ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επίσης ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, Χαράλαμπος Σημαντώνης εισηγείται στην κυβέρνηση να χρηματοδοτηθεί μέσω ευρωπαϊκών πόρων η ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων.
Τι υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ
Ωστόσο, υπήρξε άμεση αντίδραση της ΠΕΝΕΝ που ισχυρίζεται ότι η ΕΕΝΜΑ “ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει την κατάργηση των ελληνικών πληρωμάτων από την κατηγορία των πλοίων που εκπροσωπεί η Ένωση” και υπογραμμίζει ότι στην σχετική επιστολή αναγράφονται τα εξής: «να εφαρμοστεί για τις οργανικές συνθέσεις ο νόμος Κεφαλογιάννη που είναι σε ισχύ από το 2007 και για τα πλοία αυτά (1500 έως 3000 κόρων) και έτσι να έχουν την ίδια σύνθεση με αυτά άνω των 3000 κοχ)”.
Η ΠΕΝΕΝ τονίζει επίσης ότι, η ΕΕΝΜΑ, ζητάει να εφαρμοστεί «ο όρος 8, Άρθρο 13 του ν.δ. της εγκριτικής πράξης και να προσαρμοστεί για τα Φ/Γ – Δ/Ξ μικρών αποστάσεων όπως εφαρμόζεται στα ποντοπόρα πλοία άνω 3000 κοχ δηλαδή ο αριθμός των Ελλήνων να μην ξεπερνούν τους 4”.
Αναλυτικότερα, η ΠΕΝΕΝ, επισημαίνει: «Οι εφοπλιστές απαιτούν από το ελληνικό κράτος και την ΕΕ να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του στόλου τους και ταυτόχρονα να ξεπαστρέψουν τα ελληνικά πληρώματα που έχουν απομείνει ακόμη στην κατηγορία αυτή των πλοίων! Οι εφοπλιστές αυτοί με την προκλητική και αδιάλλακτη στάση τους έχουν καθηλώσει τους μισθούς αξιωματικών και πληρωμάτων στα επίπεδα του 2010 ενώ οι κατώτεροι μισθοί των νεοεισερχόμενων στα καράβια τους είναι κάτω από την εθνική ΣΣΕ!! Κατά τα λοιπά ισχυρίζονται ότι το μισθολογικό κόστος επηρεάζει δυσμενώς την ανταγωνιστικότητα του στόλου τους!! Η ΠΕΝΕΝ δεν θα επιτρέψει ένα τέτοιο έγκλημα σε βάρος των Ελλήνων Ναυτεργατών! Να ξεχάσουν δια παντός ότι θα μετατρέψουν τα πλοία τους μέσα στην ίδια την χώρα μας με εθνικά φορτία να είναι σημαία ευκαιρίας με Ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση!».
Διαβάστε επίσης:
Γκριμάλντι: Λείπουν 300.000 Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί από την ναυτική αγορά εργασίας