ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η έλλειψη ροής φορτίου, ειδικά από τη Βραζιλία, έχει οδηγήσει τα ναύλα των Capesize φορτηγών πλοίων σχεδόν στο μηδέν, καθώς η εποχιακή αδυναμία είναι πλέον σε πλήρη εξέλιξη, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Αν και οι αυξανόμενες εξαγωγές βωξίτη από τη Δυτική Αφρική τα τελευταία χρόνια έχουν καταφέρει να απασχολούν ένα σημαντικό αριθμό πλοίων, στη λεκάνη του Ατλαντικού παραμένει η υπερπροσφορά διαθέσιμων σκαφών και θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθεί η ισορροπία.
Ως αποτέλεσμα, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμένουν στον Ειρηνικό αντί να ακολουθήσουν το ακριβό μονοπάτι του ballasting (να πλεύσουν τα πλοία τους χωρίς φορτίο), το οποίο με τη σειρά του έχει επίσης οδηγήσει τις τιμές χρονοναύλωσης σε αυτό το μέρος του κόσμου στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Ωστόσο, το τελευταίο δεκαήμερο, οι πλοιοκτήτες αντιστάθηκαν στην περαιτέρω διάβρωση των spot ναύλων, κάτι που είναι κατανοητό δεδομένου ότι τα πραγματικά ναύλα έχουν φτάσει σχεδόν στο μηδέν.
Από την άλλη, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs ή Freight Futures) έχουν αρχίσει να αποτιμούν μια ανάκαμψη στα spot ναύλα και το σημαντικό contango (οι μελλοντικές τιμές να είναι υψηλότερες από τις τρέχουσες) τον επόμενο μήνα είναι απόδειξη αυτής της αισιοδοξίας για την εξέλιξη της ισορροπίας της αγοράς καθώς μπαίνουμε στους μήνες της Άνοιξης.
Η αγορά ξηρού φορτίου έχει βρεθεί σε παρόμοιες καταστάσεις πολλές φορές στο παρελθόν και η ισορροπία της αγοράς αποκαταστάθηκε αρκετά γρήγορα, τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αυτή τη φορά; διερωτάται ο κ. Σοφιός.
Θετικοί παράγοντες
Υπάρχουν αρκετοί θετικοί παράγοντες που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη στα ναύλα μπορεί να είναι προ των πυλών, αναφέρει ο επικεφαλής της Novisea.
Η Κίνα έχει εκφράσει την προθυμία της να αποκαταστήσει τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, κάτι που συνεπάγεται σημαντικές δαπάνες για τις υποδομές της και κάποια εξομάλυνση στον προβληματικό τομέα των ακινήτων.
Επιπλέον, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, εκτός της Κίνας, φαίνεται πιο υγιής σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και τα σενάρια ύφεσης μετατρέπονται πλέον σταδιακά σε σενάρια «ήπιας προσγείωσης» στα περισσότερα μέρη του κόσμου.
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου θα ωφεληθεί από ένα τέτοιο οικονομικό περιβάλλον και δε βλέπουμε κανένα λόγο γιατί η τρέχουσα αδυναμία δεν είναι απλώς ένα εποχιακό φαινόμενο που αναμενόταν ευρέως από τους περισσότερους συμμετέχοντες στην αγορά εδώ και μήνες.
Οι τρέχοντες οικονομικοί δείκτες της Κίνας δείχνουν αυξανόμενη δραστηριότητα
Καθώς η Κίνα συνεχίζει να απομακρύνεται από τις αυστηρές πολιτικές που σχετίζονται με τον Covid, η οικονομική δραστηριότητα, αν και με αργούς ρυθμούς, σταδιακά επιστρέφει στο φυσιολογικό της.
Η πιο πρόσφατη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της τάσης. Παρότι η επανέναρξη της οικονομίας με έναν τρόπο παρόμοιο με αυτό που συνέβη στο δυτικό κόσμο θα χρειαστεί χρόνο, η αποκατάσταση της κανονικότητας είναι θετική εξέλιξη για τους τομείς των εμπορευμάτων και της ναυτιλίας.
Αν και οι τιμές των εμπορευμάτων είχαν ήδη κινηθεί υψηλότερα αναμένοντας αυτές τις εξελίξεις, πιστεύουμε ότι η αισιοδοξία ήταν μάλλον πρόωρη, καθώς οι οικονομικοί κύκλοι που οδηγούνται από τη ζήτηση απαιτούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να αναπτυχθούν και να μεταφραστούν σε πραγματική υποκείμενη ζήτηση για πρώτες ύλες.
Είναι χαρακτηριστική η πρόσφατη χαλάρωση στις τιμές των βασικών εμπορευμάτων ξηρού φορτίου που αντανακλά την απογοήτευση των συμμετεχόντων στην αγορά για τη ζήτηση που θα ακολουθούσε αμέσως μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Μειώθηκε κατά 32 ποντοπόρα πλοία ο στόλος με ελληνική σημαία – Αυξήθηκαν κατά 23 τα επιβατηγά
Βασίλης Μπακολίτσας: Τρία νεότευκτα bulkers για τον στόλο της Sea Pioneer
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike