ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αντιπροσωπεία των σωματείων ανέδειξε τα βασικά προβλήματα που απασχολούν τους απόμαχους της θάλασσας επικεντρώνοντας στα παρακάτω:
- Στις περικοπές – μειώσεις των συντάξεων που με τους αντιασφαλιστικούς νόμους στα χρόνια των μνημονίων άγγιξαν και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασαν σε ποσοστό το 50%!
- Το ίδιο αφορά και την τύχη των επικουρικών συντάξεων που ιδιαίτερα με τον νόμο Κατρούγκαλου έγινε πραγματική σφαγή στην συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων του ΝΑΤ.
- Επίσης αναφέρθηκαν στον νέο τρόπο υπολογισμού των εφάπαξ ο οποίος λειτουργεί τιμωρητικά για όσους έχουν πολυετή θαλάσσια υπηρεσία και οι μειώσεις αγγίζουν για αυτούς το 35%.
- Παράλληλα έθεσαν τα ζητήματα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ ως ασφαλιστικό ταμείο και την επαναφορά της ακίνητης περιουσίας σε αυτό.
- Υπογραμμίστηκε επίσης από την πλευρά μας ότι η χρεοκοπία του ΝΑΤ έχει βασικό αίτιο την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική (όλων των κυβερνήσεων από την δεκαετία του 1980) η οποία χρησιμοποίησε το ΝΑΤ ως μοχλό για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών.
- Ταυτόχρονα όλα τα τελευταία χρόνια η δραματική επιδείνωση των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων αποτελεί ένα ακόμη (από τα πολλά) ισχυρό αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο Ναυτικό επάγγελμα αφού οι συντάξεις και τα λοιπά ασφαλιστικά δικαιώματα έχουν κατρακυλήσει και μετατραπεί σε επιδόματα φτώχειας!
Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών των Ναυτεργατών ξεπερνάει έως και 40% τις παρεχόμενες κύριες συντάξεις.
Σε αυτές τις συνθήκες εφοπλιστές – κυβέρνηση σε κοινή γραμμή οδηγούν το επάγγελμα και τους Έλληνες Ναυτεργάτες στον εξοβελισμό τους από την Ναυτιλία!
Τέλος οι εκπρόσωποι των Σωματείων τόνισαν την ανάγκη να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο ο χρόνος απόδοσης των συντάξεων και αυτό είναι εφικτό να γίνει εάν αυξηθεί το δυναμικό του ΝΑΤ και ταυτόχρονα προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την επάνδρωση των πολλών κενών οργανικών θέσεων.
Ο Διοικητής του ΝΑΤ ενημέρωσε την αντιπροσωπεία για μια σειρά πρωτοβουλίες, ενέργειες και ρυθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί για την επίσπευση των διαδικασιών απόδοσης Συντάξεων – επικουρικών και εφάπαξ.
Διαβάστε επίσης
Hapag-Lloyd: Κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ και μέρισμα 63 ευρώ ανά μετοχή!
Η Maritime Robotics κατασκευάζει μικρά πλοία χωρίς πληρώματα