Το πολυδιαφημισμένο τρίτο master plan του Elon Musk για την Tesla απογοήτευσε τους επενδυτές, αφού δεν περιείχε καμία λεπτομέρεια για την πολυαναμενόμενη επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας.

Στην τετράωρη παρουσίαση του ο CEO της Tesla περιέγραψε το όραμά του να οικοδομήσει την επόμενη φάση της ανάπτυξης της Tesla γύρω από ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον μεταβαίνοντας σε προϊόντα όπως οι αντλίες θερμότητας, αλλά χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τα νέα οχήματα — ειδικά για ένα φθηνότερο EV, όπως το μοντέλο των 25.000 δολαρίων που αναμένεται εδώ και δύο χρόνια.

1

Ενώ ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος επιβεβαίωσε ένα νέο εργοστάσιο στο Μοντερέι του Μεξικού που θα κατασκευάσει την επόμενη γενιά οχημάτων, δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, λέγοντας ότι θα πραγματοποιηθεί αργότερα. Ο Lars Moravy, αντιπρόεδρος μηχανικής οχημάτων της Tesla, ήταν εξίσου ασαφής, απαντώντας στην ερώτηση ενός αναλυτή: «Θα πάμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε».

Όσο περισσότερο διαρκούσε η εκδήλωση, τόσο περισσότερο οι επενδυτές έδειχναν να χάνουν την ψυχραιμία τους. Η μετοχή της Tesla υποχωρούσε έως και 6,8% στα 189 δολάρια στις μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Ο Μusk ξεκίνησε την εκδήλωση περιγράφοντας το όραμά του για μια παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, με δαπάνη 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη βιώσιμης ενέργειας παγκοσμίως.

«Η Γη θα κινηθεί προς μια βιώσιμη ενεργειακή οικονομία», είπε. «Και θα συμβεί κατά τη διάρκεια της ζωής σου».

Παρουσίαση των στελεχών της Tesla

Παράλληλα, ο Musk εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να παρουσιάσει τα ταλαντούχα διευθυντικά στελέχη της Tesla – μια απάντηση στην κριτική που του ασκήθηκε ότι έχει παραμελήσει την αυτοκινητοβιομηχανία από τότε που εξαγόρασε το Twitter για 44 δισ. δολάρια.

Κάποια στιγμή ανέβηκαν μαζί του στη σκηνή άλλα 16 στελέχη, αρκετά από τα οποία είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστα στους επενδυτές.

Για παράδειγμα, η Rebecca Tinucci, επικεφαλής της παγκόσμιας υποδομής φόρτισης, ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει για το δίκτυο Supercharger της εταιρείας και το “Magic Dock” που επιτρέπει στους οδηγούς άλλων EVs να φορτίζουν στους σταθμούς της Tesla.

Δόθηκε επίσης μεγάλη έμφαση στη μείωση του κόστους. Στο πλαίσιο της δικής της προσπάθειας για αποδοτικότητα, η κατασκευάστρια εταιρεία EV σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα των μελλοντικών εργοστασίων παραγωγής κατά 40%. Ο οικονομικός διευθυντής Zach Kirkhorn υποσχέθηκε να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό για τα οχήματα της επόμενης γενιάς της Tesla.

Η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια insights του Edmunds, δήλωσε ότι ενώ η έμφαση στη μείωση του κόστους ήταν ενθαρρυντική, ο Μusk «απέτυχε να βάλει το κερασάκι στην τούρτα – να δώσει μια πραγματική ματιά για ένα Tesla με χαμηλότερες τιμές, έστω και μόνο εννοιολογικά». Αυτό θα ήταν μια έξυπνη κίνηση για να δελεάσει τους μελλοντικούς αγοραστές, δεδομένης της αυξανόμενης γκάμας των προσφερόμενων EVs, ενώ «θα μεγάλωνε ακόμη περισσότερο την αγάπη των επενδυτών για την Tesla», πρόσθεσε.

«Η ξεκάθαρη πορεία του Musk προς μια βιώσιμη ενεργειακή Γη είναι αξιοθαύμαστη, αλλά οι επενδυτές ίσως προτιμούσαν η Tesla να περιγράψει μια σαφή πορεία προς βιώσιμα κέρδη σε μια αγορά υψηλής ανάπτυξης», δήλωσε η Caldwell σε ένα email.

Ένα προϊόν στο οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί η Tesla είναι οι αντλίες θερμότητας. Ο Μusk και ο Drew Baglino, ο ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος μηχανικής κίνησης και ενέργειας, δήλωσαν ότι οι αντλίες θερμότητας θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά το κόστος θέρμανσης σπιτιών και γραφείων, αποκαλώντας τες ως ένα από τα μέσα της μετάβασης στη βιώσιμη ενέργεια.

Η Tesla σχεδιάζει επίσης να προσφέρει απεριόριστη ολονύκτια φόρτιση στα σπίτια στο Τέξας με 30 δολάρια το μήνα.

Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης την αυξανόμενη ικανότητά της να θέτει γρήγορα σε λειτουργία τις εγκαταστάσεις παραγωγής. Στόχος της είναι να ξεκινήσει την παραγωγή στο εργοστάσιο παραγωγής λιθίου Corpus Christi εντός 12 μηνών.

Η Tesla είπε και πάλι ότι το Cybertruck έρχεται φέτος, ενώ η παραγωγή σε όγκο αναμένεται το 2024.

Tα προηγούμενα master plan

Το νέο εταιρικό όραμα έχει στόχο να βασιστεί στην ανάπτυξη του ηγέτη της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων από εξειδικευμένο παίκτη σε mainstream κατασκευαστή αυτοκινήτων. Τα δύο προηγούμενα στρατηγικά σχέδια της Tesla παρουσιάστηκαν το 2006 και το 2016.

Ο Μusk δημοσίευσε το πρώτο του master plan πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, καθορίζοντας τη στρατηγική της Tesla για την είσοδο της στην αγορά με την κατασκευή ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου και στη συνέχεια μιας σειράς πιο προσιτών αυτοκινήτων.

Η εταιρεία υλοποίησε αυτό το όραμα με το Roadster, το Model S και στη συνέχεια το Model 3 sedan – το φθηνότερο όχημά της, το οποίο ξεκινά από περίπου 43.000 δολάρια.

Δέκα χρόνια αργότερα, ο Musk ανακοίνωσε το Master Plan, Part Deux, καθώς η Tesla εξαγόραζε την SolarCity.

Ο Musk διετέλεσε πρόεδρος της εταιρείας εγκατάστασης ηλιακών πάνελ, της οποίας ηγούνταν τα ξαδέλφια του. Αυτό το σχέδιο μιλούσε για ηλιακές στέγες με αποθήκευση μπαταριών, μια διευρυμένη γκάμα οχημάτων και τεχνολογία αυτοοδήγησης.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Elon Musk είναι και πάλι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο – Δεύτερος ο Mr Louis Vuitton

Προβληματίζει η νέα κίνηση του Elon Musk: Κλείνει τα δύο από τα τρία γραφεία του Twitter στην Ινδία