Στην ανάπτυξη νέας κατηγορίας, αυτής των απορρυπαντικών προχωρά η Παπουτσάνης ενισχύοντας παράλληλα τα δικά της σήματα στη λιανική και ξενοδοχειακή μονάδα.

Οι νέες σειρές των απορρυπαντικών, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αγορά εντός του 2023 ενώ θα ακολουθήσουν οι αγορές του εξωτερικού.
Στόχος της διοίκησης, είναι σε βάθος διετίας το μερίδιο αγοράς να κυμαίνεται στο 3-5% σε μια αγορά που κυριαρχούν οι πολυεθνικές.

1

Ο δεύτερος στόχος είναι να αυξηθεί στο 50% από 30% ο τζίρος στα συνολικά έσοδα της εταιρείας από τα επώνυμα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η εταιρεία περιμένει άνοδο του όγκου πωλήσεων κατά 15% το 2023 ενώ έχει συμφωνήσει με το 50% των βιομηχανικών πελατών ιδιωτικής ετικέτας για ανατιμήσεις.

Συμφωνία αναπροσαρμογής με βιομηχανικούς πελάτες

Όπως είπε χθες στο πλαίσιο παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος, η Παπουτσάνης εξασφάλισε αναπροσαρμογές σε όλα τα συμβόλαια με βιομηχανικούς πελάτες που ανανεώθηκαν για το α’ τρίμηνο προσθέτοντας ένα ποσοστό αύξησης επί της συνολικής τιμής πώλησης για να καλύψει το αυξημένο ενεργειακό κόστος. «Τo πρώτο τρίμηνο του 2023 έχουμε συμφωνήσει ήδη για πάνω από το 50% των πωλήσεών μας αυξήσεις λόγω του κόστους ενέργειας”, πρόσθεσε.

Η διοίκηση, έκανε λόγο για μια σειρά από αστάθμητους παράγοντες που ενδεχομένως επηρεάσουν τις επιδόσεις του τρέχοντος έτους, αναμένει μια αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15% σε σχέση με το 2022, ενώ δεν προέβη σε εκτιμήσεις για την αύξηση του τζίρου σε αξία.

Σύμφωνα με τον κ, Τασόπουλο και το 2023 αναμένεται να έχει αβεβαιότητα, όπως το 2021 με την Covid και το 2022 με τον πόλεμο. Όπως τόνισε, οι αστάθμητοι παράγοντες όπως ο πόλεμος, η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ο ανταγωνισμός από την Ασία, τα υψηλά επιτόκια και η αύξηση των τιμών της ενέργειας παραμένουν, αλλά από την άλλη πλευρά καταγράφεται πτώση στις τιμές των πρώτων υλών, αύξηση του τουρισμού που ενισχύει την κατηγορία ξενοδοχειακών προϊόντων της εταιρείας και ενίσχυση των εξαγωγών.

Η εταιρεία την προηγούμενη τριετία ολοκλήρωσε επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ κυρίως για την επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων, ενώ ολοκλήρωσε και την εξαγορά της σαπωνοποιίας «Αρκάδι», που αποτελεί και το όχημα για την είσοδο στην κατηγορία των απορρυπαντικών φροντίδας ρούχων και των καθαριστικών γενικής χρήσης.

Οι επενδυτικές ανάγκες της εταιρείας για το επόμενο διάστημα θα επικεντρωθούν στην αναβάθμιση της παραγωγικής δραστηριότητας και στη μείωση των ενεργειακών αναγκών της με επιπλέον εγκαταστάσεις μονάδων ΑΠΕ.

Η εταιρεία διαθέτει 15 εκατ. ευρώ για τις παραπάνω επενδύσεις που προέρχονται από δάνειο 8,9 εκατ. ευρώ από την EBRD, δάνειο 3,1 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και 3 εκατ. ευρώ από την ίδια συμμετοχή της εταιρείας.

Η εταιρεία το 2022 εμφάνισε πωλήσεις 70,8 εκατ. ευρώ και έχει πετύχει μεσοσταθμική αύξηση του τζίρου 31% την τελευταία πενταετία. Επίσης, οι εξαγωγές της το 2022 αντιπροσώπευαν το 66% των συνολικών πωλήσεων. Ειδικότερα, από 8 εκατ. ευρώ το 2017 διαμορφώθηκαν στα 46 εκατ. ευρώ το 2022.

Αντιθέτως τα περιθώρια κέρδους δεν ακολούθησαν την αύξηση του τζίρου επηρεαζόμενα από την άνοδο στα κόστη των πρώτων υλών, μεταφορικών και ενέργειας. Στο 9μηνο του 2022 η εταιρεία είχε EBITDA 6,54 εκατ. από 6,7 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021.

Σε ότι αφορά στο μείγμα των πωλήσεων, τα προϊόντα για λογαριασμό τρίτων (ιδιωτική ετικέτα) εξακολουθούν και συνεισφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου με 43% και ακολουθούν με συμμετοχή περίπου 20% για κάθε κατηγορία τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας, τα προϊόντα που διοχετεύονται στον ξενοδοχειακό κλάδο και οι πωλήσεις σαπουνόμαζας (πρώτη ύλη για την παραγωγή σαπουνιών).

Παπουτσάνης: Επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και είσοδος σε αναπτυσσόμενους κλάδους