ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πριν από περίπου 4 χρόνια στον Βόλο, ο 22χρονος τότε φοιτητής στο Τμήμα Μηχανολόγων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Luigi –Δημήτρης Γουλιανός είχε μια ιδέα. Τη δημιουργία μιας πλατφόρμας η οποία θα έδινε τη δυνατότητα σε χρήστες να ζητήσουν ή να προσφέρουν υπηρεσίες για αντίτιμο ένα μικρό… «χαρτζιλίκι».
Τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, ο Luigi μαζί με τον συνέταιρό του Ιωσήφ Ρέντα, έχουν δημιουργήσει μια πολύ αξιόλογη και καινοτόμα πλατφόρμα, προσφέροντας υπηρεσίες τελείως διαφορετικές από το αρχικό project που είχαν στο μυαλό τους όταν δημιούργησαν την εφαρμογή. Η Doitforme.eu, όπως μας λέει ο ίδιος, πλέον λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάει εύκολα και γρήγορα τον χρήστη που αναζητά μια υπηρεσία, να βρει τον καταλληλότερο επαγγελματία για να την υλοποιήσει.
Επίσης προσφάτως η Doitforme ανέπτυξε μια εφαρμογή την Doitformemarket, στην οποία οι χρήστες μπορούν να ενημερωθούν ανά πάσα στιγμή για τις τρέχουσες προσφορές στα προϊόντα των μεγάλων supermarkets.
Η προσπάθεια των δύο επιχειρηματιών επιβραβεύτηκε όταν το 2020 η εφαρμογή εντάχθηκε στη λίστα του Forbes 30 under 30. Σήμερα η doitforme απασχολεί 17 άτομα προσωπικό ενώ πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η Καύκας, χρησιμοποιούν πλέον την εφαρμογή.
Ο κ. Γουλιανός μιλώντας στο mononews τόνισε ότι σύντομα η Doitforme.eu θα λανσάρει ένα καινοτόμο εργαλείο με το οποίο κάθε επαγγελματίας θα μπορεί να τρέχει τις δικές του διαφημίσεις σε Facebook και Google εύκολα και αποτελεσματικά.
Διαβάστε αναλυτικά την συνέντευξη του Luigi – Δημήτρη Γουλιάνου, ιδρυτή και CEO της startup εταιρείας doitforme.eu στο mononews.
Πότε ξεκινήσατε την επιχείρηση και ποια ήταν η αρχική ιδέα; Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας οδήγησε να στήσετε την συγκεκριμένη πλατφόρμα; Πείτε μου με λίγα λόγια για την doitforme.eu αλλά και ποιες είναι οι δυνατότητες της πλατφόρμας σας.
Η Doitforme.eu ξεκίνησε το ταξίδι της πριν από 4 χρόνια περίπου, και συγκεκριμένα το 2019, ωστόσο σαν ιδέα υπήρχε πολύ πριν από αυτό. Ως φοιτητής στο Τμήμα Μηχανολόγων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είχα την ιδέα να δημιουργήσω μία πλατφόρμα για θελήματα, δίνοντας τη δυνατότητα σε χρήστες να ζητήσουν ή να προσφέρουν υπηρεσίες από απλά θελήματα όπως το να πάνε βόλτα το σκυλί του γείτονα για ένα μικρό χαρτζιλίκι, μέχρι πιο επαγγελματικές υπηρεσίες βγάζοντας ένα έξτρα εισόδημα. Τότε ήταν που γνώρισα τον συμφοιτητή μου και πλέον συνέταιρο Ιωσήφ Ρέντα και μαζί ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την ιδέα μας.
Σύντομα, αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες με την αρχική μας ιδέα και έτσι κάναμε pivot (τροποποίηση) στη δημιουργία ενός marketplace υπηρεσιών στο οποίο οποιοσδήποτε αναζητεί μία υπηρεσία μπορεί να βρει τον καταλληλότερο επαγγελματία να την υλοποιήσει.Με πολύ κόπο, συνεχή δουλειά και αστείρευτη θέληση για εξέλιξη η κοινότητα των επαγγελματιών που επιθυμούσαν να γίνουν μέλη της Doitforme.eu συνεχώς μεγάλωνε, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Η σημερινή πλατφόρμα της Doitforme έχει εξελιχθεί σε ένα πολύτιμο σύμμαχο κάθε μικρομεσαίου ελεύθερου επαγγελματία καθώς πλέον προσφέρει πολλά χρήσιμα εργαλεία για την αναβάθμιση της ψηφιακής του παρουσίας και διαφήμισης, με εργαλεία που είναι εύκολα στη χρήση και δεν χρειάζονται γνώσεις digital marketing. Κάθε ελεύθερος επαγγελματίας, μπορεί μέσα από λίγα κλικ να δημιουργήσει το προφίλ του στην πλατφόρμα να κατοχυρώσει τη θέση του σε υψηλές θέσεις στην αναζήτηση της Google και να δεχτεί αιτήματα από υποψήφιους πελάτες στο Mail του καθώς και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο στο κινητό του.
