Το 2022 πούλησε 573.800 αυτοκίνητα, καταγράφοντας 6,8% αύξηση σε μία φθίνουσα, σε σύγκριση με το 2021, αγορά.
Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η πανδημία του Covid-19, η έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τα προβλήματα logistics, η Dacia σημείωσε εντυπωσιακή επίδοση πουλώντας 573.800 οχήματα το 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,8% σε σύγκριση με το 2021. Η μάρκα έφτασε, επίσης, σε ένα σημαντικό ορόσημο το 2022, καθώς έχει πουλήσει 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, από το 2004. Οι αγορές που δραστηριοποιείται εμπορικά η Dacia συρρικνώθηκαν κατά 5,5% σε σχέση με το 2021. Το 2022, η Dacia πέτυχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη, με 7,6%, στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων σε πελάτες λιανικής, ενισχύοντας τη θέση της για δεύτερη συνεχή χρονιά (έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,2% το 2021). Στη Γαλλία, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά της μάρκας, η οποία ανήκει στο γκρουπ Renault, καταγράφηκαν 130.800 πωλήσεις αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2021, και αυτό παρά την πτώση της αγοράς κατά 7,8%. Στη Γερμανία, μια αγορά που κυριαρχούν τα μοντέλα της κατηγορίας C, η Dacia κατέγραψε την καλύτερη μέχρι σήμερα επίδοσή της, επιτυγχάνοντας αύξηση 50% στον όγκο πωλήσεων, με 60.300 οχήματα που πωλήθηκαν σε πελάτες λιανικής, νούμερο που αντιστοιχεί, για πρώτη φορά, σε πάνω από το 2% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών ΙΧ οχημάτων, και στο 5% των πωλήσεων επιβατικών, σε πελάτες λιανικής. Η Dacia ξεπέρασε αρκετές καταξιωμένες μάρκες, καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη γερμανική αγορά λιανικής. Η Dacia κέρδισε επίσης μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ιταλία, όπου πούλησε 67.300 επιβατικά ΙΧ, σημειώνοντας αύξηση 9,2% σε σχέση με το 2021, παρά την πτώση της αγοράς κατά 9,7%. Στην Ισπανία, η Dacia πούλησε 37.800 οχήματα – 2,7% περισσότερο από το 2021 – παρά τη συρρίκνωση της αγοράς κατά 5,3%. Στην Αγγλία, η Dacia υπερδιπλασίασε τον όγκο των πωλήσεών της, σημειώνοντας αύξηση 55% σε σχέση με το 2021, παρά την πτώση της αγοράς κατά 2%. Στην Ελλάδα, η Dacia πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39,7% σε σχέση με το 2021, ενώ το μερίδιό της αυξήθηκε από το 2,3% το 2021, στο 3,0% τη χρονιά που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο λιανικής της Dacia στην ελληνική αγορά αυξήθηκε από το 3,1% (2021) στο 4,4% (2022).
Η Dacia σε λιγότερο από 15 μήνες, λανσάρισε τέσσερα νέα μοντέλα, τα Sandero, Spring και Duster το 2021 και το Jogger το 2022. Για έκτη συνεχή χρονιά, το Sandero ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ΙΧ σε όλα τα κανάλια πωλήσεων στην Ευρώπη. Το Duster διατήρησε την πρώτη θέση ανάμεσα στα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής– μια θέση που κατέχει από το 2018 – και έγινε το δεύτερο όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικής στην ευρωπαϊκή αγορά, ακριβώς πίσω από το Sandero, με 197.100 πωλήσεις σε όλες τις χώρες το 2022 (μια αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2021), ενώ από την ημέρα που παρουσιάστηκε, το 2010, πάνω από 2 εκατομμύρια Duster έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους.
Διαβάστε επίσης
F1: 20 δις, 3 tweet και στο βάθος ο Αντρέτι!