ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Νέες καταθέσεις υπαλλήλων του σιδηροδρόμου έρχονται στο φως της δημοσιότητας, τη στιγμή που αποδίδονται ευθύνες για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.
Ο σταθμάρχης απολογήθηκε προανακριτικά καθώς συνελήφθη ως ο βασικός υπεύθυνος για το τραγικό δυστύχημα. Ο ίδιος στην απολογία του υποστήριξε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί, γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο αλλά δεν λειτούργησε.
Ο 59χρονος παραδέχθηκε, στη συνέχεια, το λάθος του: «Έκανα λάθος με τα κλειδιά, έβαλα τα τρένα στις ίδιες γραμμές».
Συγκεκριμένα, παραδέχθηκε πως έβαλε το τρένο που αναχώρησε από την Λάρισα στη γραμμή που ερχόταν η εμπορική αμαξοστοιχία καταλάθος, επειδή μπερδεύτηκε κάτι που το απέδωσε «στην κακιά ώρα».
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της ΕΡΤ, υπάλληλοι του σιδηροδρόμου κατέθεσαν ανωμοτί, ως ύποπτοι, και οι καταθέσεις τους περιλαμβάνονται στη δικογραφία.
Κάποιοι από αυτούς υποστήριξαν ότι ο σταθμάρχης θα έπρεπε να δει ιδίοις όμμασοι την αλλαγή που έγινε προκειμένου να μη συμβεί η τραγωδία και τα τρένα να είναι στις δυο παράλληλες ράγες.
Η προανακριτική έρευνα εξετάζει και άλλα θέματα όπως για παράδειγμα τι έγινε με την καθυστέρηση στα Παλαιοφάρσαλα. Ακόμα εξετάζονται, δε, οι τεχνικές ελλείψεις που προϋπήρχαν. Η δικογραφία αναμένεται να διαβιβαστεί αύριο στον εισαγγελέα μαζί με τον 59χρονο σταθμάρχη.
«Η τραγωδία πιθανώς οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος»
«Η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», ανέφερε – από την πλευρά του – στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος, Νίκος Τσικαλάκης.
«Δυστυχώς έχουμε χάσει και εμείς 10 άτομα από το προσωπικό. Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος (…) Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες. Η εικόνα ολοκληρωμένη, για να πούμε τι ακριβώς φταίει, ποιο είναι δηλαδή το κύριο αίτιο που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες δεν μπορούμε να το ξέρουμε, είναι πολύ νωρίς» πρόσθεσε.
«Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα» συμπλήρωσε.
Υποστήριξε ακόμη ότι «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».
«Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», είπε επιπλέον ο κ. Τσικαλάκης.
To μοιραίο σήμα του σταθμάρχη – «Περνάς το κόκκινο φωτόσημο έως και είσοδο Νέων Πόρων»
Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα.
Διαβάστε επίσης:
Τραγωδία στα Τέμπη: Παραδέχθηκε το λάθος του ο σταθμάρχης – Αντιμέτωπος με ισόβια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνελήφθη κι άλλος αστυνομικός της Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
- Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα κάνει σταθερά βήματα προόδου» – Τι είπε για τον εθισμό των νέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Βασίλης Κικίλιας: Ισχυρή σύσταση για αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών
- Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Ισχυρές καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια τη Δευτέρα και την παραμονή Χριστουγέννων