array(0) {
}
        
    
Menu
0.28%
Τζίρος: 90.77 εκατ.

Πυροσβεστική: Προσοχή σε απόπειρες εξαπάτησης για οικονομικές συναλλαγές

Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά

Ηλεκτρικό γιορτινό ταξίδι

Ο Μύλος των Ξωτικών, το μεγαλύτερο θεματικό Χριστουγεννιάτικο Πάρκο, είναι ο κορυφαίος προορισμός στην Ελλάδα αυτές τις μέρες.

Το έχουμε δει να γίνεται πολλές φορές σε όλο τον κόσμο, π.χ. το χωριό του Άη Βασίλη στο Ροβανιέμι, το οποίο είχα την ευκαιρία – παρουσίαση GT 86 – να το επισκεφτώ στο παρελθόν. Πρόκειται για ένα θεματικό πάρκο που αυτή την εποχή προσελκύει πολύ κόσμο στις παρυφές του Αρκτικού Κύκλου και το παγωμένο Ροβανιέμι. Το οποίο σημειώστε απέχει 5000km από την Καισάρεια της Καππαδοκίας το χωριό του Αγίου Βασιλείου. Η κατασκευή ενός θεματικού πάρκου λειτουργεί ως πόλος έλξης για τους τουρίστες. Ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου και οι συνεργάτες του, το γνωρίζουν καλά. Δημιούργησαν στο Μύλο Ματσόπουλου ένα σύγχρονο θεματικό πάρκο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχα στο εξωτερικό.

Ξεκινώντας από Αθήνα για να πας ως το Μύλο των Ξωτικών πρέπει να διανύσεις 350km τα περισσότερα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο: Νέα Οδός, Κεντρική Οδός. Υπάρχει και ένα κομμάτι οδηγικά ενδιαφέρον (Δομοκός) με συνεχείς στροφές για περίπου 30km. Για διόδια πήγαινε και έλα υπολογίστε 18χ2 = 36 ευρώ. Ταξιδέψαμε με τη νέα έκδοση της Mercedes EQA την EQA+. Εδώ η αυτονομία έχει αυξηθεί χάρη στη μείωση της κατανάλωσης κυρίως αλλά και τη μικρή αύξηση της μπαταρίας στις 70.5kwh

Ο φωτογράφος μας Θέμης Φραγγιάς επί το έργο με φόντο τον Αγ. Κωνσταντίνο.
Ο φωτογράφος μας Θέμης Φραγγιάς επί το έργο με φόντο τον Αγ. Κωνσταντίνο.

Το ουσιαστικό είναι όμως ο νέος ηλεκτροκινητήρας που καταναλώνει λιγότερο για σταθερή απόδοση. Η μέση κατανάλωση στο ταξίδι μας ήταν 17.8kwh/100km οπότε η πραγματική αυτονομία της EQA+ άγγιζε τα 400km. Δεν μας ενδιέφερε και πολύ αυτό βέβαια καθώς εμείς είχαμε κάνει τους υπολογισμούς μας με βάση την απόσταση θεωρώντας ότι θα χρειαστούμε 120kwh ενέργειας. Ταυτόχρονα είναι αλήθεια πως είχα την περιέργεια να σταματήσω στη Μαλακάσα για να δω το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο σκεπής.

Στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Μαλακάσας (Σείριος), δίνεται η δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με πράσινη ενέργεια από τον ήλιο! Πρόκειται για μια επένδυση που οραματίστηκε και χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου η Νέα Οδός. Η εταιρεία που έχει αναλάβει την εγκατάσταση των φορτιστών είναι η Easy Power, μια εταιρεία εξειδικευμένη σε αυτόνομα / υβριδικά συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ειδικότερα στο ΣΕΑ Σείριος έχει αναπτυχθεί ο πρώτος και μεγαλύτερος στην Ελλάδα υβριδικός σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα με φ/β στα στέγαστρα των πάρκινγκ, συνδυάζοντας έτσι την παραγωγή πράσινης ενέργειας και φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το εν λόγω έργο περιλαμβάνει:

1. Κατασκευή στεγάστρων για τα πάρκινγκ των αυτοκινήτων

2. Τοποθέτηση σε αυτά Φ/Β πάνελ, συνολικής ισχύος περίπου 500 kWp

3. 2 φορτιστές DC υψηλής ισχύος σε κάθε κλάδο. Δηλαδή σύνολο 4 φορτιστές ισχύος 120kW έκαστος

4. Υβριδικούς Ιnverter. Το ρεύμα από τα Φ/Β θα πηγαίνει στο φορτιστή όταν θα υπάρχει αυτοκίνητο να φορτίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας

Η κατασκευή αυτού του έργου έχει ολοκληρωθεί και σε αυτή τη φάση οι ταχυφορτιστές έχουν τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία. Εμείς σταματήσαμε εκεί όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό βίντεο και φορτίσαμε την EQA+ με ρυθμό 100kw/h. Αυτό που μετράει όμως περισσότερο είναι ότι το ρεύμα προέρχονταν από τα φωτοβολταϊκά πάνελ οπότε η παραγωγή του δεν έχει ανθρακικό αποτύπωμα.