Παράλληλα, η Doitforme με γνώμονα τη ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων απέκτησε και ένα Digital Marketing Agency που προσφέρει 360 υπηρεσίες για κάθε επιχείρηση.
Στo agency της Doitforme μπορεί κάποιος να απευθυνθεί εάν θέλει Branding/Graphicdesign, ολοκληρωμένες υπηρεσίες Digital Marketing (social media management, content creation, micro blogging, seo services κ.α.), και Web Development για websites, e-shops αλλά και apps.
Σύντομα θα λανσάρουμε και ένα καινοτόμο εργαλείο με το οποίο ο κάθε επαγγελματίας θα μπορεί να τρέχει τις δικές του διαφημίσεις σε Facebook και Google εύκολα και αποτελεσματικά, χωρίς να χρειάζεται γνώσεις στο digitalmarketing και κάποιο digitalagency. Έτσι, μέσω της αυτοματοποίησης θα καταφέρουμε να ρίξουμε σημαντικά το κόστος διαφήμισης για έναν επαγγελματία και μια μικρή επιχείρηση.
Το πρώτο διάστημα εφαρμογής της πλατφόρμας πως πήγαιναν τα πράγματα; Είχε την ανταπόκριση που επιθυμούσατε και πως εξελίχθηκε αυτό το εγχείρημα;
Κάθε προσπάθεια, ειδικά όταν βρίσκεται στα αρχικά της στάδια χρειάζεται σκληρή δουλειά και αυταπάρνηση για να ξεκινήσει να αποδίδει καρπούς. Έτσι και εμείς ξεκινήσαμε κυριολεκτικά πόρτα – πόρτα σε κάθε επαγγελματία παρουσιάζοντάς του την πλατφόρμα και σύντομα τα πρώτα μέλη ήταν γεγονός.
Μέσα σε ένα χρόνο καταφέραμε να έχουμε 400 συνδρομητές από Βόλο, Λάρισα και Καρδίτσα ενώ 3 χρόνια μετά διαθέτουμε επαγγελματίες από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πολλά ΜΜΕ ξεκίνησαν να ενδιαφέρονται για την εφαρμογή μας ενώ το αποκορύφωμα της αρχικής μας προσπάθειας ήταν η ένταξή μας στη λίστα του Forbes 30 under 30 για το 2020. Παράλληλα, καταφέραμε να μας εμπιστευτούν εταιρείες – κολοσσοί όπως η εταιρία Καυκάς για την ανάπτυξη εφαρμογής αλλά και άλλα μεγάλα ονόματα. Επίσης, ενώ ξεκινήσαμε το εγχείρημα δύο άτομα, τώρα στην εταιρεία απασχολούνται συνολικά 17 άτομα, σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς μας (digital marketers, graphic designers, web developers, wordpress κ.α).
Ποια θεωρείτε την μεγαλύτερή σας επιτυχία μέχρι σήμερα;
Η μεγαλύτερή μας επιτυχία μέχρι σήμερα θεωρώ ότι είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε χάσει τον στόχο μας και διαρκώς θέλουμε να εξελισσόμαστε και να καινοτομούμε. Λανσάρουμε καινοτόμα και πρωτοπόρα εργαλεία που είναι εύχρηστα σε όλους, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο και βάζουμε το δικό μας λιθαράκι στην ανάπτυξη του κλάδου. Θέλω να πιστεύω ότι όχι μόνο θα παραμείνουμε έτσι αλλά θα γίνουμε ακόμη καλύτεροι και θα βοηθήσουμε ακόμα περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες να αποκτήσουν ή να αναβαθμίσουν την ψηφιακή τους παρουσία. Επίσης,καλύπτουμε με ραγδαία ταχύτητα τις ανάγκες της καθημερινότητας που συνεχώς προκύπτουν. Τρανταχτό, παράδειγμα είναι η τελευταία μας εφαρμογή το Doitformemarket.
Πείτε μου λίγα λόγια για τη νέα σας εφαρμογή, το Doitformemarket. Είναι μια νέα, καινοτόμα ιδέα, πολύ χρήσιμη για τον μέσο καταναλωτή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια «προέκταση ή ένα άνοιγμα» της εταιρείας σε νέους κλάδους;
Ναι, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και έτσι. Η νέα μας εφαρμογή Doitformemarket είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στην… εργαλειοθήκη της Doitforme. Είναι μια εφαρμογή στην οποία οι χρήστες μπορούν να ενημερωθούν ανά πάσα στιγμή για τις τρέχουσες προσφορές στα προϊόντα των μεγάλων supermarkets. Έτσι για παράδειγμα εάν κάποιος θέλει να αγοράσει καφέ και θέλει να δει σε ποιο supermarket μπορεί να το βρει προσφορά, χρησιμοποιεί την εφαρμογή μας και με μια απλή αναζήτηση γνωρίζει πού μπορεί να βρει τον καφέ του στην χαμηλότερη δυνατή τιμή.
