ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Στα φορτηγά πλοία τύπου panaman οι αξίες ενισχύθηκαν.
–Το Capesize Thalassini Astrid (179,800 DWT, κατασκευής 2014, Tianjin Xingang) πουλήθηκε στην Tomini Shipping στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 28,49 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Navios Libertas (75,500 DWT, κατασκευής 2007, STX Offshore) άλλαξε χέρια στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,08 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax Springfield (63,700 DWT, κατασκευής 2020, COSCO Shipping Heavy Industry Yangzhou) πουλήθηκε σε αγοραστές από τις ΗΠΑ έναντι 30,75 εκατ. δολάρια. Η αξία του εκτιμάται στα 26,2 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Serenitas N (56,600 DWT, κατασκευής 2011, Yangzhou Guoyu Shipbuilding) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του ανήλθε στα 11,88 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC (Open Hatch) Shanghai Pearl (35,900 DWT, κατασκευής 2011, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Βιετναμέζους έναντι 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,99 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Belle Etoile (28,200 DWT, κατασκευής 2014, I-S) άλλαξε χέρια στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,23 εκατ. δολάρια.
Tankers
Οι αξίες των τάνκερ παρέμειναν αμετάβλητες.
-Το VLCC Adventure (308,800 DWT, κατασκευής 2005, Samsung) πουλήθηκε έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 52,87 εκατ. δολάρια.
-Το Aframax Atlantis (105,400 DWT, κατασκευής 2008, Sumitomo) πουλήθηκε σε Έλληνες πλοιοκτήτες έναντι 38 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VV εκτιμάται στα 38,74 εκατ. δολάρια.
-Τα LR1 Hafnia Columbia και Hafnia Kronborg (76,600 DWT, κατασκευής 2007, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκαν στην τιμή των 44 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 43,69 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Super Emerald (50,300 DWT, κατασκευής 2006, SLS) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 17,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,2 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Pink Coral (49,500 DWT, κατασκευής 2003, STX Offshore) κατέληξε σε στόλο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων, πολύ χαμηλότερα από την αξία του που εκτιμάται στα 15,26 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν.
-Τα Sub Panamax Northern Volition και Northern Vivacity (2,750 TEU, κατασκευής 2005, Wadan Yards MTW) άλλαξαν χέρια στη συνολική τιμή των 26 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 23,96 εκατ. δολάρια.
-Τα Feedermax TS Moji, TS Shanghai και TS Yokohama (962 – 1,096 TEU, κατασκευής 2006 – 2019, Dae Sun & Kyokuyo) πουλήθηκαν σε Ευρωπαίους αγοραστές στη συνολική τιμή των 40 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 41,34 εκατ. δολάρια.
-Το Feedermax Sky Pride (962 TEU, κατασκευής 2005, Dae Sun) άλλαξε χέρια στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,45 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,26% και έκλεισε στις 285,68 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers υποχώρησε κατά 0,65% και έκλεισε στις 492,72 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,41% και διαμορφώθηκε στις 7.613,05 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο κατά 1,85% στις 854,29 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Deal με ελληνικό άρωμα στη ναυτιλία: H Kpler εξαγόρασε την MarineTraffic
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike