Η κατηγορία των B-SUV είχε το 2022 ποσοστό 25% ένας στους τέσσερις αγοραστές αγοράζει όχημα αυτής της κατηγορίας. Η DS είναι μια πολυτελής φίρμα που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες προτάσεις για το σχεδιασμό, τη φινέτσα και την άνεση που προσφέρει.
Το DS 3 Crossback έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που μοιράζεται τον ίδιο εξοπλισμό με τα e208, e2008. Μπορείτε να το ξεχωρίσετε από τις εκδόσεις με θερμικό κινητήρα από το λογότυπο E-Tense στην πίσω πόρτα αλλά και την απουσία εξάτμισης.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχει μια αίσθηση πολυτέλειας το δέρμα Nappa καλύπτει τις περισσότερες επιφάνειες σε ταμπλό, πόρτες και καθίσματα, το κατεργασμένο αλουμίνιο στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας και τα πόμολα. Βασικό σχεδιαστικό στοιχείο είναι ο ρόμβος που επαναλαμβάνεται σε διάφορα μεγέθη.
Ο ευκαιριακός χρήστης δεν μπορεί να εντοπίσει κάποια διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι μηχανικοί έχουν εκμεταλλευτεί το πάτωμα για να τοποθετήσουν τις μπαταρίες χωρίς να στερήσουν ζωτικό χώρο από τους επιβάτες ή το πορτμπαγκάζ, που παραμένει στα 350 lt.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 50 kWh ένα μέγεθος χρυσή τομή ανάμεσα σε βάρος/κατανάλωση/χωρητικότητα για ένα όχημα που προορίζεται ως επί το πλείστον για αστικές μετακινήσεις. Σ’ αυτές μην έχετε την παραμικρή αμφιβολία ότι το DS3 Ε Tense είναι ασυναγώνιστο.
Δεν έχει καμία σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις. Είναι πιο άκαμπτο, δεν έχει κανένα θόρυβο κραδασμό, έχει σταθερή ροπή/επιτάχυνση και δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων.
Η αυτονομία των 320 km που αναφέρει η DS εύκολα επιβεβαιώνεται και ξεπερνιέται εντός πόλης. Στο ταξίδι είδαμε 290km αυτονομίας.
Η σταθερή ροπή των 26,5 kgm παίζει καθοριστικό ρόλο στην ευκολία οδήγησης. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είτε ελίσσεσαι στην κίνηση της πόλης, είτε προσπερνάς σε επαρχιακό δρόμο είναι αγχολυτικές. Χαρακτηριστική η συνεχή ώθηση που οφείλεται στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα η οποία καθιστά περιττή την ύπαρξη σχέσεων στο κιβώτιο.
Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν επιμέρους χαρτογραφήσεις: Προεπιλεγμένο είναι το πρόγραμμα Normal με το οποίο εκκινεί το E-Tense, μπορείς να βάλεις Sport, για να προσπεράσεις αλλά και Eco για να εξοικονομήσεις ενέργεια.
Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα, αν πατήσεις τέρμα γκάζι έχεις τη μέγιστη απόδοση. Αντίστοιχα το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει ως προεπιλογή την πιο ήπια λειτουργία, στην οποία όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι το αυτοκίνητο ρολάρει με ελάχιστη αντίσταση, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Μετακινώντας όμως τον επιλογέα του κιβωτίου στη θέση B ο βαθμός ανάκτησης αυξάνεται μπορείς να ρυθμίσεις το πόσο. Το άμεσο τιμόνι και η ευκολία χειρισμών, σε συνδυασμό με την ευελιξία το καθιστούν αγχολυτικό παράγοντα εντός πόλης.
Η αθόρυβη λειτουργία και η απουσία κραδασμών είναι πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η DS το μεγιστοποίησε με ειδικά ηχομονωτικά τζάμια και φιλτράρισμα του ήχου από την κύλιση των τροχών.
Έτσι στο ταξίδι οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα πρωτόγνωρα ήρεμο εσωτερικό που θυμίζει λιμουζίνα. Σ’ αυτό συντελεί και η ρύθμιση της ανάρτησης με έμφαση στην άνεση και στην ασφαλή συμπεριφορά.
Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι η ηλεκτρική έκδοση E-Tense είναι με διαφορά η καλύτερη του DS 3 Crossback. Απολαύσαμε το ταξίδι μας ως τη λίμνη Υλίκη, κινηθήκαμε χωρίς δεύτερη σκέψη στους χωματόδρομους που την περιβάλλουν, πήγαμε ήρθαμε χωρίς να χρειαστούμε επαναφόρτιση.
Μια πλήρης φόρτιση με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW διαρκεί περίπου 5 ώρες ενώ με φορτιστή συνεχούς ρεύματος 100 kW χρειάζονται 20 λεπτά για να πάει η μπαταρία στο 80%.
Σας προτρέπουμε να νοικιάσετε ένα DS3 E Tense από την AVIS και να το δοκιμάσετε. Τόσο εντός πόλης όσο και σε μια κοντινή διαδρομή. Η λίμνη Υλίκη είναι μια εξαιρετική πρόταση για ημερήσια εκδρομή.
DS3 CROSSBACK E-TENSE
Ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 100kw (136PS) και ροπή 26,5 kgm
Χωρητικότητα μπαταρίας ιόντων λιθίου: 50 kwh
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Κίνηση: Εμπρός
Ανάρτηση: Γόνατα ΜacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18 kwh/100 km
Εκπομπές CO2: ανάλογα την προέλευση του ρεύματος
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.118/1.791/1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.558 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Βάρος: 1.598 kg
Τιμή: από €46.200 (δικαιούται κρατική επιδότηση περίπου 8.000)
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο DS3 είναι ευγενική παροχή της Avis.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