Με το δεξί ξεκίνησε η χρονιά καθώς τον Ιανουάριο σημειώθηκαν 10.536 ταξινομήσεις.

Εντυπωσιάζει η αύξηση των πωλήσεων τον Ιανουάριο του 2023. Πέρυσι τέτοια εποχή είχαν πουληθεί 5.522 οχήματα, φέτος έχουν πουλήθηκαν 10.536 η αύξηση είναι της τάξεως του 90.8%. Αυτό οφείλεται σε τρεις παράγοντες:

1

  • Πέρυσι τον Ιανουάριο λόγω μηχανοργάνωσης το τμήμα ταξινομήσεων δεν δούλεψε κάποιες μέρες.
  • Έχουν αρχίσει μειώνονται οι χρόνοι παράδοσης.
  • Η βελτίωση των οικονομικών δεικτών αποτυπώνεται

Αξίζει κάποιος να φύγει από τον Ιανουάριο του 2022 και να πάει και πιο πίσω στους αντίστοιχους μήνες του 2021, 2020, 2019:  7.766, 9.785, 9.210. H εικόνα λοιπόν είναι πολύ θετική καθώς υπάρχουν σημάδια υγιούς συμπεριφοράς και ανοδικών τάσεων, παρότι οι τιμές των αυτοκινήτων αυξήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και θα αυξηθούν περαιτέρω μέσα στο 2023. Η πολιτική των εργοστασίων για να καταστεί συμφέρουσα/θελκτική η ηλεκτροκίνηση είναι να ανέβουν σταδιακά οι τιμές των συμβατικών οχημάτων με θερμικό κινητήρα στα επίπεδα των ηλεκτρικών. Οπότε αν κάποιος θέλει να αγοράσει όχημα καλό είναι να επισπεύσει. Μέσω του ρεπορτάζ έμαθα και κάτι άλλο ενδιαφέρον: Θυμάστε που κάμποσες εταιρείες «κλείδωσαν» τιμές πέρυσι τέτοια εποχή; Οι καταναλωτές που παραλαμβάνουν τώρα τα οχήματά τους, αναγκάζονται να πληρώσουν κάτι παραπάνω. Ο λόγος ότι μεταβάλλεται αναλογικά με την τιμή και το τέλος ταξινόμησης. Η αντιπροσωπεία απορροφά, όπως έχει δεσμευτεί την εργοστασιακή αύξηση όμως με την αύξηση του τέλους ταξινόμησης που εισπράττει το κράτος δεν συμβαίνει το ίδιο. Έτσι ο τελικός καταναλωτής παρότι «κλείδωσε τιμή (ΛΤΠΦ)» πληρώνει παραπάνω γιατί έχει αναλογικά αυξηθεί το τέλος ταξινόμησης. Ωραία πράγματα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:

Διαβάστε επίσης

Περπατώντας τις πίστες του Μαινάλου!