Ανέλαβε τα ηνία της Coca Cola Τρία Έψιλον σε Ελλάδα και Κύπρο τον Σεπτέμβριο του 2020. Σε μία περίοδο όπου η κρίση της πανδημίας είχε ανατρέψει όλα όσα ξέραμε. Σε λιγότερο από τρία χρόνια υπό την καθόδηγησή της η εν Ελλάδι θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού επιδιώκει να χτίσει ηγετική θέση και σε άλλες αγορές πέρα από τα αναψυκτικά.

Ο λόγος για την Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, τη γενική διευθύντρια της Coca Cola 3Ε σε Ελλάδα και Κύπρο.

1

Η καριέρα στο εξωτερικό

Η κ. Αναργύρου έχτισε την καριέρα της και την ηγεσία της μέσα από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες. Από το 2010 είναι στην οικογένεια της Coca Cola κατέχοντας ηγετικές θέσεις. Ξεκίνησε την καριέρα στην Coca-Cola HBC το 2010, ως διευθύντρια Μάρκετινγκ σε Σερβία & Μαυροβούνιο και το 2013 προήχθη σε Εμπορική διευθύντρια. Το 2015, ανέλαβε το ρόλο της γενικής διευθύντριας για Κροατία, Σλοβενία και Βοσνία & Ερζεγοβίνη, και το 2017 για Τσεχία και Σλοβακία.

Επόμενο βήμα, το 2020 στην Ελλάδα.

Με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και MBA στο Alba η κ. Αναργύρου μπήκε στον εργασιακό βίο όντας φοιτήτρια.

«Ξεκίνησα να δουλεύω όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο διότι θεώρησα ότι είναι σημαντικό να συνδυάζεις και τις σπουδές και τη δουλειά για να έχεις οικονομική αυτονομία, να ταξιδέψεις, να έχεις τη δυνατότητα να βιώσεις διαφορετικές εμπειρίες και να βγεις νωρίτερα στον εργασιακό χώρο. Ποτέ δεν είχα φανταστεί την πορεία μου, ούτε μπορώ να φανταστώ που θα βρίσκομαι σε 20 χρόνια από τώρα.

Καλό είναι να βάζουμε βραχυπρόθεσμους στόχους» είχε πει χαρακτηριστικά στο πλαίσιο ομιλίας της στις Ημέρες Καριέρας τον περασμένο Οκτώβριο.

Οι βραβεύσεις και ο συνδυασμός επαγγελματικής και προσωπικής ζωής

Η επικεφαλής της Coca Cola Τρία Έψιλον έχει πολλάκις βραβευτεί και συμπεριληφθεί στη λίστα των πιο ισχυρών γυναικών στο επιχειρείν. Παρότι δυναμική είναι χαμηλών τόνων, αποφεύγει τη δημοσιότητα ενώ συνδυάζει τους δύο απαιτητικούς ρόλους επαγγελματικής και οικογενειακής ζωή.

Μητέρα δύο κοριτσιών, 14 και 4 ετών η κ. Αναργύρου δεν βάζει όρια μεταξύ των δύο ρόλων. «Εχω μια ζωή, δεν μπορείς να βάλεις όρια και να τις ξεχωρίσεις. Προσπαθώ να απολαμβάνω και τα δύο» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξή της.

Τα πρώτα δείγματα γραφής της ισχυρής κυρίας της Coca Cola Τρία Έψιλον φάνηκαν με την ανάληψη των καθηκόντων της. Πριν ακόμη συμπληρώσει τρεις μήνες στο «τιμόνι» της εταιρείας ανακοινώθηκε μία αξιοσημείωτη επένδυση που ενισχύει τον περιφερειακό ρόλο της ελληνικής θυγατρικής μέσα στον όμιλο Coca Cola HBC.

Η δημιουργία ενός νέου τμήματος στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να αποτελέσει το κέντρο επιχειρησιακών λύσεων για έναν αριθμό από χώρες δραστηριοποίησης του Ομίλου.

Εν μέσω των σφοδρών αναταράξεων στην αγορά λόγω της πανδημίας η Coca Cola Τρία Έψιλον υπό τη διοίκηση της κ. Αναργύρου Νίκολιτς είχε το βλέμμα στραμμένο στη νέα εποχή, εστιάζοντας στην περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη του οργανισμού για να αξιοποιήσει πλήρως τις νέες ευκαιρίες και δυνατότητες που δημιουργούνται.

Στην κατεύθυνση αυτή συστήθηκε το HoReCa Pod, μια εξειδικευμένη ομάδα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, που δημιουργήθηκε για να συμβάλει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του κλάδου. Πρόκειται για μια εξειδικευμένη, μικρή και ευέλικτη ομάδα στελεχών από διαφορετικά τμήματα της εταιρείας, που με νέα εργαλεία, πρωτοποριακές μεθόδους εργασίας και συνεργασίας, τεχνολογικές καινοτομίες, συνεργάζεται με τους πελάτες, τους συνεργάτες και την αγορά για να δημιουργήσουν μαζί το μέλλον του κλάδου HoReCa.

Τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις

Μια αποτελεσματική ηγεσία μετράται και από τα αποτελέσματα και τις επιδόσεις. Αλλωστε όπως περιγράφεται στο βιογραφικό που συνόδευσε την ανακοίνωση με την ανάληψη των καθηκόντων της ως γενική διευθύντρια της Coca Cola Τρία Έψιλον «η ισχυρή της εστίαση στην επίτευξη αποτελεσμάτων και στη δημιουργία δυνατών ομάδων θα συμβάλλει σημαντικά στην επόμενη μέρα της εταιρείας».

Στα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα με επικεφαλής την ίδια (2021) η Coca Cola Τρία Εψιλον σχεδόν εξαπλασίασε τα κέρδη της ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 17,7%.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ το 1,3 δισ. ευρώ (0,7% του ΑΕΠ) άγγιξε η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται 6 ευρώ στην ελληνική οικονομία.

Την ίδια ώρα η Coca Cola αποτέλεσε το νούμερο ένα προϊόν που αγοράστηκε περισσότερο στην Ελλάδα το 2021, με βάση την έρευνα της Kantar καταγράφοντας αύξηση της συχνότητας αγορών από τους καταναλωτές. Στον κλάδο των αναψυκτικών, η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το 50% του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%).

Οι στρατηγικές κινήσεις και οι νέες αγορές

Με ένα προϊοντικό χαρτοφυλάκιο 24/7, ένα από τα ισχυρότερα, ευρύτερα και πιο ευέλικτα στον κλάδο, προσφέρει κορυφαίες επιλογές στις κατηγορίες ανθρακούχων ποτών, χυμών, νερού, ενεργειακών ποτών, έτοιμου τσαγιού, καφέ, Premium Spirits, chips και πλέον μπίρα και premium καφέ.

Η Coca Cola Τρία Έψιλον υπό την κ. Αναργύρου Νίκολιτς προχωρά στο επόμενο βήμα. Μεθοδικά και συστηματικά επιχειρεί να χτίσει ηγετική θέση στην αγορά του καφέ, μια απαιτητική, με έντονη εποχικότητα αλλά μεγάλες προοπτικές αγορά και παράλληλα να μπει στην αγορά της μπίρας με σοβαρές αξιώσεις.

Δύο νέες κινήσεις που ανακοινώθηκαν επισήμως τις προηγούμενες ημέρες. Η συνεργασία με τη νούμερο ένα εταιρεία μπίρας στον κόσμο, την Ab inΒev. Η είσοδός της στην κατηγορία της μπίρας, προϊόν που έλειπε από το χαρτοφυλάκιο της γίνεται μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με τον πολυεθνικό κολοσσό ζυθοποίιας και με ορισμένα από τα πιο δημοφιλή brands όπως Corona, Stella Artois και Bud. Η συνεργασία- που βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023- περιλαμβάνει πωλήσεις, διανομή, trade marketing και ενεργοποίηση της αγοράς για έξι από τα πιο δημοφιλή εμπορικά σήματα που ανήκουν στην AB InBev.

Μαζί με την AB InBev και με ένα ισχυρό και απολύτως αλληλοσυμπληρούμενο χαρτοφυλάκιο κορυφαίων εμπορικών σημάτων, η εταιρεία καλύπτει ακόμα περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης.

Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες με τα προϊόντα της Three Cents, την 1η ελληνική μάρκα αρτιζανάλ αναψυκτικών και μίξερ, υψηλής ποιότητας. Με την προσθήκη αυτής της super-premium μάρκας στο χαρτοφυλάκιό της, η εταιρεία απευθύνεται σε ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα καταναλωτικών προτιμήσεων. Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ αρχές Μαρτίου 2023.

H κατηγορία του καφέ αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα για την Coca Cola Τρία Εψιλον. Με ένα ισχυρό επενδυτικό πλάνο βάζει στην αγορά Horeca τον premium caffe Vergnano στοχεύοντας να γίνει μια ηγετική δύναμη και στην αγορά του καφέ.

«Συνώνυμο του premium ιταλικού καφέ, με 140 χρόνια ιστορίας και εμπειρίας, στοχεύουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνουμε τον Caffe Vergnano ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ιταλικά brands στην Ελλάδα» σύμφωνα με την επικεφαλής της εταιρείας.

Συνδυαστικά με τον Costa Coffee και λανσάροντας μια πιο premium κατηγορία καφέ και μόνο στο κανάλι της Horeca σε πρώτη φάση η εταιρεία επιδιώκει να καλύψει ένα ευρύτερο φάσμα προτιμήσεων και ομάδων καταναλωτών διευρύνοντας το μερίδιό της στη συγκεκριμένη αγορά. Το χτίσιμο μιας ισχυρής μπράντας στον κλάδο Horeca είναι προτεραιότητα και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αγορά της λιανικής.

Διαβάστε επίσης

Η Coca-Cola 3Ε ενισχύει το χαρτοφυλάκιο καφέ της με την προσθήκη του Caffè Vergnano