ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, που συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”» χαρακτηρίζει ο κυβερνητικός εκπροσωπος Γιάννης Οικονόμου τις δηλώσεις του πρώην υπουργού Υποδομών επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπιρτζη στον Σκαϊ. Ο κ. Οικονόμου σημειώνει ότι «είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και κατηγορεί τον κ. Σπιρτζη για «περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ». Παράλληλα σημειώνει ότι την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη, και καλεί τον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ να παραβρεθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή ώστε να έρθει σε κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση με τον κ Γεραπετριτη, ξεκαθαρίζοντας ότι οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη ευθυνών και όχι ψέματα και υπεκφυγές.
«Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: “Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς”. Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν» τόνισε ο κ. Οικονόμου. Κατηγόρησε τον κ. Σπίρτζη και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι «δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά» και προσέθεσε:
«Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε «ρολόι» επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ. Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικράτειας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές».
Σπίρτζης: Δεν ισχύει το “όλοι φταίμε”
«Το δυστύχημα των Τεμπών δεν θα γινόταν, αν ίσχυε ότι ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης σε δηλώσεις του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ σήμερα το μεσημέρι. Εκφράζοντας αρχικά την οδύνη του για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και σημειώνοντας πως «δεν είναι οι στιγμές για να κάνει κανείς προπαγάνδα», ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετική ερώτηση των δημοσιογράφων είπε πως «θα παρουσιάσουμε όλα τα στοιχεία και αν εμείς έχουμε μερίδιο ευθύνης θα το πούμε». Ωστόσο, συμπλήρωσε πως «το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει. Εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει, ούτε εγώ προσωπικά».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, σημείωσε πως είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε μετωπική σύγκρουση, ενώ στην ερώτηση τι άλλαξε και φτάσαμε σε αυτο, απάντησε ότι «αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα 4 χρόνια. Γιατί; Γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στη στελέχωση του οργανισμού». Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως όταν «είσαι υπουργός και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας, σταματάς, αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις την ασφαλή λειτουργία» επικαλούμενος δική του απόφαση να σταματήσει η λειτουργία των τράμ.
Για τα συστήματα ασφαλείας τόνισε πως «επί δικής μας διακυβέρνησης υπήρχαν δύο συστήματα και αυτό το απέκρυψε ο κ. Γεραπετρίτης. Υπήρξε η πυρκαγιά το 2019 και δεν το έφτιαξε κανείς. 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις κάνανε και δεν έφτιαξαν το κέντρο που κάηκε». Ευθύνες στην κυβέρνηση επέρριψε και για τη στελέχωση του Οργανισμού. «Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, έπρεπε να υπάρχει συντήρηση, που δεν υπήρχε. Επί των ημερών μας ο ΟΣΕ είχε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό» είπε και σημείωσε: «Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές. Είναι προσωποποιημένες». Ζήτησε,δε, από τον κ. Μητσοτάκη «να στείλει άλλη μια επιστολή στον κ. Ντογιάκο και να διερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο στον σιδηρόδρομο».
Ανέφερε ακόμα ότι τον Σεπτέμβριο του 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 68% του συστήματος, ενώ συμπλήρωσε πως το έργο που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, μια ημέρα μετά το δυστύχημα ήταν ολοκληρωμένο κατά 95%. Τέλος, σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων αν απέφευγε να εμφανιστεί τις τελευταίες ημέρες είπε πως δεν «είχε κανέναν λόγο να κρυφτεί» και πως όποιος δημοσιογράφος τον αναζήτησε μίλησε μαζί του.
Διαβάστε επίσης
Οικονόμου για δηλώσεις Σπίρτζη: Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, αλλά όχι αυτοί
Οικονόμου: Τέλος Μαρτίου η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με εγγυήσεις ασφάλειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike