Νέος κύκλος ανατιμήσεων έρχεται στην αγορά της μπίρας με το ενεργειακό κόστος και τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες να ανεβάζουν τα λειτουργικά κόστη.

Μέρος από την αύξηση του κόστους παραγωγής και διάθεσης έχει περάσει και στην κατανάλωση χωρίς με τις ανατιμήσεις ωστόσο να κινούνται χαμηλότερα από τον πληθωρισμό τροφίμων.

1

Οι αυξήσεις φέτος είναι κοντά στο 9% ενώ πέρυσι κυμάνθηκαν πέριξ του 5% σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρο Δανιηλίδη.

Όπως ανέφερε στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση του  Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, από την  Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών και την υφυπουργό Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε μεταξύ της αύξησης του λειτουργικού κόστους και της προσπάθειας να επιβαρυνθεί με μεγάλες αυξήσεις ο καταναλωτής.

Σε ανοδική τάση η αγορά

 Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς έκανε λόγο για μία πολύ καλή χρονιά το 2022 με την αύξηση της κατανάλωσης σε διψήφιο ποσοστό. Εξέφρασε δε την αισιοδοξία του για το 2023 με τα θετικά μηνύματα που έρχονται από τον τουρισμό κρατώντας μια επιφύλαξη για το αν οι πληθωριστικές πιέσεις θα έχουν επίπτωση στην αγορά της μπίρας.

 «Η οικονομία θα αναπτυχθεί. Η τάση είναι καλή. Τα μηνύματα στον τουρισμό είναι υπεραισιόδοξα. Το ερώτημα είναι αν ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τους καταναλωτές» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την πορεία της εν Ελλάδι θυγατρικής της Heineken είπε ότι οι επιδόσεις ήταν αυξημένες με τα περιθώρια κέρδους της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να κινούνται κοντά στα περσινά κάτι που το χαρακτήρισε ως επιτυχία με την εκτόξευση του κόστους σε τέτοια επίπεδα.

 «H αγορά τους χωράει όλους»

Αναφερόμενος στην αγορά της μπίρας και στην είσοδο της Coca Cola Τρία Εψιλον  από τις αρχές του χρόνου με τη διανομή των δημοφιλών σημάτων της ABinBEv o κ. Δανιηλίδης τόνισε όποιος θέλει να μπει  είναι καλοδεχούμενος. Όπως είπε χαρακτηριστικά «η αγορά τους χωράει όλους αρκεί να παίζουν το παιχνίδι σωστά».

Δεν απέκλεισε δε το ενδεχόμενο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία να μπει και σε άλλους κλάδους όπως έκανε με τη διανομή του Bacardi τονίζοντας ωστόσο ότι δεν καμία κίνηση δεν μπορεί να είναι ευκαιριακή και να βασίζεται στο τι κάνουν οι άλλοι. «Αν κρίνουμε ότι πρέπει να μπούμε και σε κάτι άλλο με αμοιβαίο όφελος θα το κάνουμε. Θέλουμε πρώτα να χτίζουμε σωστά αυτά που έχουμε».

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για την έφοδο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία της εταιρείας στο πλαίσιο έρευνας για αντιανταγωνιστικές πρακτικές σημείωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με απόλυτη διαφάνεια σεβόμενοι όλες τις διαδικασίες προσθέτοντας ότι θα αποδειχτεί ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι σωστή στις πρακτικές της.

Οι πέντε πυλώνες ανάπτυξης

Η στρατηγική ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βασίζεται σε πέντε πυλώνες:

-Στην περαιτέρω ανάπτυξη και στο υγιές χτίσιμο του χαρτοφυλακίου στην αγορά με έμφαση στα premium προϊόντα που είναι και τα πιο προσοδοφόρα

-Στη σωστή διαχείριση του αυξημένου κόστους που παραμένει και φέτος πρόκληση με την ενέργεια σε πρώτο πλάνο και τις αυξημένες τιμές στις πρώτες ύλες

-Στην έμφαση στη βιωσιμότητα και στην αειφορία

-Στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας παραμένει ως έχει ενώ για την περίοδο 2022-2025 προβλέπει 60 εκατ. ευρώ, με το κύριο μέρος του να αφορά στη συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων της αλλά και επενδύσεις σχετικές με την τεχνολογία.

Το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου

Το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, που παρουσιάστηκε θα λειτουργήσει στα πρότυπα του Επισκέψιμου Οινοποιείου και στοχεύει στη σύνδεση της ελληνικής παραγωγής ζύθου με αυτήν της φιλοξενίας, μέσα από ένα οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο. Η ένταξη του ζυθοτουρισμού στις εθνικές δράσεις προώθησης του τουριστικού προϊόντος, θα ενισχύσει την επισκεψιμότητα και την εξωστρέφεια των ζυθοποιείων, ενώ  παράλληλα θα αναδείξει την κουλτούρα του ζύθου στην χώρα μας. Τα πρώτα ζυθοποιεία αναμένεται ότι θα αδειοδοτηθούν εντός του επόμενου έτους, όπως εκτίμησε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, Σοφοκλής Παναγιώτου. Απαραίτητη για να λάβει μία επιχείρηση το Σήμα, είναι η προσβασιμότητα, η ύπαρξη χώρου για ΑμΕΑ, χώρου εστίασης και χώρου εκδηλώσεων.

Διαβάστε επίσης

Η πολυετής περιπέτεια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με την Επιτροπή Ανταγωνισμού