ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υπενθυμίζεται ότι η Netcompany-Intrasoft, με CEO τον Αλέξανδρο Μάνο, εταιρία με πολύ δυναμική παρουσία στον χώρο της τεχνολογίας, είχε αναλάβει και την Α Φάση του έργου, συνολικής αξίας 16 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2019.
Η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια έχει «μπει» μεγάλα και σημαντικά έργα του δημοσίου, ενώ έχει ανταποκριθεί πολλές φορές στο κάλεσμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας καταθέτοντας προσφορές για μεγάλους διαγωνισμούς, σε αρκετούς εκ των οποίων έχει οριστεί ανάδοχος για την υλοποίηση των έργων.
Τον Οκτώβριο του 2021 η δανέζικη Netcompany εξαγόρασε το 100% της Intrasoft έναντι 235 εκατ. ευρώ και πλέον εκτός από τα έργα που κοιτάει στο εξωτερικό, έχει μπει δυναμικά και στα έργα ψηφιοποίησης του ελληνικού δημοσίου.
Τι αφορά η Β Φάση του έργου
Το αντικείμενο του έργου που καλείται να υλοποιήσει η Netcompany Intrasoft αφορά στη δεύτερη φάση ψηφιοποίησης της δικαστικής διαδικασίας στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και εισαγγελίες όλης της χώρας μέσω του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων για την Πολιτική και Ποινική Δικαιοσύνη (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ) και έχει τριετή διάρκεια.
Στο πλαίσιο της Β’ φάσης, η Netcompany-Intrasoft επεκτείνει την εφαρμογή του έργου Πολιτικής & Ποινικής ροής στα υπόλοιπα 321 δικαστικά και εισαγγελικά καταστήματα της χώρας καθώς και των παρεχόμενων υπηρεσιών με προσθήκη νέων λειτουργικοτήτων στους φορείς, συμπεριλαμβανομένου του Αρείου Πάγου και της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου.
Η επιτυχής έκβαση της πρώτης φάσης, στην οποία συμμετείχαν τα δικαστήρια της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Χαλκίδας, είχε ως αποτέλεσμα να λειτουργεί παραγωγικά ως το μοναδικό πληροφοριακό σύστημα που εξυπηρετεί επιχειρησιακά δικαστικούς και διοικητικούς υπαλλήλους με ομογενοποιημένες διαδικασίες αλλά και τη δημιουργία της ενιαίας ηλεκτρονικής θυρίδας δίκης.
Επιπρόσθετα, με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης (ανάδοχος και σε αυτή τη φάση η Netcompany-Intrasoft) αναπτύχθηκαν υπηρεσίες διαδικτύου (web services) για την ανταλλαγή πληροφοριών τόσο με πληροφοριακά συστήματα τρίτων φορέων (όπως ΓΓΠΣΔΔ, Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας, Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων) όσο και με άλλα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Δικαιοσύνης (όπως Εθνικό Ποινικό Μητρώο, Ολοκληρωμένο Σύστημα Πρακτικών Δικαστηρίων).
Η δεύτερη φάση αφορά στην ψηφιοποίηση της δικαστικής διαδικασίας σε όλα τα δικαστήρια της χώρας πλην των 4 μεγάλων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, Χαλκίδα) τα οποία συμπεριλήφθηκαν στην Α΄φάση.
Οι βασικοί στόχοι της επόμενης φάσης του έργου είναι:
-Η επέκταση του ΟΣΔΔΥ-ΠΠ στα υπόλοιπα, εκτός Α΄ φάσης, ελληνικά δικαστήρια που είναι επιφορτισμένα με τις ποινικές και αστικές υποθέσεις, δηλαδή σε όλα τα ποινικά και πολιτικά δικαστήρια και εισαγγελίες της χώρας σε συνέχεια των τεσσάρων μεγάλων (Αθήνας, Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Χαλκίδας).
Η επέκταση θα αναβαθμίσει την ποιότητα με την εμπειρία των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της Α΄ φάσης και την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης μέσω ενιαίου κεντρικού συστήματος στο σύνολο των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων της χώρας.
-Η υποστήριξη διαλειτουργικότητας με πρόσθετα συστήματα άλλων φορέων του Δημοσίου.
Ο Αλέξανδρος Μάνος, μιλώντας πρόσφατα στο Digital Economy Forum είχε τονίσει ότι για βελτίωση του πλαισίου υλοποίησης των διαγωνισμών του Δημοσίου με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων είναι απαραίτητη η προσέλκυση υψηλού επιπέδου ανθρώπινων πόρων στα ψηφιακά έργα του Δημοσίου υπό τις συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που επικρατούν σήμερα στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Ελλάδα και διεθνώς.
«Είναι πολύ κρίσιμο να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε όλα τα επίπεδα, ώστε να αξιοποιήσουμε τους καλύτερους ανθρώπινους πόρους στα σημαντικά έργα που περιλαμβάνει το RRF για τη χώρα, όπως συμβαίνει στα ευρωπαϊκά ή άλλα έργα. Αυτό που προτείνουμε, και το οποίο ήδη προωθεί ο ΣΕΠΕ τα τελευταία χρόνια, είναι το κόστος των ανθρώπινων πόρων με βάση το οποίο προκηρύσσονται τα έργα του Δημοσίου να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Η δεύτερη αφορά στην πρόβλεψη που θα πρέπει να συμπεριληφθεί στις συμβάσεις του Δημοσίου για τον πληθωρισμό, ο οποίος βρίσκεται σε ραγδαία ανοδική πορεία το τελευταίο έτος και παραμένει παράγοντας αβεβαιότητας για το μέλλον. Η τρίτη αφορά στην χρήση προιόντων δηλαδή δοκιμασμένων έτοιμων λύσεων στην υλοποίηση των ψηφιακών έργων. Η χρήση τέτοιων λύσεων, τα οποία εφαρμόζονται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, αποτελούν εγγύηση για την έγκαιρη υλοποίηση έργων εντός των αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων που θέτει το RRF έως το 2025».
«Εάν θέλουμε να πολλαπλασιάσουμε την απόδοση των επενδύσεων που κάνουμε οι εταιρείες σε Έλληνες μηχανικούς ΤΠΕ, είναι σημαντικό να επενδύσουμε στη δημιουργία προϊόντων -προϊόντα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στη χώρα μας και παράλληλα θα μπορούν να πωληθούν και στο εξωτερικό» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μάνος.
Διαβάστε επίσης:
ΚτΠ: Έργα 1,2 δισ. ευρώ το 2023