ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως επισημαίνουν αναλυτές, οι προοπτικές παραμένουν θετικές, καθώς μετά την επιβολή του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από τις αρχές της εβδομάδας, οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια αναμένεται να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα, τροφοδοτώντας το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα πλοία.
Σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue, οι αξίες παραμένουν υψηλές για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Για παράδειγμα στα suezmax 10ετίας και χωρητικότητας 160,000 dwt έχουν αυξηθεί κατά 3%, στα 50,86 εκατ. δολάρια.
Στα παλαιάς κατασκευής aframax οι αξίες επίσης ενισχύονται, ενώ σε αυτά της 15ετίας έχουν διαμορφωθεί στα 37,29 εκατ. δολάρια από 32,04 εκατ. δολάρια που ήταν στην αρχή του τριμήνου.
Σε αυτό το περιβάλλον αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν βρει πρόσφορο έδαφος για πωλήσεις πλοίων σε τιμές αρκετά υψηλότερες από αυτές που τα αγόρασαν, εξασφαλίζοντας σημαντικά -και σε πολλές περιπτώσεις γρήγορα- κέρδη.
Τα deals των Ελλήνων εφοπλιστών
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η Aeolos Management συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου, πούλησε το τάνκερ VLCC Syfnos, κατασκευής 2006 σε αγοραστές από τη Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 56 εκατ. δολαρίων, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο τον Αύγουστο του 2018 έναντι 33,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 53,8 εκατ. δολάρια.
Σε μία κερδοφόρα κίνηση στη second hand αγορά προχώρησε και η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου. Η Seasure συνδέει την εταιρεία με την πώληση του χωρητικότητας 114,600 dwt aframax Seatrust, κατασκευής 2005 σε άγνωστους αγοραστές έναντι 35 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου είναι χαμηλότερη, στα 32,7 εκατ. δολάρια.
Η Thenamaris έχει πραγματοποιήσει αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της, δίνοντας έμφαση στα τάνκερ. Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι έχει πουλήσει από τις αρχές του έτους 11 από τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια της, ενώ αρκετές από τις πωλήσεις έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο.
Η ναυτιλιακή Latsco Marine Management με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα Λάτσηπούλησε στην Performance Shipping του Ανδρέα Μιχαλόπουλου το δεξαμενόπλοιου Fos Hamilton, χωρητικότητας 105,408 dwt που ναυπηγήθηκε το 2013, στην τιμή των 43,75 εκατ. δολαρίων, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2018 έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων, από την τουρκική Marinsa Shipping.
Παράλληλα, η εταιρεία Marla Tankers, επίσης συμφερόντων της οικογένειας Λάτση, πούλησε σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers το χωρητικότητας 105,200-dwt LR2 τάνκερ Fos Athens (κατασκευής 2015) σε Τούρκους αγοραστές έναντι 50 εκατ. δολαρίων.
Η Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη έχει πραγματοποιήσει σημαντικές κινήσεις asset play.
Η πιο πρόσφατη ήταν στις αρχές του τρέχοντος μηνός, όταν, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές πούλησε το χωρητικότητας 146,400 dwt Mike R (κατασκευής 2006) στην τιμή των 45 εκατ. δολαρίων. Πλοίο που είχε αγοράσει λίγους μήνες πριν, τον περασμένο Αύγουστο έναντι 31 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Intermodal, η Westport Tankers, πούλησε στο τέλος καλοκαιριού και το χωρητικότητας 115,600 dwt τάνκερ Nicholas (κατασκευής 2007) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 27,7 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας επίσης σημαντικά κέρδη.
Το συγκεκριμένο aframax είχε αγοράσει η ελληνική ναυτιλιακή πέντε μήνες νωρίτερα με την ονομασία Taurus Sun, έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων.
Τον Νοέμβριο η ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 105,800-dwt aframax Sifis (κατασκευής 2007) στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Advanced Shipping & Trading. Το είχε αγοράσει τον Φεβρουάριο από την Bergshav έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων.
Στην πώληση πέντε δεξαμενόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων των δύο chemical tanker του στόλου της, προχώρησε η Navios Partners της Αγγελικής Φράγκου, κίνηση που της απέφερε 80,5 εκατ. δολάρια.
Σε ανακοίνωση της στην SEC, η εταιρεία αποκάλυψε ότι στις 5 Δεκεμβρίου συμφώνησε την πώληση του χωρητικότητας 25,130 dwt τάνκερ Nave Cosmos (κατασκευής 2010) έναντι 13,6 εκατ. δολαρίων και του χωρητικότητας 25,145 dwt Nave Polaris (κατασκευής 2011) έναντι 14,7 εκατ. δολαρίων. Και οι δύο πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Παράλληλα, την 1η Δεκεμβρίου προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 37,836 dwt δεξαμενόπλοιου τύπου MR1, Star N (κατασκευής 2009), στην τιμή των 18,1 εκατ. δολαρίων.
Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου είχαν προηγηθεί οι πωλήσεις δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων, του ΜR2 Nave Dorado (χωρητικότητας 47,999 dwt, κατασκευής 2005) έναντι 15,6 εκατ. δολαρίων και του ΜR1 Perseus N (χωρητικότητας 36,264 dwt, κατασκευής 2009), στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη:
Bloomberg: Οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων αποφεύγουν το ρωσικό πετρέλαιο με τιμή άνω του πλαφόν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λαζαράκου στο 1ο Cyber Security Forum: “Ο κανονισμός DORA αναπτυξιακό εργαλείο για τις επιχειρήσεις”
- Λιανεμπόριο: Οριακή αύξηση κατά 0,8% στον τζίρο το γ΄ τρίμηνο
- Ισπανία: Αύξηση του έκτακτου φόρου στα υπερκέρδη των τραπεζών
- Υπουργείο Εργασίας: Απόφαση παράτασης της αρμοδιότητας του ΝΑΤ σε θέματα παροχών συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών