ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ευρεία σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη θα πραγματοποιηθεί στις 12:30 στο Μέγαρο Μαξίμου για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όλα τα δυνατά μέτρα ασφαλείας.
Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν ο υπουργός Επικρατείας και Γιώργος Γεραπετρίτης και οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν ανακοινώσεις ακόμα και εντός της μέρας για το πότε και με ποια μέτρα ασφαλείας θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια των τρένων.
Σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του Υπουργείου Υποδομών, σήμερα αναμένεται να ανακοινώσει ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για τις μεταφορές και τις υποδομές, Γιώργος Γεραπετρίτης, το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, ο οποίος έχει τραβήξει «χειρόφρενο» ύστερα από την τραγωδία στα Τέμπη.
Σε αυτό συνηγορούν και οι δηλώσεις του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννη Ντίτσα, ύστερα από τη δεύτερη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της ομοσπονδίας και του Γιώργου Γεραπετρίτη.
Πιο συγκεκρίμενα, ο κ. Ντίτσας δήλωσε πως στο αμέσως επόμενο διάστημα ο υπουργός θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, και ότι στη συνέχεια η ΠΟΣ θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου, κατά την οποία και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της.
Πρόσθεσε, πως στόχος είναι αρχικά να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των τρένων και στην πορεία να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο και εν συνεχεία των επιβατών.
Εν τούτοις, δεν έδωσε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία και, όπως φαίνεται, όλα κρέμονται από τις προτάσεις του υπουργείου υποδομών.
Μεγάλες πιέσεις σε προαστιακό και εμπορευματικές μεταφορές
Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει απόφαση για αναστολή της απεργίας, γεγονός και το οποίο δημιουργεί πρόσθετες πιέσεις προς δύο κατευθύνσεις. Αρχικά, μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας, καθώς τον χρησιμοποιούν τόσο για τις μεταφορές από και προς την εργασία τους, όσο και για τις μετακινήσεις προς το λιμένα Πειραιά και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να δοθεί μία προτεραιότητα στην επανεκκίνηση του, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές είναι εφικτό, καθώς δεν υπάρχουν προβλήματα στη σηματοδότηση.
Από την άλλη πλευρά ασφυκτικές πιέσεις δέχονται και οι εμπορευματικές πιέσεις, καθώς η καθήλωση των τρένων λόγω της απεργίας έχει οδηγήσει σε «φρακάρισμα» των αμαξοστοιχιών που μεταφέρουν εμπορεύματα και εξοπλισμό από και προς τη χώρα μας. Πηγές του ΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής του δικτύου, κάνουν λόγο για «εγκλωβισμένα» τρένα που βρίσκονται στη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία και τα οποία επιδιώκουν να εισέλθουν στη χώρα μας.
Σχετικά με τις εξαγωγές οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στη Θεσσαλονίκη είναι ακινητοποιημένα τουλάχιστον επτά τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, ενώ υπάρχουν και αμαξοστοιχίες στην Αλεξανδρούπολη που μεταφέρουν στρατιωτικό εξοπλισμό.
Ενδεικτικό των πιέσεων που υπάρχουν στις εμπορευματικές μεταφορές είναι το χθεσινό συμβάν, στο οποίο μία εμπορική αμαξοστοιχία επιχείρησε να ταξιδέψει από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη χθες το πρωί στις 10:00. Πρόκειται για ένα τρένο της Rail Cargo Logistics Goldair, η οποία αποτελεί κοινοπραξία που έχει δημιουργήσει η Goldair με τους κρατικούς αυστριακούς σιδηροδρόμους.
Εν τούτοις, το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ καθώς επενέβη το σωματείο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ με τον Πρόεδρο του, Κωστή Γενιδούνια να αναφέρει σε δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα εξής:
«Χωρίς να έχει δοθεί καμία επιπλέον οδηγία ή διευκρίνιση , ο ΟΣΕ σήμερα έδινε άδεια να κυκλοφορήσουν εμπορικά τρένα σε μη τηλεδιοικούμενο μερος του δικτύου. Η παρέμβαση του Σωματείου μας καταλυτική, το δρομολόγιο ακυρώθηκε».
Ο Προαστιακός ξεκινάει πρώτος
Υπενθυμίζεται πως χθες Δευτέρα (13/3) ο κ. Γεραπετρίτης πραγματοποίησε νέα συνάντηση με τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου με στόχο να διαμορφωθεί το τελικό πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του, έως ότου να λειτουργήσει το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.
Ήταν η δεύτερη κατά σειρά συνάντηση των δύο πλευρών και σε αυτήν τέθηκε από πλευράς των εργαζομένων το πακέτο προτάσεων για την άμεση ασφαλή επανεκκίνηση των δρομολογίων και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τόσο των εργαζομένων όσο και του επιβατικού κοινού.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των σιδηροδρομικών, πρώτα θα πραγματοποιηθεί η επανέναρξη δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας, στον οποίο υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση, όπως και η επαναλειτουργία των εμπορευματικών τρένων και έπειτα θα ακολουθήσουν οι επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με την νέα ανακοίνωση της Hellenic Train, από την Τετάρτη (15/3) θα διενεργούνται δρομολόγια με λεωφορεία για ορισμένα σημεία της διαδρομής που δεν διεξάγονται με το τρένο, μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Σημειώνεται πως τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου την περασμένη εβδομάδα, όσο και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτηw στη συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει για τη σύγκρουση των τρένων, είχαν επισημάνει πως η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου θα γίνει το συντομότερο δυνατόν, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Υπουργείο Υποδομών: «Κάνουμε φύλλο και φτερό τη σύμβαση 717»
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει εξονυχιστικά την πορεία της υλοποίησης της αμαρτωλής σύμβασης 717/2014, καθώς προσπαθεί να αποδείξει ότι αυτή δεν είχε υλοποιηθεί κατά 68% μέχρι να «κολλήσει» το 2017. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει ο Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέντευξη τύπου της περασμένης Τετάρτης, σύμβαση είχε υλοποιηθεί έως τότε σε ποσοστό 32%, αν και υπήρχαν σημαντικά προβλήματα και ελλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα το πραγματικό ποσοστό προόδου να ανέρχεται στο 15%.
Πηγές του υπουργείου αναφέρουν στο mononews ότι στην παρούσα φάση εκτελείται ένα «μονοθεματικό και όχι και τόσο παραγωγικό έργο», καθώς όλες οι δυνάμεις των στελεχών του κατευθύνονται προς τη διαχείριση της κρίσης, αλλά και στο να κερδηθεί σταδιακά το στοίχημα της ανάκτησης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς το σιδηρόδρομο.
Διαβάστε επίσης:
Υπουργείο Υποδομών: Σήμερα οι ανακοινώσεις για την επανεκίνηση του σιδηρόδρομου
Κώστας Αχ. Καραμανλής: Θέτει εαυτόν στη διάθεση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike