ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ψηλά βάζει τον πήχη ο εμπορικός κόσμος για τις χειμερινές εκπτώσεις που κάνουν πρεμιέρα στις 9 Ιανουαρίου.
Η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος γίνεται για πρώτη φορά χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, θεσμός που ατονούσε τη δυναμική των εκπτώσεων και η κατάργησή του από τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη το περασμένο καλοκαίρι ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα των εμπόρων.
«Κάνουμε εκπτώσεις για πρώτη φορά χωρίς τον παραλογισμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων» σημειώνει στο mononews.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.
Προσθέτει ότι ο πήχης φέτος μπαίνει πολύ ψηλά με τα ποσοστά των εκπτώσεων να φτάνουν και σε ποσοστά 70% και τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για αναθέρμανση του αγοραστικού ενδιαφέροντος μεγάλες.
Στόχος είναι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, να αδειάσουν τα ράφια στα καταστήματα για να έρθουν τα ανοιξιάτικα.
Το κατά πόσο είναι εφικτό να επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες των εμπόρων σε μια δύσκολη συγκυρία, με τον πληθωρισμό να ροκανίζει τα εισοδήματα των καταναλωτών και μετά την εορταστική περίοδο όπου η αγορά κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, μένει να φανεί στην πράξη.
Εξάλλου τον Νοέμβριο υπήρξε μια παρατεταμένη περίοδος προσφορών λόγω της Black Friday η οποία διήρκεσε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά ενώ ήδη αρκετές επιχειρήσεις και αλυσίδες μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων έχουν ήδη βγάλει στον αέρα τις πρώτες προσφορές.
Θετική η πρώτη αποτίμηση για την κίνηση στις γιορτές
Πάντως, σε μία πρώτη αποτίμηση της κίνησης την περίοδο των γιορτών, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών σημειώνει ότι πήγε καλά, φτάνοντας πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019. Ωστόσο, τονίζει ότι δύσκολα το σύνολο της χρονιάς θα φτάσει τις επιδόσεις του 2019 παρά το γεγονός ότι στο εννεάμηνο ο κλάδος του λιανεμπορίου κινήθηκε πολύ δυναμικά. «Το τελευταίο τρίμηνο φαίνεται πως καταγράφηκε επιβράδυνση με αποτέλεσμα να αναμένεται πώς το σύνολο του 2022 θα είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2019» αναφέρει ο κ. Καφούνης τονίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση αναμένονται τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για να υπάρχει καθαρή, μετρήσιμη εικόνα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανήλθε σε 6,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,5% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2021, οπότε είχε διαμορφωθεί σε 5,67 δισ. ευρώ. Οι περιοχές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 ήταν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (αύξηση 24,9%) και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (αύξηση 21,5%).
Με βάση πάντως την εικόνα που έχει από τα μέλη του Συλλόγου επισημαίνει ότι υπήρξαν αυξομειώσεις στην αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο και με τις κεντρικές αγορές να καταγράφουν αυξημένη κίνηση. Ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας τα καταστήματα δούλεψαν καλύτερα από τις περιφερειακές αγορές ενώ αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και για τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου και τα καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοιχτά, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, την Κυριακή 15 Ιανουαρίου από τις 11 το πρωί έως τις 20:00.
Διαβάστε επίσης
Γεωργαντάς: Ενισχύοντας τους ελέγχους προστατεύουμε την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων
Εγκρίθηκε η συγχώνευση ΟΤΕ και ΟΤΕ Διεθνείς Λύσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike