Το νέο μονοθέσιο της Ferrari είναι καταδικασμένο να πρωταγωνιστήσει! Είτε για θετικούς λόγους αν είναι ικανό για νίκη, είτε για αρνητικούς λόγους αν δεν είναι ικανό για νίκη. Είναι αλήθεια πως οι κόκκινοι τα τελευταία χρόνια δεν φτιάχνουν μονοθέσια νικητές. Αυτό απογοητεύει τους οπαδούς τους, αλλά τους πορώνει κιόλας. Πέρυσι μετά από χρόνια η Ferrari είχε ξανά μονοθέσιο νικητή. Ξεκίνησε δυνατά με 2 νίκες στους 3 πρώτους αγώνες αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Εν τέλει το κόκκινο μονοθέσιο πήρε 4 νίκες πέρυσι σε 22 αγώνες τη στιγμή που ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν πήρε 15. Οι κόκκινοι έκαναν απολογισμό εντόπισαν τα θέματα αξιοπιστίας, στρατηγικής και εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς και προσπάθησαν να τα βελτιώσουν. Το ερώτημα είναι αν τα κατάφεραν…
Ένα πρώτο σημαντικό βήμα ήταν η αλλαγή επικεφαλής της ομάδας, τη θέση του Ματία Μπινότο πήρε ο Φρεντερίκ Βασέρ. Το πρόβλημα είναι ότι άργησαν να κάνουν αυτή την αλλαγή. Από την πρώτη κιόλας μέρα του Βασέρ στην ομάδα δημιουργήθηκαν προβλήματα. Ο Γάλλος μάλιστα έκανε ένα κομβικό λάθος στο ξεκίνημά του, τονίζοντας ότι δεν θα έχουν «Νο 1» οδηγό. Αντιλαμβάνονται όλοι πως δε γίνεται να κοντράρεις το Φερστάπεν και το Χάμιλτον, υποστηρίζοντας ισότιμα τους Λεκλέρκ Σάινθ, καθώς θα κόβουν ο ένας βαθμούς από τον άλλο! Ακόμη και σήμερα έστριψαν νόμισμα για το ποιος θα οδηγήσει πρώτος το μονοθέσιο, κέρδισε ο Λεκλέρκ.
Η SF23 είναι το 69ο μονοθέσιο που φτιάχνει η Ferrari για να αγωνιστεί στη F1. Το όνομά της είναι Scuderia Ferrari 2023 δηλαδή το μονοθέσιο που θα αγωνιστεί φέτος. Η SF23 πάτησε κατευθείαν πίστα στο Φιοράνο για το shakedown των 100km. Μάλιστα υπήρχαν και 50 οπαδοί εκεί που επευφήμησαν τους Λεκλέρκ και Σάινθ. Ανάμεσά του φοιτητές από το Πανεπιστήμιο της Εμίλια Ρομάνα αλλά και το Alfredo Ferrari Higher Education Institute. Όπως η Alfa Romeo έτσι και η Ferrari έχει γυμνά τμήματα από ανθρακόνημα, για εξοικονόμηση βάρους. Το κόκκινο χρώμα που χρησιμοποιείται είναι καινούργιο, δημιουργήθηκε από το Ferrari Design: Είναι ματ στη F1.
Δείτε εδώ το βίντεο της παρουσίασης της SF-23
Τεχνικά χαρακτηριστικά SF-23:
Σασί από ανθρακόνημα, προστατευτικό halo
Κιβώτιο Ferrari στο διαμήκη άξονα με 8 σχέσεις και όπισθεν
Υδραυλικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό
Αεριζόμενοι δίσκο Brembo από ανθρακόνημα (εμπρός και πίσω)
Εμπρός ανάρτηση με ράβδους ώσης και πίσω ανάρτησης με ράβδους έλξης
Βάρος με υγρά και οδηγό: 798 kg
Ελαστικά 18 ιντσών εμπρός πίσω
Υβριδική μηχανή
Κωδικός: 066/10
Κυβισμός: 1600 cc
Mέγιστος αριθμός στροφών: 15,000
Μονός υπερτροφοδότης
Μέγιστη ροή καυσίμου: 100 kg/hr
Μέγιστη ποσότητα καυσίμου στον αγώνα: 110 kg
Διάταξη: 90° V6 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Άμεσος ψεκασμός πίεση 500 bar
Σύστημα ERS
Διάταξη: Υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας με ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες
Μπαταρίες: Ιόντων λιθίου με ελάχιστο βάρος 20 kg
Χωρητικότητα: 4 MJ
MGU-K μέγιστη ισχύ: 120 kW (163cv)
MGU-K ρυθμός περιστροφής rpm: 50,000
MGU-H ρυθμός περιστροφής rpm: 125,000
O Σαρλ Λεκλέρκ που θα αγωνιστεί για 5η χρονιά με τα χρώματα της Ferrari και έχει σημειώσει 5 νίκες για λογαριασμό της Scuderia, τόνισε: «Ολόκληρη η ομάδα έχει βάλει πολλή δουλειά σε αυτό το νέο μονοθέσιο. Βλέποντάς το μπροστά μας για πρώτη φορά είναι εκπληκτικό, η έναρξη της σεζόν είναι πολύ κοντά. Ένιωσα υπέροχα που το οδήγησα εδώ στο Fiorano σήμερα, μπροστά στους tifosi και στους συνεργάτες μας. Ωστόσο, πρέπει να περιμένουμε τους πρώτους πραγματικούς γύρους στις δοκιμές για να κάνουμε πραγματικές εκτιμήσεις. Στόχος μας είναι να πάμε ακόμα καλύτερα από πέρυσι, να σημειώσουμε περισσότερες νίκες και να είμαστε πιο συνεπείς. Ο μεγαλύτερος στόχος είναι να κερδίσουμε και τα δύο πρωταθλήματα και θα κάνουμε τα πάντα για να το πετύχουμε».
