ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με την πώληση ενός ακόμη πλοίου, συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την ναυτιλιακή εταιρεία Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, στο πλαίσιο της μεγάλης αναδιάρθρωσης του στόλου της που πραγματοποιεί τους τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία πούλησε το VLCC τάνκερ Nave Photon, κατασκευής 2008, σε αγοραστές από τη Σιγκαπούρη, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων, ιδιαίτερα υψηλή όπως επισημαίνουν ναυλομεσίτες. Πρόκειται για το παλαιότερο δεξαμενόπλοιο της συγκεκριμένης κατηγορίας που περιλαμβάνεται στο στόλο της Navios Partners.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η Navios Partners –η οποία το 2021 απορρόφησε την Navios Maritime Acquisition– εξαγόρασε από την μητρική εταιρεία Navios Maritime Holdings συνολικά 36 πλοία έναντι 835 εκατομμυρίων δολαρίων.
Έκτοτε έχει πραγματοποιήσει μία σειρά κινήσεων αναδιάρθρωσης του γιγάντιου στόλου της. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει που πουλήσει τουλάχιστον 15 εκ των παλαιότερης κατασκευής πλοίων της εισπράττοντας περίπου 260 εκατ. δολάρια και έχει πραγματοποιήσει επιλεκτικές αγορές στην second hand αγορά, ενώ παράλληλα έχει υπό κατασκευή 22 πλοία που θα παραλάβει σταδιακά μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Η πανίσχυρη εφοπλίστρια από τα Καρδάμυλα της Χίου, έχει συγκεντρώσει τον στόλο της κάτω από μία ομπρέλα, αλλάζοντας άρδην το μοντέλο που εφάρμοσε στο παρελθόν, όταν εισήγαγε τέσσερις ναυτιλιακές στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Οι πωλήσεις
Πρόσφατα η Navios Partners πούλησε το panamax Navios Libertas (χωρητικότητας 75,500 dwt, κατασκευής 2007) έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Επίσης, άλλαξε χέρια το χωρητικότητας 56,600-dwt supramax Serenitas N κατασκευής 2011, στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων.
Tο πλοίο Jupiter N, χωρητικότητας 93.000 dwt, κατασκευής 2011, πουλήθηκε στην W-Marine του εφοπλιστή Γιάννη Σαραντίτη στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Advanced Shipping & Trading.
Σύμφωνα με την ίδια ναυλομεσιτική, η Navios Partners πούλησε και το Supramax Navios Amaryllis χωρητικότητας 58,735 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2008, έναντι 14 εκατ. δολαρίων, σε αγοραστές από την Ινδονησία.
Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου η ναυτιλιακή πούλησε τα δεξαμενόπλοια ΜR2 Nave Dorado (χωρητικότητας 47,999 dwt, κατασκευής 2005) έναντι 15,6 εκατ. δολαρίων και ΜR1 Perseus N (χωρητικότητας 36,264 dwt, κατασκευής 2009), στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων.
Τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συμφώνησε την πώληση του χωρητικότητας 25,130 dwt τάνκερ Nave Cosmos (κατασκευής 2010) έναντι 13,6 εκατ. δολαρίων και του χωρητικότητας 25,145 dwt Nave Polaris (κατασκευής 2011) έναντι 14,7 εκατ. δολαρίων. Και οι δύο πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Παράλληλα, τον ίδιο μήνα προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 37,836 dwt δεξαμενόπλοιου τύπου MR1, Star N (κατασκευής 2009), στην τιμή των 18,1 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Navios Maritime Partners πούλησε στα μέσα Σεπτεμβρίου το χωρητικότητας 75,200 dwt panamax Navios Camelia, κατασκευής 2009, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.
Τον ίδιο μήνα πούλησε και το Navios Ulysses, κατασκευής 2007 και χωρητικότητας 55,728 dwt, στην τιμή των 14,3 εκατ. δολαρίων.
Tον περασμένο Οκτώβριο η ναυτιλιακή πούλησε το panamax Navios Alegria κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 76,466 dwt στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων και το Navios Symmetry (κατασκευής 2006, χωρητικότητας 74,381 dwt) έναντι 11,7 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Navios Partners έχει πουλήσει ακόμη το panamax Navios Taurus, χωρητικότητας 76,600 dwt, κατασκευής 2005, έναντι 14,6 εκατ. δολαρίων.
Επίσης, πέρυσι τον Σεπτέμβριο ολοκλήρωσε την πώληση δύο containerships 16ετίας που πούλησε τον Φεβρουάριο του 2022 σε τιμή ρεκόρ, εκμεταλλευόμενη την hot αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για τα Navios Utmost και Navios Unite (χωρητικότητας 8,204 TEU έκαστο), που άλλαξαν χέρια έναντι 220 εκατ. δολαρίων.
Νέα πλοία
Τον Σεπτέμβριο 2022 η εταιρεία εξαγόρασε ένα νεότευκτο φορτηγό πλοίο capesize και ένα kamsarmax (χωρητικότητας 84,852 dwt, κατασκευής 2016), στη συνολική τιμή των 91,3 εκατ. δολαρίων. Το υπό κατασκευή πλοίο θα παραλάβει το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Επίσης, τον περασμένο Νοέμβριο ενίσχυσε τον στόλο της με δύο νεότευκτα aframax/LR2 τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία εξαγόρασε έναντι 60,5 εκατ. δολαρίων έκαστο και θα παραλάβει το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Στις αρχές Φεβρουαρίου η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Navios Meridian.
Πρόκειται για ένα πλοίο Kamsarmax, συνολικής χωρητικότητας 81.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε στο κινεζικό ναυπηγείο Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co.
Διαβάστε ακόμη:
Marine Traffic (Δημήτρης Μέμος): Το success story της ναυτιλίας που ξεκίνησε από ένα χόμπι
Maran Tankers (Μαρία Αγγελικούση): Παρέλαβε το νεότευκτο “Maria Angelicoussis” – Ναυπηγεί συνολικά 17 πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike