To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου υποχώρησαν.

1

-Το Post Panamax BC TW Manila (93,300 DWT, κατασκευής 2012, Jiangsu New Yangzijiang) άλλαξε χέρια στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 18,33 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Nord Pollux (81,800 DWT, κατασκευής 2016, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Ευρωπαίου αγοραστές έναντι 25 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 26,26 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax DSI Andromeda (60,300 DWT, κατασκευής 2016, Japan Marine United) πουλήθηκε σε Ιάπωνες αγοραστές έναντι 29,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 26,53 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Jaeger (52,200 DWT, κατασκευής 2004, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 11,37 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Rio Choapa (50,600 DWT, κατασκευής 2012, Oshima) αγοράστηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες έναντι 16,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 17,67 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Gant Grace (28,400 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,89 εκατ. δολάρια.

Tankers

 Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα, κυρίως των παλαιότερης κατασκευής aframax.

ToSuezmax Front Balder (156,000 DWT, κατασκευής 2009, Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 38,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 37,84 εκατ. δολάρια και είναι εξοπλισμένο με scrubber.

-Το Aframax Seatrust (114,600 DWT, κατασκευής 2004, Saumsung) άλλαξε χέρια στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται από την VV στα 33,32 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Antaios (106,000 DWT, κατασκευής 2006, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 33,21 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Navigare Pactor (51,000 DWT, κατασκευής 2012, STX Offshore) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές έναντι 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,93 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Centennial Misumi (47,200 DWT, κατασκευής 2008, Onomichi Dockyard) άλλαξε χέρια στην τιμή των 21,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,19 εκατ. δολάρια.

-Το Small Clean (Chem/Prod) Nave Polaris (25,100 DWT, κατασκευής 2011, Dae Sun) πουλήθηκε στην τιμή των 14,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,73 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν. Δεν ανακοινώθηκαν αγοραπωλησίες αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,42% και έκλεισε στις 287,56 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers υποχώρησε κατά 1,87% και έκλεισε στις 490,28 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 0,39% και διαμορφώθηκε στις 9.650,24 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο 2,13% στις 880 μονάδες.

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης: Η Latsco ενισχύει τον στόλο της με νέα LPG carriers

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 473 πλοία συνολικής αξίας 10,3 δισ. δολ.