Από την πλευρά του o 28χρονος Ισπανός Κάρλος Σάινθ, που πέρυσι πήρε στο Σίλβερστον την παρθενική νίκη για λογαριασμό της Ferrari, συμπλήρωσε:
«Το να έχω την ευκαιρία να αποκαλύψω το μονοθέσιο μπροστά στους οπαδούς μας ήταν υπέροχο. Ήταν η πρώτη μου παρουσίαση μπροστά σε κοινό από τότε που ήρθα στη Scuderia. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι ήταν μαζί μας σε μια τόσο ξεχωριστή μέρα, τόσο εδώ όσο και διαδικτυακά σε όλο τον κόσμο. Αυτό το μονοθέσιο είναι αποτέλεσμα πάθους και σκληρής δουλειάς όλων στην ομάδα, τους τελευταίους μήνες και σίγουρα είναι ένα ακόμη βήμα μπροστά. Στόχος μας δεν μπορεί να είναι άλλος από το να συνεχίσουμε να πιέζουμε προς τα εμπρός και να προσπαθούμε να φέρουμε περισσότερες νίκες σε αγώνες, να είμαστε ανταγωνιστικοί και να παλέψουμε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ανυπομονώ να ξεκινήσω αυτή τη νέα σεζόν!»
Ο επικεφαλής της ομάδας, Φρεντερίκ Βασέρ, σημείωσε: «Τις τελευταίες πέντε εβδομάδες, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολλά μέλη της ομάδας. Έχουμε μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων εδώ και είναι ξεκάθαρο ότι το κίνητρο είναι υψηλό. Σήμερα παρουσιάζουμε το νέο μας μονοθέσιο μαζί με τους συνεργάτες μας και τους οπαδούς μας. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την εμφάνιση του μονοθεσίου. Λατρεύω το κόκκινο χρώμα και το «Effe Lunga», την παλιά γραμματοσειρά που εκτείνεται σε όλη την πίσω πτέρυγα, θυμίζοντας μας την κληρονομιά μας. Σύντομα θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην ταχύτητα και στην απόδοσή του. Έχουμε δύο ταλαντούχους οδηγούς που είναι και οι δύο πρόθυμοι να κερδίσουν και έχουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για να το πετύχουν αυτό. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, κάτι που δεν θα είναι εύκολη υπόθεση καθώς οι ανταγωνιστές μας έχουν ακριβώς τον ίδιο στο μυαλό τους. Πρέπει να έχουμε σωστή νοοτροπία και να εργαζόμαστε ώστε να είμαστε καλύτεροι αύριο από ό,τι είμαστε σήμερα».
Ο επικεφαλής για το σασί, Ενρίκο Καρντίλε, τόνισε: «Το μονοθέσιό μας για το 2023 είναι μια εξέλιξη αυτού που αγωνιστήκαμε πέρυσι, αλλά στην πραγματικότητα, έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Από αεροδυναμικής πλευράς, αυξήσαμε την κάθετη δύναμη, για να προσαρμοστούμε περαιτέρω στους νέους κανονισμούς και να επιτύχουμε τα επιθυμητά χαρακτηριστικά ισορροπίας. Η ανάρτηση έχει επίσης επανασχεδιαστεί, για να υποστηρίζει την αεροδυναμική και να αυξάνει το εύρος των ρυθμίσεων που μπορούν να γίνουν. Οι πιο εμφανείς αλλαγές είναι στην περιοχή της μπροστινής ανάρτησης όπου έχουμε χαμηλές ράβδους. Η εμπρός αεροτομή είναι επίσης διαφορετική, όπως και η κατασκευή της μύτης, ενώ το αμάξωμα είναι μια πιο ακραία εκδοχή αυτού που είδαμε την περασμένη σεζόν».
Ο επικεφαλής του τμήματος υβριδικών μηχανών, Ενρίκο Γκουαλτιέρι, συμπλήρωσε: «Οι εργασίες προετοιμασίας για τη νέα σεζόν είναι συνήθως μια από τις πιο απαιτητικές περιόδους του χρόνου και ο φετινός χειμώνας δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι υβριδικές μηχανές δεν εξελίσσονται από πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των υγρών, του λαδιού και των καυσίμων. Οι μόνες τροποποιήσεις που επιτρέπονται είναι αυτές που σχετίζονται με την αξιοπιστία, που ήταν η αχίλλειος πτέρνα μας την περασμένη σεζόν. Επικεντρωθήκαμε στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στους ηλεκτροκινητήρες. Ταυτόχρονα, προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία που αποκτήσαμε στην πίστα την περασμένη σεζόν και εξετάσαμε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Αναθεωρήσαμε επίσης τις διαδικασίες συναρμολόγησης. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις βαθύτερες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε στην πορεία και χρησιμοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε. Από το σχεδιασμό μέχρι τον πειραματισμό με νέες λύσεις σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η δουλειά δεν τελειώνει ποτέ, καθώς είναι συνεχής η βελτίωση των εξαρτημάτων για να φτάσουμε στο απαιτούμενο επίπεδο αξιοπιστίας».
Οι Λεκλέρκ, Βασέρ, Σάινθ με την νέα SF23.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