ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε η Ελληνική ναυτιλία στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, ενώ, αναφερόμενος στον τραπεζικό ναυτιλιακό δανεισμό από την Κίνα, παρατήρησε ότι, αν και έχει μετασχηματιστεί, η έκθεση των Κινεζικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας είναι μόλις δολάρια ΗΠΑ 3 δις. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να δεχτεί την εγκατάσταση νέων τραπεζών στο χώρο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, αφού, αφενός αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοκτησίας στον κόσμο, αφετέρου δε διαθέτει το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξει τη λειτουργία τους.
Ο Πειραιάς είναι κάτι περισσότερο από ένα πλοιοκτητικό κέντρο, τόνισε ο κ. Ξηραδάκης. Είναι ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Εκτός από τις 970 εταιρείες πλοιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων, υπάρχουν συνολικά 3.300 εταιρείες συνδεδεμένες με τη ναυτιλία, που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο αποτελεί τη ζωτική κινητήρια δύναμη στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Οι προοπτικές συνεργασίας αυτών των εταιριών που στελεχώνονται με προσωπικό με υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία και των προμηθευτών ναυτικού εξοπλισμού με τα κινεζικά ναυπηγεία, αποτελούν σημαντικό στόχο για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ναυτιλιακού κέντρου Πειραιώς.
Ο κ. Κορκίδης, πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., αναφέρθηκε στην επιτυχημένη επένδυση της COSCO στον Πειραιά, που έδωσε ώθηση στο λιμάνι, το οποίο βρίσκεται σήμερα στην τέταρτη θέση της κατάταξης των λιμένων της Ε.Ε. και στην 9η θέση διεθνώς στον Δείκτη Ναυτιλιακών Κέντρων Xinhua-Baltic (ISCD).
Πρέπει να «χτίσουμε» στα συναισθήματα εκτίμησης, που διατηρεί η Κινεζική επιχειρηματική κοινότητα προς την Ελληνική ναυτιλία, αλλά και στις γιγάντιες επενδύσεις των Ελλήνων Εφοπλιστών στα Κινεζικά ναυπηγεία τόνισε ο κ. Κορκίδης. Ο Πειραιάς μπορεί να είναι το «Dry Port» μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Αυτό είναι το πιο σημαντικό μέρος οποιουδήποτε Master Plan για την Ελληνική οικονομία καθώς και την τοπική κοινωνία και την επιχειρηματικότητα.
Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng, ευχαριστώντας τους διοργανωτές, παρουσίασε τους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας της Κίνας και μοιράστηκε τις απόψεις του σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει το νέο πλάνο ανάπτυξης της Κίνας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η καινοτομία αποτελεί την κύρια κινητήρια δύναμη της οικονομικής της ανάπτυξης με μια σειρά επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων στους τομείς τις έρευνας και της υψηλής τεχνολογίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ο νόμος για τις ξένες επενδύσεις και τα διοικητικά μέτρα για επενδύσεις στο εξωτερικό από Κινέζικες επιχειρήσεις που συμβάλουν σημαντικά στη διαμόρφωση ενός νέου προτύπου ολοκληρωμένης ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το Δ.Ν.Τ. η πρόβλεψη για την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας ανέρχεται στο 5,2% για το 2023, ενώ ο Πρέσβης ανέφερε τα τρία κύρια χαρακτηριστικά της, την ανθεκτικότητα, τις δυνατότητες και τη ζωτικότητα.
Τα αναπτυξιακά σχέδια της Κίνας θα φέρουν νέες ευκαιρίες για την Ελλάδα, σύμφωνα με τον Πρέσβη, στους τομείς των εισαγωγών Ελληνικών προϊόντων, της αύξησης στον αριθμό τουριστών στην Ελλάδα, της μεταφοράς των αγαθών της από τα ελληνόκτητα πλοία και στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο με τη δημιουργία διεθνούς κόμβου logistics. Επιπροσθέτως, ανέφερε τη δυνατότητα διερεύνησης κατασκευής ενός μεγάλου βιομηχανικού πάρκου με έδρα το λιμάνι του Πειραιά.