Γνωρίζουμε ότι είναι μια πολύ χρήσιμη εφαρμογή την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει κυριολεκτικά ο καθένας. Έτσι, είμαστε σε συζητήσεις με το υπουργείο ανάπτυξης για την ένταξη της εφαρμογής μας στον e-katanaloti με στόχο να βοηθήσουμε και εμείς στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Εν κατακλείδι, θα χαρακτήριζα το Doitformemarket ως την εφαρμογή που σου δείχνει όλα τα προϊόντα σε προσφορά από τα μεγαλύτερα supermarket! Δεν χρειάζεται πλέον με το Doitformemarket να έχεις όλα τα φυλλάδια μπροστά σου για να συγκρίνεις προσφορές! Έτσι, μπορείς να βρείς το πιο φθηνό προϊόν στο ράφι μέσα από λίγα κλικ.
Υπάρχουν προβλήματα στην ελληνική αγορά που αντιμετωπίζετε ακόμα και σήμερα και αν ναι ποια είναι αυτά;
Στον τομέα που δραστηριοποιούμαστε αυτό που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και διαπιστώνουμε ως πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν ακόμα πολλοί επιχειρηματίες που δεν αναγνωρίζουν την ανάγκη να υπάρχουν ψηφιακά, έστω και με την πιο απλή μορφή. Θεωρώ ότι εδώ και πολλά χρόνια αν μια επιχείρηση δεν έχει ψηφιακή παρουσία είναι σα να μην υπάρχει. Επίσης, αντιλαμβάνομαι συνεχώς ότι δεν υπάρχει στην χώρα μας τόσο πολύ επιχειρηματική κουλτούρα. Ως επιχειρηματική κουλτούρα εννοώ τις συλλογικές αξίες που πρεσβεύει μια επιχείρηση. Πέρα από το προϊόν ή τις υπηρεσίες που παρέχει μια επιχείρηση, θα πρέπει να έχει και ένα κοινωνικό πρόσημο και να κάνει τον κόσμο καθημερινά καλύτερο. Στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν οργανισμό που επηρεάζει καθημερινά ζωές ανθρώπων, επομένως έχει μεγάλη ευθύνη.
Ποια είναι η γνώμη σας για την εξέλιξη της τεχνολογίας στην Ελλάδα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό; Θεωρείτε ότι είμαστε μία χώρα εξοικειωμένη με την τεχνολογία που μπορεί να «φιλοξενήσει» μια εταιρεία σαν τη δική σας;
Θεωρώ ότι για πολλά χρόνια ήμασταν πολύ πίσω σε αυτό τον τομέα. Ωστόσο με χαρά διαπιστώνω ότι αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια και μπορούμε να ελπίζουμε ότι στο μέλλον ακόμα περισσότεροι Έλληνες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία εύκολα και προς όφελός τους.
Σε ότι αφορά τη δική μας εταιρεία προσπαθούμε όποια υπηρεσία παρέχουμε και όποιο εργαλείο δημιουργούμε να είναι εύχρηστο και κατανοητό από όλους. Και όταν λέμε όλους κυριολεκτούμε. Θέλουμε τα εργαλεία μας να μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο από τους γνώστες της τεχνολογίας όσο και από εκείνους που δεν έχουν και την καλύτερη σχέση μαζί της.
Πείτε μου λίγα πράγματα για το μέλλον και τα νέα σας σχέδια. Υπάρχει προοπτική «ανοίγματος» στην Ευρώπη ή σε άλλες αγορές;
Αυτό το καλοκαίρι, λανσάρουμε το QuestAd, στην ουσία πρόκειται για ένα ακόμα progressive web application του οικοσυστήματος της Doitforme το οποίο μετατρέπει απλά ερωτηματολόγια που καλούνται να συμπληρώσουν ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις σε αυτοματοποιημένες διαφημίσεις Facebook, Instagram & Google.
To εργαλείο αυτό απευθύνεται κυρίως στο εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε prelaunch εκστρατεία για τη συλλογή των πρώτων μας χρηστών για το QuestAd. Μεγάλο ενδιαφέρον στη λίστα αναμονής του QuestAd έχουμε από την Ρουμανία. Παράλληλα έχουμε πελάτες στο agency από Αγγλία, Αυστρία, Ντουμπάι και Αλβανία και ευελπιστούμε σύντομα να υπάρξουν πολύ περισσότεροι.
Το QuestAd θεωρώ είναι το πιο καινοτόμο εργαλείο που έχουμε ποτέ αναπτύξει καθώς κάνει disrupt σε έναν ολόκληρο κλάδο, αυτόν του digitalmarketing. Δεν θα χρειάζονται πλέον Agencies για να τρέχουν ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις βασικές αποδοτικές εκστρατείες στα SocialMedia.
Διαβάστε επίσης:
Κλουκίνας – Λάππας: Κάτω από 5% το ποσοστό του Λουκά Σπεντζάρη, στο 26,107% ανέβηκε η Intracom
ΑΔΜΗΕ: Οι διεθνείς διασυνδέσεις στο επίκεντρο του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης 2024-2033
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι