Ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα e Commerce με παράλληλη είσοδο στο e Grocery last mile αποκτά η Public Group μέσω της νέας της επένδυσης.

Πριν ακόμη συμπληρωθούν δύο μήνες από την απόκτηση μετοχικού πακέτου στη Box Now, η Olympia Group του Πάνου Γερμανού, μπαίνει μέσω του επενδυτικού της βραχίονα Public Capital Partners στην εταιρεία Svuum.

1

Την περαιτέρω διείσδυση σε έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο είχε προαναγγείλει σε συνέντευξή στο mononews.gr ο CEO του Ομίλου Olympia και του Public Group, κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, τονίζοντας ότι μέσα από τις επενδύσεις σε scale-ups και δοκιμασμένες τεχνολογικές πλατφόρμες ο όμιλος γίνεται πιο αποτελεσματικός και παράλληλα παρέχεται στους καταναλωτές περισσότερη δύναμη και ευελιξία, όπως π.χ. τη δυνατότητα real-time tracking της παραγγελίας τους.

H ανάπτυξη του on line grocery

Η Svumm συνεργάζεται ήδη με έξι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την ώρα που ο κλάδος του ελληνικού online grocery αναπτύσσει ιδιαίτερη δυναμική. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Convert Group η αξία των online πωλήσεων των σούπερ μάρκετ το 2022 έφτασε στα 266 εκατ. ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα οι Q -Commerce «παίκτες». Την ίδια ώρα έρευνα της  McKinsey εκτιμά ότι οι on line πωλήσεις προϊόντων σούπερ μάρκετ θα αντιπροσωπεύουν από 18% έως 30% της συνολικής αγοράς σε ορισμένες ώριμες ευρωπαϊκές χώρες έως το 2030, με την  προγραμματισμένη παράδοση (με την υπόσχεση εξυπηρέτησης αυθημερόν) να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αγοράς. Εκτιμά επίσης ότι το μερίδιο του Q-Commerce -άμεση παράδοση εντός 15 έως 30 λεπτών- θα μπορούσε να φτάσει το 3% έως 7% της συνολικής αγοράς.

Σε αυτό το περιβάλλον έρχεται η νέα επένδυση της  Olympia Group με στόχο να καταστεί ένας ισχυρός παίκτης στον κλάδο των ηλεκτρονικών αγορών και του last mile.

Η επένδυση υλοποιείται από τον επενδυτικό βραχίονα Public Capital Partners, μέσω της έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 2 εκατ. ευρώ και πενταετούς διάρκειας.

Hand to hand delivery και καινοτόμες υπηρεσίες από τη Svuum

Η Svuum, στην οποία συμμετέχει με ένα μικρό ποσοστό (3%) και ο κ. Νίκος  Βαρβαδούκας, VP Brand & Customer στο Public Group, (το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει στη 97% Svuum Holdings Ltd)  αποτελεί έναν νέο παίκτη στο e-commerce last mile, καθώς ιδρύθηκε μόλις το 2021.

Αξιοποιώντας μια διεθνή τεχνολογική πλατφόρμα και σε συνδυασμό με ένα ιδιόκτητο δίκτυο σε 10 μεγάλα αστικά κέντρα καλύπτοντας πληθυσμιακά το 75% της χώρας κάνει το  95% των παραδόσεων την ίδια ή την επόμενη μέρα. Μια από τις καινοτομίες που διαθέτει είναι ότι οι τελικοί καταναλωτές μπορούν να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται οι ίδιοι το ακριβές διάστημα παράδοσης της παραγγελίας τους, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα ενεργοποίησης ειδοποιήσεων, καθώς και άμεσης επικοινωνίας με τον οδηγό.

Στα στατιστικά της καταγράφει 95% παράδοση με την πρώτη προσπάθεια, 0,8% επιστροφές, 60% μείωση στο τηλεφωνικό κέντρο και 25% αύξηση των επαναλαμβανόμενων πελατών.

Η  μέση αξιολόγηση παραλήπτη είναι 4,8/5 σε σύνολο 1.5 εκατ. παραδόσεων που έχουν ολοκληρωθεί έως σήμερα. Η εταιρεία υποστηρίζει 150 από τις μεγαλύτερες εταιρείες e Commerce και 6 από τα μεγαλύτερα σούπερ-μάρκετ στην Ελλάδα, παραδίδοντας ακόμη και Σάββατο. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται το Public, Intersport, ΙΚΕΑ, Leroy Merlin, CosmosSport, Gatoskilo, Nespresso, Κωτσόβολος κ.α.

Στις υπηρεσίες ειδικά για τα σούπερ μάρκετ η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα σύστημα για ρη συσκευασία των παραγγελιών σε ειδικά κουτιά για ευπαθή προϊόντα ανά κατηγορία ενώ την τεχνολογία που διαθέτει ο πελάτης μπορεί να δει τη θερμοκρασία των κατεψυγμένων και ψυχόμενων προϊόντων του σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας εξυπηρέτηση πελατών ύψιστων προδιαγραφών.

Εππλέον διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν έως και 900 κιλά φορτίου με αυτονομία έως και 300 ​​χιλιόμετρα την ημέρα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων έως και 6,5 τόνους CO2 ετησίως.

Οι νέες επενδύσεις του Public Group

Ο κύκλος των επενδύσεων στο Omnichannel Retail με επίκεντρο την εμπειρία πελάτη, η οποία ξεκίνησε με τις επενδύσεις στο iRepair, στο douleytaras.gr, στη Box Now κλείνει με τη Svuum επισημαίνουν πηγές της εταιρείας. Ωστόσο,  έχει ήδη εκφραστεί το ενδιαφέρον για τον τομέα του EdTech, τομέας που εκτιμάται ότι θα έχει εκθετική αύξηση στα επόμενα χρόνια και ο όμιλος είναι σε αναζήτηση ευκαιριών και συνεργασιών. Παράλληλα, έχει προαναγγελθεί το ενδιαφέρον για τον τομέα των audiobooks και όπως έχει πει ο κ. Μπουρλάς «μια επένδυση σε αυτόν τον τομέα, ταιριάζει με το προφίλ και συμβαδίζει με το όραμά μας να προσφέρουμε στους καταναλωτές ακόμη περισσότερες επιλογές στον τομέα του πολιτισμού, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα και τον τίτλο του κορυφαίου προορισμού για το βιβλίο».

Διαβάστε επίσης

Μιχάλης Τσαμάζ: Θα αντέξει στον ανταγωνισμό ο ΟΤΕ – Επενδυτικό πλάνο 640 εκατ. ευρώ το 2023

BriQ Properties: Συμφωνία για απορρόφηση της Intercontinental International

MIG: Νέες αγορές μετοχών από το group της πλευράς Ηλιόπουλου