Σημαντικές παρεμβάσεις έκαναν οι κ.κ. Π. Λασκαρίδης και Γ. Προκοπίου. Ο κ. Λασκαρίδης αναφέρθηκε στην ανισορροπία των επενδύσεων των δύο χωρών, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στην Κίνα πάνω από δολάρια ΗΠΑ 60 δις, μέσω της κατασκευής και επισκευής πλοίων, ενώ η Κίνα, μέσω της Cosco, δεν έχει επενδύσει πάνω από δολάρια ΗΠΑ 1 δις. Επιπροσθέτως, δεδομένης της θέσης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, η συνεργασία των δύο χωρών πρέπει να τυγχάνει πολύ προσεκτικού χειρισμού. Η εξαγωγή έξυπνων τεχνολογιών στην Κίνα, καθώς και η επένδυση σε Ελληνικές start-up εταιρίες, είναι κλάδοι που μπορούν να αποφέρουν αμοιβαία οφέλη.
Ο κ. Προκοπίου επικεντρώθηκε στην πορεία της Κίνας τα τελευταία χρόνια και την απόσταση που έχει καλύψει για να μειώσει το κενό με τον δυτικό κόσμο. Τόνισε ότι πρέπει να παρακολουθούμε τα επιτεύγματά της και να προσπαθούμε με σκληρή δουλειά να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας. Η μεγάλη εικόνα μετράει, τόνισε ο κ. Προκοπίου.
Στην εκδήλωση παρέστησαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, καθώς επίσης και της επιχειρηματικής και παραγωγικής κοινότητας του Πειραιά και του λεκανοπεδίου. Μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν οι κ. Yu Zenggang, Πρόεδρος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Αλεξανδράτος, Αντιπρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Baochun Wang, Γενικός Διευθυντής China Classification Society, η Α.Ε. ο Πρέσβης της Αιγύπτου, κ. Omar Amer Youssef, η Α.Ε. ο Πρέσβης των Φιλιππίνων, κ. Giovanni Palec, κ. Li Ying, Οικονομικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Κίνας, κ. Ιωάννης Ξυλάς, Ταμίας Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Χάρης Βαφειάς, Πρόεδρος Προξενικού Σώματος στην Ελλάδα – CEO Stealth Gas, κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, Πρόεδρος του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» και Επίτιμος Γεν. Γραμματέας ΙΜΟ, κ. Θεόδωρος Πελαγίδης, Υποδιοικητής Τράπεζας της Ελλάδος, κα Χριστίνα Μαργέλου, Επικεφαλής Μονάδας Shipping της Eurobank, κ. Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, Γεν. Διευθυντής Ναυτιλιακής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Δημήτρης Μαθιός, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς, κα Ειρήνη Νταιφά, Εκπρόσωπος του Δημάρχου Πειραιά, κ. Βασίλης Τερζής, Α’ Αντιπρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ΕΕΝΜΑ, κα Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος HEMEXPO, κ. Ιωάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος Ένωσης Ναυλομεσιτών, κ. Πάρης Ξανάλατος, Tide Lines, κ. Ηλίας Χατζηεφραιμίδης, Πρόεδρος WIMA, κα Κατερίνα Σταθοπούλου, ESG Shipping Awards, κ. Νίκος Λιάπης, Πρόεδρος Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας, τα μέλη της Δ.Ε. του Ε.Β.Ε.Π., τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας κ.ά.
Σημαντική ήταν η παρουσία εκπροσώπων από τις πρεσβείες της Αιγύπτου, Αργεντινής, Αυστραλίας, Αυστρίας, Βουλγαρίας, Γαλλίας, Γεωργίας, Γερμανίας, Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, Καζακστάν, Κύπρου, Μάλτας, Περού, Παλαιστίνης, Ρουμανίας, Ρωσίας και Φιλιππίνων.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους