Ο Γάλλος οδηγός πήρε την 9η του νίκη στο Πριγκηπάτο, ένα ρεκόρ που δεν έχει όμοιο στην ιστορία του αθλήματος.
Θρίαμβος για τον Ogier με το Γάλλο να κερδίζει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, θρίαμβος και για την Toyota που είδε δυο Yaris να τερματίζουν στις δυο πρώτες θέσεις, το δεύτερο με τον πρωταθλητή Kalle Rovanperä στο τιμόνι. Για τον Sébastien Ogier που ως την καρό σημαία είχε όπως και ο Loeb οχτώ νίκες στο Μονακό ήταν μια ιστορική στιγμή. Πήρε το προβάδισμα από την εκκίνηση και δεν το απώλεσε πουθενά κερδίζοντας στο πρώτο αγώνα ενός πρωταθλήματος που δεν θα συμμετέχει συνολικά. O Ogier θα εμφανιστεί φέτος σε περιορισμένους αγώνες με την Toyota Gazoo Racing. Το πέσιμο της καρό σημαίας τον βρήκε να έχει προβάδισμα 18.8sec από το δεύτερο GR Yaris του έτερου οδηγού της ομάδας Kalle Rovanperä. Μαζί πέτυχαν ένα εμφατικό 1-2 για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
O Ogier έχει πετύχει αυτές τις εννέα νίκες μέσα σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες από το 2000 έως σήμερα με πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές. Επιπλέον ο συνοδηγός του Vincent Landais πήρε την παρθενική του νίκη σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής πήρε προβάδισμα από το βράδυ της Πέμπτης, έφτασε να έχει 32 sec διαφορά το βράδυ της Παρασκευής και περιορίζοντας τις απώλειες το Σάββατο ξεκίνησε τη σημερινή μέρα με 16 sec προβάδισμα. Κατάφερε να το διευρύνει στις 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές της ημέρας κατά 2.8sec.
Ο Ogier μετά τη νίκη του τόνισε: ¨Λατρεύω αυτό τον αγώνα, εδώ ξεκίνησαν όλα για μένα. Χαίρομαι και για το Vincent που κατάφερε αυτό που ονειρεύονταν να πάρει την 1η του νίκη ως συνοδηγός. Θέλω να ευχαριστηθώ αυτές τις στιγμές, για αυτές ανακατεύομαι ακόμη στο WRC για μερικές τέτοιες νίκες, το να κερδίζεις το διάσημο Monte είναι ανεκτίμητο”.
Ο Rovanperä τερμάτισε με τον καλύτερο τρόπο κερδίζοντας την τελευταία ειδική Wolf Power Stage. Αυτό του πρόσθεσε 5 βαθμούς στο καλάθι του. Ο περσινός πρωταθλητής ξεκίνησε δυνατά στην προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου του, καθώς ήταν ο πρώτος από τους οδηγούς που θα ακολουθήσουν όλο το πρωτάθλημα: «Μια χαρά πήγε, είμαι σχετικά ικανοποιημένος με τη δεύτερη θέση».
Ο οδηγός του Hyundai i20 N, Thierry Neuville αντιμετώπισε και σήμερα υπέρμετρη φθορά ελαστικών, αυτό τον εμπόδισε να μειώσει τη διαφορά του από το Rovanperä. Μετά από 18 ειδικές με θέματα στο σετάρισμα ο Βέλγος τερμάτισε τελικά 3ος στα 27.8sec μπροστά από ένα ακόμη Yaris με τον Elfyn Evans στο τιμόνι. Αν ο Evans δεν είχε το κλατάρισμα την Παρασκευή ίσως σήμερα μιλούσαμε για τρία στο βάθρο. Ο Ott Tänak ήταν συντηρητικός με τη μαλακή γόμα ελαστικών για να πιέσει στην Wolf Power Stage, όπου τελικά έχασε τη νίκη για μισό δευτερόλεπτο. Ο ίδιος θεωρεί θετικό αποτέλεσμα ότι τερμάτισε στην 5η θέση στον πρώτου του αγώνα με το M-Sport Ford Puma: «Κάναμε μια θετική αρχή σε μια μεγάλη σεζόν. Πήραμε βαθμούς σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια στον 1ο αγώνα. Ο Takamoto Katsuta τερμάτισε από τύχη καθώς είχε σοβαρή ζημιά στην πίσω ανάρτηση. Ο νεαρός Ιάπωνας κρατήθηκε στην 6η θέση της γενικής έχοντας πίσω του στα 14.9sec το Dani Sordo, ο οποίος αντιμετώπιζε σήμερα όλη μέρα προβλήματα με το υβριδικό σύστημα του Hyundai. Επόμενος αγώνας το Σουηδικό Ράλι στην Umeå από 9 – 12 Φεβρουαρίου.
Τελική κατάταξη: | ||
1. S Ogier / V Landais | Toyota GR Yaris | 3hr 12min 2.0sec |
2. K Rovanperä / J Halttunen | Toyota GR Yaris | +18.8sec |
3. T Neuville / M Wydaeghe | Hyundai i20 N | +44.6sec |
4. E Evans / S Martin | Toyota GR Yaris | +1min 12.4sec |
5. O Tänak / M Järveoja | Ford Puma | +2min 34.9sec |
6. T Katsuta / A Johnston | Toyota GR Yaris | +3min 32.6sec |
Βαθμολογία οδηγών (1ος από 13): | ||
1. S Ogier | 26pts | |
2. K Rovanperä | 23pts | |
3. T Neuville | 17 pts |
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΗΕ: Ζητάει «Δίκαιες και ελεύθερες» εκλογές μετά τη μεταβατική περίοδο στη Συρία
- Γαλλία: Η ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν προσβλέπει σε πρόωρες προεδρικές εκλογές
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν