ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Για την αδυναμία των ελληνικών εταιρειών να κερδίσουν και να κρατήσουν τους πελάτες τους μίλησε χθες το απόγευμα στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Connect Smart», ο Γιώργος Ασπιώτης, Sr Partner Development Manager της Microsoft Ελλάδος.
Ο κ. Ασπιώτης, επεσήμανε ότι «στη σύγχρονη εποχή που ζούμε είναι πολύ απαιτητικό για τις εταιρείες το να κερδίσουν αλλά και να διατηρήσουν έναν πελάτη, καθώς εκτός από το εύρος των επιλογών που έχει πλέον ο καταναλωτής, τα νομοθετικά πλαίσια που υπάρχουν πολλές φορές καθιστούν μια ενδεχόμενη συνεργασία απαγορευτική».
Τροχοπέδη επίσης αποτελεί η δυσκολία του πελάτη να επικοινωνήσει με την εταιρεία αλλά και η αδυναμία της εταιρίας να τρέξει στοχευμένες δράσεις marketing, δύο παράγοντες που όπως είπε ο κ. Ασπιώτης παίζουν καθοριστικό ρόλο στο να «λυθεί» μια συνεργασία.
Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε ο ίδιος, το 51% των πελατών κάνουν συμφωνίες με ένα brand όταν το γνωρίζουν, έχουν κάποια σύσταση για αυτό ή το έχουν ακούσει (δηλαδή υπάρχει εμπιστοσύνη), ενώ το 81% των καταναλωτών θέλουν να έχουν πρόσβαση σε ένα εύρος πληροφοριών για τα προγράμματα και τα προϊόντα που προσφέρει η εταιρεία, αρχικά για να την επιλέξουν αλλά και για να συνεχίσουν να συνεργάζονται με αυτήν.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 65% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι υπάρχει εντελώς ασυνεχής επικοινωνία στα διάφορα κανάλια που χρησιμοποιεί μια εταιρεία ή ένας οργανισμός και το 74% λέει ότι οι εταιρείες δεν γνωρίζουν τι πραγματικά χρειάζεται ένας πελάτης στο τέλος της ημέρας, με αποτέλεσμα να μην ξέρουν τι να του προσφέρουν.
Όπως παραδέχεται ο ίδιος οι εταιρείες δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του πελάτη καθώς τα πολλά τμήματα που διαθέτουν, μπορούν εν μέρει να καλύψουν ορισμένες ανάγκες των καταναλωτών, η έλλειψη ωστόσο συγκεκριμένης στρατηγικής και δράσης, οδηγούν στην απώλεια των πελατών τους.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας
Η τεχνολογία τρέχει και οι εταιρείες που θέλουν να αυξήσουν το πελατολόγιό τους πρέπει να εξοικειωθούν με τις νέες πρακτικές. «Σκοπός είναι να μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε το επόμενο βήμα για την επιχείρησή μας, να μεγιστοποιήσουμε τις δράσεις με τις οποίες τρέχει ο οργανισμός όσον αφορά το marketing με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων» τόνισε ο κ. Ασπιώτης .
Βασικός παράγοντας αποτελεί ότι οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν τι θέλει ο καταναλωτής και να κάνουν βήματα μπροστά ώστε να είναι σε θέση να του το προσφέρουν. Όπως είπε ο εκπρόσωπος της Microsoft, «μέσω συγκεκριμένων εργαλείων τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει να μας γνωρίσουν καλύτερα οι πελάτες, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούμε οι καμπάνιες μας να έχουν συγκεκριμένη στόχευση που να αφορούν απευθείας τον πελάτη».
«Είμαστε στην εποχή του customer experience, στην εποχή δηλαδή της εμπειρίας που πάμε να δημιουργήσουμε βάσει συγκεκριμένου πλάνου, το οποίο είναι ευέλικτο και ουσιαστικά βασίζεται στα δεδομένα» επεσήμανε ο κ. Ασπιώτης. «Σκοπός πλέον είναι να έχουμε περισσότερα δεδομένα της δράσης των πελατών ώστε να μάθουμε τι χρειάζονται και να είμαστε σε θέση να τους το προσφέρουμε».
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις για να αυξήσουν τους πελάτες του
Ο κ. Ασπιώτης, τόνισε ότι η ύπαρξη δεδομένων για τις ανάγκες των πελατών είναι βασικός παράγοντας για την εξέλιξη μιας εταιρείας και την είσοδό της στη νέα εποχή.
«Πάνω σε αυτά τα δεδομένα οι εταιρείες μπορούν να καταλάβουν καλύτερα τι θέλουν οι πελάτες και να δημιουργήσουν εμπειρίες που βασίζονται στη βελτιωμένη εξατομίκευση».
«Αρχικά πρέπει να καταλάβουμε ποιος είναι ο πελάτης μας, να συνδυάσουμε τα δεδομένα από διαφορετικές πηγές είτε εσωτερικές είτε εξωτερικές, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε εξατομικευμένες εμπειρίες για αυτόν», τόνισε ο κ. Ασπιώτης. «Έτσι δημιουργούμε μια σφαιρική εικόνα για τον πελάτη χρησιμοποιώντας δεδομένα διαφόρων συναλλαγών τα οποία μας δίνουν μια συνολική εικόνα για το προφίλ του, το οποίο στην πάροδο του χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του κέρδους για τον οργανισμό αλλά και σε μείωση κόστους».
Αυτό μας οδηγεί σε μια στρατηγική στην οποία ο πελάτης είναι μπροστά, είναι κυρίαρχος δημιουργώντας πιο στοχευμένες επιδράσεις και καλύτερες σχέσεις με τον πελάτη.
Σε αυτό το σημείο έρχεται η τεχνητή νοημοσύνη, που βοηθάει τις εταιρείες βάσει αλγορίθμων, να κάνουν στοχευμένες και αυτοματοποιημένες, παίρνοντας απευθείας την πληροφορία για το τι χρειάζεται ο πελάτης, βοηθώντας έτσι στην προσφορά καλύτερων προϊόντων, την αύξηση του πελατολογίου οδηγώντας ταυτόχρονα στην αύξηση των πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης: