ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Σε δυναμική τροχιά ανάκαμψης έχει μπει η αλυσίδα εστίασης McDonald’s, τα καταστήματα της οποίας διαχειρίζεται στην Ελλάδα η Premier Capital από το 2011.
Η αλυσίδα με το ισχυρό brand name της πολυεθνικής, που δεν κατάφερε τη χρυσή εποχή των fast food τη δεκαετία του ‘90 να κερδίσει το ελληνικό κοινό κόντρα στον πολύ έντονο ανταγωνισμό από την τότε παντοδύναμη Goody’s έφτασε πολύ κοντά στο να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά, πήρε τη δεύτερη ευκαιρία της όταν τα εταιρικά καταστήματα δόθηκαν μέσω master franchise στην μαλτέζικη Premier Capital.
Σήμερα, 22 χρόνια μετά η αλυσίδα καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε επίπεδο πωλήσεων με κερδοφόρα καταστήματα και ένα δυναμικό πλάνο επέκτασης σε βάθος πενταετίας.
Το αναπτυξιακό πλάνο παρουσίασαν χθες ο επικεφαλής της Premier Capital, Μέλο Χίλι, και η Σιμόνα Μαντσινέλι, Managing Director της Premier Capital Ελλάς με αφορμή τη λειτουργία του νέου καταστήματος στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Στόχος είναι η επέκταση του δικτύου με 22 νέα καταστήματα εντός πενταετίας και ο διπλασιασμός των εργαζομένων, που σήμερα ανέρχονται σε 1.500.
Εκτόξευση τζίρου το 2022
Σήμερα λειτουργούν 29 εταιρικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας κανένα δεν είναι ζημιόγονο. Ο τζίρος το 2022 διαμορφώθηκε στα 81 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 56,3% σε σχέση με το 2021 όπου οι πωλήσεις είχαν φτάσει στα 51,8 εκατ. ευρώ αρκετά υψηλότερα από τον τζίρο του 2019, δηλαδή προ πανδημίας.
Περίπου 5,5 εκατ. αποδείξεις κόπηκαν το 2022 με το μεγαλύτερο μέσο όρο απόδειξης στο delivery (12-13 ευρώ) και στο drive through (8-9 ευρώ) και το μικρότερο ποσό στο φυσικό κατάστημα (7 ευρώ) όπου η πλειοψηφία των πελατών είναι teenagers. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του τζίρου έγινε μέσω του drive through (45%) και δεύτερο κανάλι πωλήσεων ήταν φυσικά καταστήματα με το delivery να ακολουθεί.
Όπως επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας στην Ελλάδα εστιάζεται σε τρεις άξονες:
-Στην επέκταση του δικτύου και την αναδιαμόρφωση των υφιστάμενων καταστημάτων
-Στη χρήση τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση πελατών
-Στο ανθρώπινο δυναμικό.
Επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ
Η Premier Capital, του Μαλτέζου Μάριο Χίλι, o οποίος διαχειρίζεται το σήμα και τα εστιατόρια της McDonald’s εκτός από την Ελλάδα, στη Ρουμανία, και στη Μάλτα, έχει προχωρήσει σε επενδύσεις στην ελληνική αγορά ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ.
Η επένδυση στο νέο κατάστημα στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το 29ο στην Ελλάδα και το 175ο στο σύνολο των έξι χωρών, ξεπέρασε το 1,5 εκατ. ευρώ. Απασχολεί 60 εργαζόμενους και ενσωματώνει όλες τις πρόσφατες ψηφιακές καινοτομίες που ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη. Λειτουργούν πέντε διπλής όψης μηχανήματα αυτόματης συναλλαγής (kiosks): ψηφιακές οθόνες που χειρίζεται προσωπικά ο επισκέπτης και μπορεί να επιλέγει το μενού του με μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο στην παραγγελία του. Το εστιατόριο διαθέτει επίσης υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι (table service) και υπηρεσία McDelivery ενώ είναι διαθέσιμη και η νέα υπηρεσία παραγγελίας και πληρωμής από το κινητό.
Τρία νέα καταστήματα έως το τέλος του χρόνου
Μέχρι το τέλος του 2023 θα ανοίξουν άλλα τρία καταστήματα. Το ένα, το οποίο είναι ήδη υπό κατασκευή βρίσκεται στην Πέτρου Ράλλη, το δεύτερο, που είναι σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται στο Χαϊδάρι και το τρίτο θα γίνει στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Το σχέδιο επέκτασης σε βάθος πενταετίας με τα 22 νέα καταστήματα αφορά και περιοχές εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.
Όπως σημείωσε η κ. Μαντσινέλι ενδιαφέρον υπάρχει και για συμμετοχή στο μεγάλο project του Ελληνικού αλλά και γενικότερα στα Νότια Προάστια και την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η διοίκηση δείχνει ενδιαφέρον και για τις κλειστές αγορές, όπως αεροδρόμια, όπου έχει συμμετάσχει στο παρελθόν σε σχετικούς διαγωνισμούς.
Το πρόβλημα σε ό,τι αφορά την επέκταση είναι το χωροταξικό. Όπως επισημάνθηκε στα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα στην Αθήνα είναι η δύσκολη η εξεύρεση μεγάλων διαθέσιμων οικοπέδων. Πάντως η εταιρεία διατηρεί τέσσερα εποχικά καταστήματα και είναι πιθανό να ανοίξει και επόμενο.
Άλλο ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι η εξεύρεση εργαζομένων. «Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, όπως όλη η εστίαση» σημείωσε η επικεφαλής της Premier Capital Ελλάς σημειώνοντας ότι όσο πλησιάζει η καλοκαιρινή σεζόν αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο.
Το ενδεχόμενο ανατιμήσεων το 2023
Αναφερόμενη στις πληθωριστικές πιέσεις και στο αυξημένο λειτουργικό κόστος και απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το αν η εταιρεία προχώρησε σε αυξήσεις τιμών είπε ότι το 2022 έγιναν πέντε αυξήσεις. Για το 2023 υπογράμμισε ότι δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί το τι θα γίνει και εξαρτάται από το ενεργειακό κόστος, τον πληθωρισμό και το μισθολογικό, στο οποίο ήδη έχει προαναγγελθεί αύξηση του κατώτατου μισθού.
Σχολιάζοντας τον ανταγωνισμό στην αγορά των αλυσίδων εστίασης ο κ. Χίλι είπε ότι είναι έντονος, απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο εξαγοράς άλλης αλυσίδας και τόνισε χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία δεν κάνει copy paste, δεν εξετάζει τι κάνουν οι άλλες εταιρείες και ακολουθεί τη δική της στρατηγική.
Διαβάστε επίσης
Premier Capital Ελλάς: Νέες επενδύσεις για τη διεύρυνση του δικτύου McDonald’s στην Ελλάδα
Premier Capital Ελλάς: Ανοίγει νέο εστιατόριο McDonald’s στη Θεσσαλονίκη