Ηλεκτρικό γιορτινό ταξίδι

Στο Σείριο είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και με τους φύλακες της Diaplous Land Services που επιτηρούν το φωτοβολταϊκό πάρκο και τους φορτιστές. Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι για τις μετακινήσεις τους στο ΣΕΑ χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό microcar το οποίο φορτίζεται από το ρεύμα που παράγει το Φ/Β. Πραγματική συνέπεια λόγου και έργων.

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας κινούμενοι σύννομα ως τη Λαμία. Εκεί βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο βρίσκεις ένα ταχυφορτιστή 180kw/h. Βέβαια το ερώτημα είναι με τι ρυθμό μπορεί να φορτίσει το αυτοκίνητο και η απάντηση εξαρτάται από πολλούς μεταβλητούς παράγοντες. Η EQA+ φόρτιζε με 70kw/h οπότε σε 20min πήγε στο 80%. Ξεκινήσαμε για Τρίκαλα, έχοντας θεωρητική αυτονομία 330km ενώ είχαμε να διανύσουμε 240km. Είναι αλήθεια πως απολαύσαμε την ανάβαση Δομοκού, άλλη χάρη ν’ ανεβαίνεις με ηλεκτρικό. Η σταθερή ροπή και η αμεσότητα στο γκάζι κάνουν την οδήγηση σε μια τέτοια απαιτητική διαδρομή πραγματική απόλαυση. Δεν θα το πίστευα ποτέ ότι θα ανεβαίναμε με ρυθμό AMG το Δομοκό με ένα SUV 2tn και 190PS. Ειδοποιός διαφορά η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα.

Φτάνοντας στο Μύλο των Ξωτικών η EQA δεν περνά απαρατήρητη: «Σοβαρά ήρθατε από Αθήνα με ηλεκτρικό όχημα; Πως φτάσατε ως εδώ, δε μείνατε από μπαταρία;» μας ρωτούσαν. Όχι μόνο δε μείναμε αλλά ούτε καν προβληματιστήκαμε. Πλέον σε όλο το δίκτυο της Νέας Οδού αλλά και της Κεντρικής Οδού υπάρχουν πολλές επιλογές ταχυφόρτισης που καθιστούν το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια απλή διαδικασία. Ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης, η παντελή απουσία θορύβου και κραδασμών και η ενδοτικότητα της ανάρτησης της Mercedes EQA+ σε κανακεύουν. Είναι γεγονός πως το ηλεκτρικό ταξίδι είναι πολύ πιο ξεκούραστο από το αντίστοιχο με όχημα θερμικού κινητήρα.

Πήγαμε Σάββατο στο Μύλο των Ξωτικών. Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση τα δεκάδες πούλμαν από Αθήνα που είχαν κάνει την ίδια διαδρομή. Οι γνωρίζοντες λένε πως αξίζει να πάτε βράδυ, είναι μαγικά, ειδικά αν βοηθάει και ο καιρός. Οπότε προγραμματίστε το, μέρες γιορτινές. Μην σας προβληματίζει ακόμη και το αυθημερόν καθώς το ταξίδι στο 90% γίνετε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά εδώ

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

F1 Λας Βέγκας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Η συλλογή ξεχασμένων Mercedes και Lamborghini που πουλήθηκε για σχεδόν $30 εκατομμύρια
Mercedes GLA 250e χωρίς εταιρικό φόρο!
F1: Να γιατί η Alpine προτίμησε Mercedes!
F1 Μεξικό: Ταχύτερος ο Σάινθ στα ελεύθερα!
Έρευνα Κομισιόν: Η τιμή «κρίνει» την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – Πού δίνουν προτεραιότητα οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οδηγούμε τη Mercedes GLC 400e 4MATIC Coupé
F1: Το λάθος του Χάμιλτον στη Σιγκαπούρη!
Η Mercedes οδηγεί για σας έως και τα 95 χλμ/ώρα!
Mercedes: Μειώνει τις προβλέψεις για τα αποτελέσματα – Νέο πλήγμα στη γερμανική βιομηχανία