Τα νέα του σχέδια για την Aegean αλλά και για τον κλάδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα παρουσίασε χθες ο Πρόεδρος της εισηγμένης, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας επένδυσης ύψους 140 εκατ. ευρώ στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος.

Με το νέο οικοσύστημα, το οποίο αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό εντός των επόμενων επτά ετών, ο ισχυρός άνδρας της αεροπορικής εταιρείας επιδιώκει να εκπληρώσει δύο στόχους. Ο πρώτος είναι η κάλυψη των αναγκών εκπαίδευσης του προσωπικού της Aegean καθώς και η συντήρηση των αεροσκαφών της στη χώρα μας, δηλαδή ο «επαναπατρισμός» τους.

1

Ο δεύτερος, και αυτός που θα συντελέσει σημαντικά στην ανάπτυξη του κλάδου των αερομεταφορών στην Ελλάδα, αφορά στην προσέλκυση τρίτων διεθνών αεροπορικών εταιριών και εταιριών εκμετάλλευσης ιδιωτικών αεροσκαφών, με αποτέλεσμα η χώρα μας να αποτελέσει έναν κόμβο συντήρησης και παροχής δεξιοτήτων σε διεθνές επίπεδο.

Οι δύο αυτοί στόχοι θα επιτευχθούν μέσω της δημιουργίας του πρώτου πράσινο hangar στην Ευρώπη, το οποίο θα βρίσκεται στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενίζελος και αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1000 θέσεις εργασίας, θα δώσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Aegean και καλύψει ένα σημαντικό έλλειμμα υποδομών με το οποίο έρχεται αντιμέτωπη η χώρα μας όσον αφορά τις αερομεταφορές. Αυτό αφορά το γεγονός ότι εδώ παρά την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα ως επακόλουθο της αύξησης του τουρισμού, αλλά και του brandname της χώρας στο εξωτερικό, δεν έχουν δημιουργηθεί τα αντίστοιχα κέντρα υποστήριξης που να ανταποκρίνονται στο μέγεθος και τη δυναμική του κλάδου.

Σχετικά με τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες αναμένεται να χρησιμοποιούν το νέο εκπαιδευτικό hub της Aegean, ο Ευτύχιος Βασιλάκης πρόσθεσε ότι γίνονται επαφές και πως σε 10 μήνες από σήμερα θα συναφθούν οι πρώτες συμβάσεις.

Το νέο Hub της Aegean

Το νέο κέντρο εκπαίδευσης της Aegean θα δημιουργηθεί σε μία έκταση 85000 στρεμμάτων στο ΔΑΑ και η σχετική σύμβαση παραχώρησης με διάρκεια έως το 2046 υπεγράφη πριν από δύο ημέρες.

Η εν λόγω σύμβαση αφορά τρία κτίρια στο ΔΑΑ, τα οποία και θα εκσυγχρονιστούν, με στόχο να γίνουν «πράσινα», καθώς και του περιβάλλοντος χώρου. Σημειώνεται πως το μεγαλύτερο μέρος των χώρων αυτών θα υπάρχει ενεργειακή επάρκεια μέσω «πράσινων» λύσεων, καθώς θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά πάνελ ισχύος 3 MW σε μία έκταση 35000 τμ, τα οποία θα παράγουν 4,5 GWh ανά έτος.

Στο Hub αυτό θα ενταχθεί η σχολή μηχανικών της Olympic Air, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό asset, καθώς η υφιστάμενη τεχνική βάση της Ολυμπιακής, όπως δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμοβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, κοιτάει κατάματα καθιερωμένες αντίστοιχες βάσεις στην Ευρώπη σε θέματα ποιότητας και δεξιοτήτων. Πρόκειται για μία σχολή, η οποία είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και διαθέτει μακρόχρονη ιστορία που ξεκίνησε από την εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Στο νέο «πράσινο» κέντρο εκπαίδευσης της Aegean θα δημιουργηθεί κέντρο εκπαίδευσης πιλότων, το οποίο αναμένεται να καλύπτει τις ανάγκες για 3000 πιλότους σε ετήσια βάση, ενώ θα παρέχονται και υπηρεσίες εκπαίδευσης για 10.000 μέλη του προσωπικού καμπίνας.

Το κέντρο αυτό θα διαθέτει έξι προσομοιωτές τελευταίας τεχνολογίας, που καλύπτουν τις ανάγκες για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, ενώ το προσωπικό καμπίνας θα εκπαιδεύεται  σε ειδικές συνθήκες όπως για παράδειγμα οι συνθήκες εκτάκτου ανάγκης και σενάρια πυρόσβεσης. Σημειώνεται πως οι εργατοώρες στις ασκήσεις προσομοίωσης θα ανέρχονται στις 36000 ανά έτος. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί και ένα κέντρο για συντήρηση αεροσκαφών και εκτιμάται πως θα καλύπτονται 50000 εργατοώρες συντήρησης.

Διαβάστε επίσης

Aegean-Fraport: Πιστεύουμε και επενδύουμε στη Θεσσαλονίκη