Με την επέκταση του στόλου και του πτητικού της έργου στην Ευρώπη, η Sky Express επιχειρεί να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού σε μια – μέχρι πρόσφατα – μονοπωλιακή αγορά, έχοντας γίνει ήδη το Νούμερο 2 στις αερομεταφορές.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Sky Express προβλέπει για το 2023 την προσθήκη δύο νέων Airbus A321neo στο στόλο, από το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, κίνηση που θα επιτρέψει στην εταιρεία να ενισχύσει τη συχνότητα των πτήσεων προς τους ευρωπαϊκούς προορισμούς που έχει ήδη στο δίκτυό της, καθώς και να προσθέσει νέες πρωτεύουσες της γηραιάς ηπείρου στο πρόγραμμά της. Με τις δύο νέες προσθήκες κλείνει ο επενδυτικός κύκλος 200 εκατ. ευρώ και αναμένονται ανακοινώσεις νέου πλάνου επενδύσεων. Στο στόλο της εταιρείας ανήκουν σήμερα 9 Airbus320 neo και 12 ελικοφόρα επιβατικά αεροσκάφη ATR.

1

«Σε πρώτη φάση η ανάπτυξη περιλαμβάνει πτήσεις από και προς μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Στην ανατολική Ευρώπη έχουμε παρουσία στις αγορές της Πολωνίας το καλοκαίρι, και εξετάζουμε την προσθήκη τους στο χειμερινό πρόγραμμα», ανέφερε κατά την τελευταία παρουσίαση ο Γεράσιμος Σκαλτσάς, γενικός εμπορικός διευθυντής της Sky Express. Μέχρι στιγμής οι προκρατήσεις δείχνουν αυξημένη κίνηση σε σχέση με το καλοκαίρι του 2022 και προέρχονται τόσο από αγορές που εξυπηρετούνται απευθείας από τη Sky Express, αλλά και από αγορές που η εταιρεία «φτάνει» μέσω ανταποκρίσεων, όπως είναι η αμερικανική και η ασιατική. Αυτές είναι οι προτεραιότητες της Sky Express, με το λανσάρισμα κάρτας μιλίων και την ένταξη σε αεροπορική συμμαχία (π.χ. Star Alliance), να εξετάζονται σε δεύτερο χρόνο.

Οι άγονες γραμμές & η Ευρώπη 

Προ ημερών, στην εταιρεία, μέλος του ομίλου IOGR συμφερόντων του Γιάννη Γρύλου, ανατέθηκε η εκμετάλλευση έξι άγονων γραμμών, έως τον Ιανουάριο του 2027, των Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, ενώ είναι σε ετοιμότητα για τη διακήρυξη και των υπόλοιπων διαγωνισμών, που αφορούν σε ακόμα τέσσερις γραμμές.

Η Sky Express έχει μεταφέρει από το 2019 έως το 2022 περί τα 5,6 εκατ. επιβάτες, έχοντας πραγματοποιήσει 110.000 πτήσεις. Σήμερα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι το 2019 κατείχε μερίδιο αγοράς 2,5% στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ποσοστό που έφτασε το 13% την περσινή χρονιά. «Το 2021 ελήφθη η στρατηγική απόφαση της εταιρείας να ξεκινήσει το διεθνές δίκτυο, μέσω της επέκτασης του στόλου αεροσκαφών. Η αρχή έγινε με πέντε διεθνή δρομολόγια, στα οποία προστέθηκαν επιπλέον πέντε το 2022, όπως διευκρίνισε κατά την εισήγηση της η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σκαλτσάς, το 2022 οι πτήσεις έφτασαν τις 49.000, σημειώνοντας αύξηση 50%, ενώ εξυπηρετήθηκαν 34 προορισμοί εσωτερικού και 24 εξωτερικού. «Το 2022 ήταν μια χρονιά μεγάλης εξωστρέφειας. Τριπλασιάστηκαν οι επιβάτες, φτάνοντας τα 3,5 εκατ. άτομα», τόνισε. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της Sky Express, τριπλασιάστηκαν το 2022, αγγίζοντας τα 270 εκατ. ευρώ, ενώ διπλασιάστηκε και ο δείκτης μέσου εσόδου ανά επιβάτη. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες, διαμορφούμενη σε 72% σε ετήσια βάση, αριθμοί που κατά τον κ. Σκαλτσά αποδεικνύουν τη δυναμική του επιχειρησιακού προγράμματος της εταιρείας και τη συμβολή της στην επαναφορά της τουριστικής κίνησης στα επίπεδα του 2019. Την τελευταία τετραετία, η αεροπορική προχώρησε σε 390 προσλήψεις, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργήσει 619 θέσεις εργασίας.

«Η Sky Express είναι μία 100% ελληνική εταιρεία που σμιλεύτηκε στα χρόνια του κορονοϊού. Το 2020 που ήταν μια δύσκολη χρονιά, όχι μόνο επέδειξε ανθεκτικότητα, αλλά προχώρησε σε έναν σχεδιασμό που άλλαξε τα δεδομένα της ελληνικής αεροπορικής αγοράς και δημιούργησε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον στη χώρα, προς όφελος του ταξιδιώτη», τόνισε το ίδιο στέλεχος. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurocontrol για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές, το 2022 η Sky Express ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πτητικού έργου στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά και σύμφωνα πάντα με τον κ. Σκαλτσά, το καλοκαίρι – εν μέσω αναταραχών στα αεροδρόμια – εξυπηρετήθηκε το σύνολο των προγραμματισμένων πτήσεων της Sky Express, ενώ το 90% αναχωρήσεων και αφίξεων έγιναν την προγραμματισμένη ώρα. Σημειωτέον ότι η εταιρεία ανήκει στην πρώτη τριάδα των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων των οποίων η online επισκεψιμότητα αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2019.

Διαβάστε επίσης:

SKY express: Δύο νέα Airbus 321neo στον στόλο της

SKY express: Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση πτητικού έργου σε όλη την Ευρώπη για το 2022

Μόναχο, Μιλάνο και Σόφια οι νέοι προορισμοί της SKY express