array(0) {
}
        
    
Menu
0.2%
Τζίρος: 84.02 εκατ.

Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1

AUTO

Skoda Enyaq iV: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό ταξί! (video)

Συμπληρώσαμε 1.300km. με το Enyaq iV εντός πόλης προσομοιώνοντας τις συνθήκες δουλειάς ενός επαγγελματία.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ο νέος δρόμος της αυτοκίνησης. Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο και οι αλλαγές είναι εντυπωσιακές. Σήμερα οποιοσδήποτε επαγγελματίας οδηγός ταξί αποφασίσει να αντικαταστήσει το παλιό του αυτοκίνητο με νέο ηλεκτρικό δικαιούται επιδότηση 22.500 ευρώ από το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Η Skoda πουλά το πετρελαιοκίνητο Octavia 2.0lt/150PS με αυτόματο κιβώτιο στις 30χ. Το Enyaq των 204PS με την μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 80kWh τιμάται στις 53.400€. Η διαφορά ανάμεσά τους καλύπτεται σχεδόν εξολοκλήρου από την κρατική επιδότηση. Οπότε εδώ μπαίνει το κρίσιμο ερώτημα για τους επαγγελματίες: Να πάρω ηλεκτρικό;

Skoda Enyaq: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό ταξί!

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Enyaq iV για 1.300km εντός πόλης. Γι’ αυτά χρειαστήκαμε 3 φορτίσεις με κόστος 156 ευρώ. Επιλέξαμε υπηρεσία ταχυφόρτισης με κόστος 60 λεπτά/kwh. Αν όμως κάποιος έχει πρόσβαση σε χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος τότε με φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (υπολογίστε 7 ώρες με φορτιστή ισχύος 11kw) το κόστος κατεβαίνει στα 60 ευρώ. Η κάθε ώρα φόρτισης σε οικιακό φορτιστή 11kW δίνει στο αυτοκίνητο περίπου 70χλμ αυτονομίας.

Στο παρακάτω βίντεο η Γιώτα και η Σάντυ σε ρόλο «πελάτισσας» ρωτούν για το ηλεκτρικό ταξί. Σας προτρέπω να δείτε όλες τους τις απορίες, πιθανόν αρκετές να είναι κοινές!

 

Η Skoda δίνει εγγύηση για την μπαταρία 8 χρόνια ή 160.000km προφανώς στην περίπτωση των ταξιτζήδων αυτό που θα έρθει πρώτα είναι τα 160.000km. Η μέχρι τώρα εμπειρία δεικνύει ότι η μπαταρία είναι αποδοτική για 2000 φορτίσεις. Ήτοι 700.000km περίπου. Πιθανόν και παραπάνω αν ο χρήστης είναι σχολαστικός στην φόρτιση και δεν την αφήνει να πέσει κάτω από 20% ή ν’ ανέβει πάνω από 80%.

Όσον αφορά στην αυτονομία τώρα το Enyaq «βγάζει» από 400 – 450 km. Αυτό εξαρτάται από το αν δουλεύεις πρωί ή βράδυ, αν χρησιμοποιείς κλιματισμό/θέρμανση αν έχει πολύ κρύο και από το στυλ οδήγησης. Αν εκμεταλλευτείς πλήρως την δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας εξοικειωθείς με τη λειτουργία «one pedal drive» και μάθεις να υπολογίζεις πότε να αφήσεις το γκάζι μπορείς να κινείσαι συνεχώς χωρίς να πατάς ποτέ το φρένο.

Skoda Enyaq: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό ταξί!

Αν είσαι ήπιος και στις επιταχύνσεις, εύκολα ξεπερνάς τα 450km και φυσικά μπορείς να το δεις ως πρόκληση να πας και στα 500km! Είναι εφικτό κάποιες μέρες που δεν απαιτείται να δουλέψεις με κλιματισμό. Δεδομένου ότι ένας επαγγελματίας οδηγός κάνει περίπου 150 -200km κάθε μέρα πιθανόν να είναι εφικτό να «βγουν» δυο μέρες δουλειές με μια φόρτιση.

Skoda Enyaq: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό ταξί!

Ένας άλλος πολύ σημαντικός τομέας είναι η ευκολία οδήγησης. Εδώ έχουμε αρκετές παραμέτρους. Η πρώτη είναι πόσο πιο ξεκούραστα οδηγείται ένα ηλεκτρικό όχημα: Χωρίς κιβώτιο, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, ούτε φρένο δε χρειάζεται να πατάς. Δεν έχει καθόλου κραδασμούς ή θόρυβο οπότε μετά από ώρες οδήγησης παραμένεις ξεκούραστος.

Αυτό συμβάλλει στην ποιότητα ζωής του επαγγελματία αλλά και στην ικανότητά του να αντιδράσει σωστά σε μια έκτακτη κατάσταση που θα συμβεί στο τέλος της βάρδιας του. Επιπλέον το λιγότερο φορτίο εργασίας συντελεί και στην αποδοτικότητα, επιτρέποντας στον οδηγό να δουλέψει περισσότερο όταν η δουλειά «τον πάει». Εμείς μετά από 3 μέρες στην κίνηση νιώθαμε τόσο άνετα με το Enyaq, το ηλεκτρικό όχημα είναι ακαταμάχητο εντός πόλης.

Με ολοένα και περισσότερους πολίτες να αποκτούν περιβαλλοντική συνείδηση και να προσπαθούν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα είναι πολύ πιθανό, το ηλεκτρικό ταξί να αποτελεί επιλογή τους. Αρχικά για την εμπειρία και μετέπειτα συνειδητά για το μηδενισμό των ρύπων εκεί που κινούνται. Σκεφτείτε τη μέρα που στην Αθήνα θα κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα τα οποία δε ρυπαίνουν και δεν ηχορυπαίνουν. Πόσο θα βελτιωθεί η ζωή όλων μας και πρωτίστως των ταξιτζήδων που βρίσκονται καθημερινά στον πυρήνα της κυκλοφορίας. Τι λέτε αξίζει τον κόπο;

skoda

 

H Skoda προσφέρει έκπτωση 50% στον επιπλέον εξοπλισμό
H Skoda προσφέρει έκπτωση 50% στον επιπλέον εξοπλισμό

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θα συνεχιστεί η επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα;
Η σχέση της Skoda με το Monte Carlo!
Ξεχωριστή σχεδίαση!
Εξελιγμένοι θερμικοί κινητήρες evo2!
Εν αρχή ην η ασφάλεια!
Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq
«Φορτίζω Παντού»: Νέα παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για δήμους και επιχειρήσεις
Τοποθέτηση 90 φορτιστών ΔΕΗ blue για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών
Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
Skoda Days!