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Γυναίκες που μας εμπνέουν