Φένια και Αναστάσης. Δύο νέοι επιστήμονες και ιδρυτικά μέλη της Dataphoria, της νικήτριας ομάδας του «Sustainability Hackathon» της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Από τα φοιτητικά τους χρόνια στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ με μία φιλία που μετρά σχεδόν 15 χρόνια, ο Αναστάσης και η Φένια κατάλαβαν την ευαισθητοποίησή τους με τα περιβαλλοντικά ζητήματα σε εθελοντικό επίπεδο ως μέλη της οργανωτικής ομάδας εθελοντών της πανελλαδικής εκστρατείας «Let’s do it Greece».
Μόλις πριν από δύο χρόνια συνειδητοποίησαν ότι ζητούσαν περισσότερα από την επαγγελματική τους ζωή. Η εξειδίκευση του Αναστάση ήταν τα δεδομένα και της Φένιας το περιβάλλον. Και οι δύο ήθελαν να συμβάλουν στην αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής, οπότε ξεκίνησαν να σκέφτονται πώς μπορούν να συνδυαστούν τα δεδομένα με την αειφορία. Kαι κάπως έτσι γεννήθηκε η Dataphoria.
Αν θέλετε η επιχείρησή σας να επωφεληθεί από την ανάπτυξη μίας περιβαλλοντικής και κοινωνικής στρατηγικής έχοντας τα απαραίτητα δεδομένα, η Dataphoria είναι ο πιο κατάλληλος αρωγός σε αυτή σας την προσπάθεια.
Η Dataphoria δίπλα σε κάθε επιχείρηση που στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ουσιαστική μετάβαση προς την αειφορία, και αυτό έρχεται από παντού: τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής που ήδη τα βλέπουμε στη ζωή μας, την ευαισθητοποίηση των πολιτών, τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς στόχους για το περιβάλλον, την ενσωμάτωση περιβαλλοντικών και κοινωνικών κριτηρίων (ESG) στις αποφάσεις των επενδυτών, των επιχειρήσεων και των οργανισμών.
Με τη μεθοδολογία ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων για τη βιωσιμότητα, που έχει αναπτύξει, η Dataphoria συνδέεται με τα εταιρικά συστήματα, ανακτά τα δεδομένα, τα καθαρίζει, τα μεταμορφώνει και τα ετοιμάζει για χρήση. Και, εφόσον γίνει μία φορά, δημιουργεί μια διαδρομή δεδομένων για να ανανεώνονται αυτόματα.
Αποτέλεσμα; Μια πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που επιλέγει να παρακολουθεί κάθε εταιρεία. Απλή, κατανοητή, διαδραστική. Επιπλέον, η Dataphoria επιλέγει τα καλύτερα στοιχεία των περιβαλλοντικών επιδόσεων και τα συνδυάζει σε εύληπτα data stories, τα Greenfographics, που παρέχουν για επικοινωνία στο ευρύ κοινό.
Η διάκριση στο Sustainability Hackathon και τα επόμενα βήματα
Τον Απρίλιο του 2022, η Dataphoria κέρδισε μια θέση στις ομάδες που διακρίθηκαν στο Sustainability Hackathon της Lidl Hellas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη. Από τότε και για 6 μήνες, εισήχθη στον επιταχυντή του Sustainability Innovation Lab, όπου είχε ουσιαστική βοήθεια από την Crowdpolicy για την περαιτέρω στρατηγική της ανάπτυξη.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως ό,τι έμαθαν η Φένια και ο Αναστάσης στο Innovation Lab είχε άμεση σχέση με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής. Είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους που τους βοήθησαν να εξετάσουν την ιδέα τους από διαφορετικές οπτικές, να δομήσουν οργανωμένα και σωστά το προϊόν τους, και να βελτιώσουν τη στρατηγική τους για την επόμενη ημέρα της Dataphoria.
Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, και έχοντας ολοκληρώσει projects με μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι πλέον σε προχωρημένες συζητήσεις για το πρώτο τους Proof of concept σε μια μεγαλύτερη επιχείρηση, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας πιο περίπλοκες πηγές δεδομένων και προσφέροντας εξειδικευμένα KPIs.
Ταυτόχρονα, προχωρούν στην αναζήτηση επενδυτών ώστε να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους και να μεγαλώσουν γρήγορα τον αντίκτυπό τους. Μεγάλος τους στόχος είναι να μπει η αειφορία στο DNA των επιχειρήσεων και των οργανισμών, να αποτελεί δεύτερη φύση.
Με την υποστήριξη των θεσμών, τις προσδοκίες της κοινωνίας και τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης και επικοινωνίας της αειφορίας, οι επιχειρήσεις που προσφέρουν ουσιαστικά στον πλανήτη μας, να μπορέσουν να αναδείξουν την επίδοσή τους, να ξεχωρίσουν και να απολαύσουν τα οφέλη που δικαιούνται. Με διαφάνεια και αξιοπιστία και με τη δύναμη των δεδομένων.
Μάθετε περισσότερα για τη Dataphoria στο www.dataphoria.gr
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike