Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις πυρκαγιών στα πλοία «EUROFERRY OLYMPIA» και «NORMAN ATLANTIC», με τραγικό απολογισμό, σε νεκρούς και αγνοούμενους.

“Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, φέρνει στην επιφάνεια τις καταγγελίες, παρεμβάσεις, απεργίες συνδικάτων στο κλάδο των μεταφορών, με τα οξυμμένα προβλήματα από την ανυπαρξία συστημάτων ασφαλείας, τις ελλείψεις προσωπικού, τη σωστή συντήρηση και επισκευή μηχανημάτων, τα μέτρα προστασίας ασφάλειας και υγείας, την εκπαίδευση των εργαζομένων, τονίζουν με ανακοίνωση τους τα τρία συνεργαζόμενα ναυτικά σωματεία: Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ο “Στέφενσων”, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων.

Τα τρία ναυτικά σωματεία επισημαίνουν επίσης ότι είναι σε γνώση όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και των αρμόδιων υπουργείων, για τις συνθήκες και τους κινδύνους, που εγκυμονούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και προσθέτουν:

“Δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Για άλλη μια φορά επαναλαμβάνονται τα κροκοδείλια δάκρυα των ανεύθυνων – υπευθύνων της αντιλαϊκής πολιτικής, ενώ έχει αρχίσει ήδη η γνωστή επιχείρηση συγκάλυψης της εγκληματικής πολιτικής, που έχει κριτήριο τα κέρδη των μονοπωλίων, καθώς και η αναζήτηση των «εξιλαστήριων θυμάτων».

Στη συνέχεια, τα τρία σωματεία, τονίζουν ότι στο χώρο της ναυτιλίας συγκαλύπτουν τα εφοπλιστικά εγκλήματα με το γνωστό τρίπτυχο «ο θεός, ο καιρός, ο κακός ο ναυτικός» και υπογραμμίζουν τα εξής:

“Επανειλημμένα τα σωματεία μας έχουν αναδείξει τις συνθήκες εργασίας με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, με την εφαρμογή του ν.4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων στα επιβατηγά πλοία, που προκαλούν εντατικοποίηση της δουλειάς, με αποτέλεσμα τις επαγγελματικές ασθένειες, τα ατυχήματα, αλλά και διαρκή κίνδυνο στην ασφάλεια της ζωής σε ναυτεργάτες, επιβάτες.

Στην ακτοπλοΐα στα επιβατηγά και RO/RO πλοία, που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ λιμένων Ελλάδας – Ιταλίας, ανεξάρτητα τη σημαία (Ελληνική, Ιταλική, Μάλτας), οι οργανικές συνθέσεις τους δεν καθορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες, αλλά με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των εφοπλιστών.

Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις πυρκαγιών στα πλοία «EUROFERRY OLYMPIA» και «NORMAN ATLANTIC», με τραγικό απολογισμό, σε νεκρούς και αγνοούμενους.

Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής διεκδικώντας:

• Την κατάργηση του 4150/2013, των υπουργικών αποφάσεων, για οργανικές συνθέσεις και συνθήκες εργασίας ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

• Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να γίνονται με κρατική ευθύνη και τη συμμετοχή των ναυτεργατών, των ναυτεργατικών σωματείων.

• Να καθοριστούν νέοι αυστηροί κανόνες ναυπήγησης των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που θα ενισχύουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

• Απαγόρευση απόπλου των πλοίων, στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.

• Απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης, που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.

• Άμεσο, ειδικό έλεγχο της αξιοπλοΐας των υπερήλικων επιβατικών πλοίων και των πλοίων που έχουν κάνει μετασκευές.

• Εξασφάλιση ουσιαστικής δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων, ειδικό βάρος στην εκπαίδευση για τα σωστικά – πυροσβεστικά μέσα.

• Δημιουργία Σταθμών Έρευνας και Διάσωσης σε νησιά του Βορείου Αιγαίου, στο Ιόνιο Πέλαγος, στη Μεσόγειο Θάλασσα με διακρατική συνεννόηση.

• Εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συστήματος GMDSS (Διεθνούς συστήματος για την ασφάλεια στη ναυτιλία και για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης).

Καλούμε τις ομοσπονδίες, τα σωματεία, τους εργαζόμενους στο κλάδο των Μεταφορών να συντονίσουμε την πάλη μας, με αγωνιστικές κινητοποιήσεις, για την ασφάλεια και προστασία της ζωής μας στους χώρους δουλειάς. Κανένα βήμα πίσω από τα συγκροτημένα δικαιώματα μας”.

Διαβάστε επίσης

Άρθρο παρέμβαση: Το “Ποτέ Ξανά” του Κυριάκου Μητσοτάκη να γίνει πράξη