Το ηλεκτρικό Skoda Enyaq RS iV σημείωσε ρεκόρ Guiness με συνεχόμενο drift 7,35km στον πάγο.

Η Skoda σημείωσε δύο επίσημα παγκόσμια ρεκόρ drift στον πάγο με το Enyaq RS iV SUV, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Τα ρεκόρ για το «μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο» και το «μεγαλύτερο συνεχόμενο drift ηλεκτρικού οχήματος στον πάγο», πιστοποιήθηκαν από την Guinness World Records. Τα ρεκόρ επιτεύχθηκαν με οδηγό το δημοσιογράφο αυτοκινήτου Richard Meaden σε μια κυκλική διαδρομή περιφέρειας 188,496 μέτρων, πάνω στην παγωμένη λίμνη Stortjärnen κοντά στο Östersund της Σουηδίας, πριν λίγες μέρες.

1

Το πρώτο ρεκόρ που έσπασε η Skoda στη λίμνη Stortjärnen ήταν για το μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο. Οδηγώντας το Enyaq RS iV που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο Richard Meaden σημείωσε ένα νέο επίσημο ρεκόρ κρατώντας το αυτοκίνητο σε ελεγχόμενη ολίσθηση για περισσότερα από 15 λεπτά και συνολικά 7,351 χλμ. Το drift του Meaden ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 6,231 km, που είχε σημειωθεί στην Κίνα το 2022. Καταρρίπτοντας το πρώτο ρεκόρ, ο Meaden και το SUV της Škoda Enyaq RS iV, επικύρωσαν και ένα δεύτερο ρεκόρ για το «Μεγαλύτερο συνεχόμενο drift οχήματος στον πάγο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Με παρόντες έναν κριτή της Guinness World Records και τον διεθνή κριτή drifting David Kalas ως μάρτυρα, η Skoda σημείωσε το ρεκόρ την τέταρτη μέρα των προσπάθειών της στην συγκεκριμένη τοποθεσία, μετά από πολυάριθμες διαδρομές εξάσκησης με διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών. Συνολικά 18 ώρες πλαγιολισθήσεων πραγματοποιήθηκαν επί πέντε πλήρεις ημέρες σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός έτσι ώστε να επιτευχθεί η τέλεια διαδρομή συνεχόμενου drift.

Το Enyaq RS iV SUV ανταπεξήλθε στις δύσκολες και εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες και κινήθηκε γύρω από τον κύκλο drift συνολικά 39 φορές κατά τη διάρκεια των 15 λεπτών και 58 δευτερολέπτων της προσπάθειας στην οποία έσπασε το ρεκόρ. Πέτυχε τελική ταχύτητα 48,69 km/h και ταξίδευε με 31,64 km/h στο πιο αργό σημείο του κύκλου της διαδρομής.

Το αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση του ρεκόρ ήταν εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών. Τα ειδικά για την περίσταση ελαστικά Däckproffsen 245/35-R20 (προέρχονται από τη Michelin) που τοποθετήθηκαν στο μπροστινό μέρος είχαν 600 καρφιά των 5 mm, επιτρέποντας ακόμη καλύτερη πρόσφυση και έλεγχο στην παγωμένη επιφάνεια. Αντίστοιχα, τα ελαστικά Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 που τοποθετήθηκαν στους πίσω τροχούς είχαν 300 καρφιά των 2 mm σε όλη την επιφάνεια του ελαστικού, τα οποία αποδείχτηκαν ο ιδανικός συνδυασμός στην επιφάνεια πάγου πάχους 40 cm.

Η κατάκτηση δύο νέων τίτλων στα παγκόσμια ρεκόρ Guinness επαναφέρει τη Skoda, τον νέο κάτοχο του ρεκόρ Richard Meaden και το λογότυπο «RS» στα βιβλία των ρεκόρ. Το 2011, ο Βρετανός οδηγός σημείωσε ένα ρεκόρ ταχύτητας για την Southern Californian Timing Association (SCTA) για ένα αυτοκίνητο παραγωγής 2,0 λίτρων, επιτυγχάνοντας ταχύτητα 227.080 mph. Οδηγώντας μια Octavia RS, που είχε εξελιχθεί από την Skoda στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατάφερε να σημειώσει το εκπληκτικό ρεκόρ στις θρυλικές αλυκές Bonneville Salt Flats στις ΗΠΑ.

Ο Meaden είπε για τον θρίαμβο: «Το να είσαι πίσω από το τιμόνι ενός ακόμα Skoda που καταρρίπτει κάποιο ρεκόρ είναι κάτι πολύ ξεχωριστό. Πηγαίνοντας από τις αλυκές Bonneville των ΗΠΑ σε μια παγωμένη λίμνη στη Σκανδιναβία καταφέραμε να κάνουμε δύο διαφορετικά ρεκόρ σε δύο πολύ διαφορετικά αυτοκίνητα. Είμαι απίστευτα περήφανος που είμαι μέλος μιας ομάδας ρεκόρ και πάλι, 12 χρόνια μετά την πρώτη φορά. Ποιος θα πίστευε ότι θα ήμασταν εδώ κάνοντας drift με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον πάγο; Όλο αυτό δείχνει πόσο πολύ αλλάζει ο κόσμος του αυτοκινήτου και επίσης πόσο συναρπαστικό μπορεί να γίνει».

Το Enyaq RS iV διαθέτει σπορ ανάρτηση χαμηλωμένη εμπρός κατά 15 mm σε σχέση με το στάνταρ Enyaq iV και 10 mm χαμηλότερη πίσω. Επιπλέον, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και το Drive Mode Select καθώς και το προαιρετικό Dynamic Chassis Control δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ακόμα καλύτερη πρόσφυση. Περαιτέρω βελτιώσεις περιλαμβάνουν σπορ προφυλακτήρες RS, γυαλιστερές εξωτερικές λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα, καθώς και σπορ καθίσματα με μαύρη δερμάτινη επένδυση, η οποία υπάρχει επίσης στο τιμόνι και στο ταμπλό.

Το Enyaq RS iV SUV είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda που φέρει το σήμα RS, προσφέροντας ισχύ 299 PS και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα χάρη στη μπαταρία των 82 kWh (77 kWh καθαρά) και στους διπλούς ηλεκτροκινητήρες. Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, το Enyaq RS iV παράγει 460 Nm ροπής, με άμεση επιτάχυνση και σπορ επιδόσεις. Το όχημα μπορεί να φορτιστεί γρήγορα σε ταχύτητες 135 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να επιτευχθεί φόρτιση έως το 80% σε μόλις 36 λεπτά.

Διαβάστε επίσης

Η αναβίωση του θρύλου!