Το Kia Sportage αναδείχθηκε “Αυτοκίνητο του 2023” για την Ελλάδα με 399β. το Opel Astra πήρε 276 β. και η BMW X1 258 β.
Στην τελική δεκάδα της φετινής φανερής ψηφοφορίας, συμμετείχαν επίσης τα Peugeot 308 (258 βαθμοί), DS 4 (239 βαθμοί), Toyota Yaris Cross (226 βαθμοί), Dacia Jogger (218 βαθμοί), Alfa Romeo Tonale (214 βαθμοί), Hyundai Ioniq 5 (211 βαθμοί) και Skoda Fabia (201 βαθμοί). Σημαντικό ήταν το γεγονός ότι από τους 25 δημοσιογράφους – μέλη του Θεσμού οι 20 ανέδειξαν το Sportage στην 1η θέση της προτίμησής τους. Τα αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν με γνώμονα, κυρίως, τις ανάγκες και προτεραιότητες του μέσου οδηγού. Τα κριτήρια επιλογής αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όπως επίσης το κόστος αγοράς και χρήσης.
Οι 25 εκλέκτορες του αυτοκινήτου της χρονιάς με το γενικό διευθυντή της ΚΙΑ, Αντρέα Χριστοφορίδη.
Υπενθυμίζεται πως τα μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», είχαν συγκεντρωθεί στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στις 5 Δεκεμβρίου 2022, όπου οδήγησαν για μια ακόμη φορά και τα 10 υποψήφια νέα μοντέλα της τελικής φάσης: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia,Toyota Yaris Cross. Η αυτοκίνηση αλλάζει, καθόσον η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει μία μεγάλη στροφή στον τομέα της ενέργειας -και αυτό στο χώρο του αυτοκινήτου έχει τη μορφή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Παρά ταύτα, υπάρχει ακόμη δρόμος για την ολική μετάβαση στη χώρα μας και οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου οφείλουν να καλύπτουν όλες τις πτυχές των εξελίξεων στον κλάδο, προκειμένου να ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα την κοινή γνώμη.
Ο γενικός διευθυντής της KIA, Αντρέας Χριστοφορίδης, λαμβάνει την ανώτατη διάκριση από τον πρόεδρο του ΑτΧ, Νίκο Λουπάκη.
Επί του προκειμένου αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος του συλλόγου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», Νίκος Λουπάκης, υπογραμμίζοντας το ρόλο του θεσμού και καθενός από τους 25 εκλέκτορες ξεχωριστά, ως «κριτών» του πλέον κατάλληλου για την ελληνική πραγματικότητα καινούργιου μοντέλου στη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο σύλλογος συμπληρώνει, ήδη, 16 έτη από την ίδρυσή του, ανανεώνεται, διαρκώς και πορεύεται στο μέλλον, με γνώμονα την εμπειρία, την αδιάκοπη γνώση και τη δημοσιογραφική δεοντολογία. Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας, Νίκος Τσάδαρης, ο οποίος ευχήθηκε να υπάρξουν καλύτερες ημέρες για την αγορά αυτοκινήτου, που διέρχεται άλλη μια δύσκολη περίοδο σε διεθνές επίπεδο, γεγονός το οποίο επηρεάζει στη χώρα μας, την επιχειρηματικότητα του κλάδου, συναφώς, τη δημοσιογραφία και τις θέσεις εργασίας.
Η έκπληξη της εκδήλωσης ήταν η παρουσία του Έλληνα σχεδιαστή αυτοκινήτων Σωτήρη Κωβού, του διεθνούς φήμης συμπατριώτη μας, οποίος μίλησε για τα επιτεύγματα της ειδικότητάς του και θύμισε με παραστατικό τρόπο πως εξελίσσονται τα αυτοκίνητα από την αρχική έμπνευση/ιδέα μέχρι την τελική παραγωγή τους.
Παρουσιάστρια της όλης βραδιάς ήταν η δημοσιογράφος και ηθοποιός, Ινώ Στεφανή.
Υπενθυμίζεται ότι η διοργάνωση για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2023 είχε την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά και του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ). Από την ίδρυση του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2006, μέχρι σήμερα τον τίτλο έχουν κατακτήσει τα παρακάτω μοντέλα:
Εξαιρετική στο ρόλο της παρουσιάστριας της βραδιάς, η Ινώ Στεφανή.
Στο πλαίσιο των δοκιμών στο mononews έχουμε δοκιμάσει όλα τα αυτοκίνητα της δεκάδας, η δική μου βαθμολογία για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 ήταν:
Alfa Romeo Tonale 5β. BMW X1 16β. Dacia Jogger 5β. DS 4 7β. Hyundai Ioniq 5 5β. Kia Sportage 13β. Opel Astra 20β. Peugeot 308 7β. Skoda Fabia 5β. Toyota Yaris Cross 17β.
Να πως ψήφισα για το ΑτΧ
Η διαδικασία της ψηφοφορίας μας επιτρέπει να κατανείμουμε 100 βαθμούς σε 10 αυτοκίνητα με άριστα το 20 και βάση το 5. Σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο που βαθμολογείται με 5 είναι υποδεέστερο αυτού που πήρε 20. Επίσης σε καμία περίπτωση η λίστα αυτή δεν ταυτίζεται με το προσωπικό μου φετινό TOP 5. Εδώ πρόκειται για επιλογή ανάμεσα στα μοντέλα που παρουσιάστηκαν το 2022 με γνώμονα όχι τι αρέσει σ’ εμένα. αλλά τι θεωρώ ολοκληρωμένη πρόταση για τον μέσο Έλληνα αγοραστή. Τούτων δοθέντων η επιλογή μου φέτος είναι το Opel Astra: Ισορροπημένο, καλαίσθητο με οδηγοκεντρική συμπεριφορά, απίστευτα αρμονική ενσωμάτωση της οθόνης πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα και έναν κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS που συνδυάζεται αρμονικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αποτελεί τη χρυσή τομή για αυτοκίνητο που κινείται εντός πόλης και ταξιδεύει εξίσου άνετα, απίστευτα οικονομικά και δεν θα σε απογοητεύσει όταν ανεβάσεις ρυθμό.
H τελική δεκάδα
To OPEL Astra πήρε από μένα το μέγιστο: 20. Το Yaris Cross φέρει το νέο υβριδικό σύστημα της Toyota και αποτελεί μια εξαίρετη λύση για αυτοκίνητο πόλης ειδικά για όσους ζητούν μετ’ επιτάσεως πιο ψηλά οχήματα τύπου SUV. Με χαμηλή κατανάλωση και υψηλή αξιοπιστία είναι μια τίμια επιλογή. Στην 4κινητη έκδοση δε είναι και οδηγικά ενδιαφέρον: 17 βαθμούς! Η BMW X1 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των premium SUV. Οδηγοκεντρική, με άπλετους χώρους και πληθώρα επιλογών από diesel μέχρι ρεύμα: 16 βαθμούς! Το KIA Sportage δε διαφέρει πολύ από το περσινό αυτοκίνητο της χρονιάς, το Hyundai Tucson. Αποτελεί μια άρτια πρόταση για τη μέση ελληνική οικογένεια με πληθώρα κινητήριων συνόλων ανάμεσά τους ένα mild hybrid diesel: 13 βαθμούς! Έχοντας ήδη δώσει 66 βαθμούς σε 4 οχήματα περισσεύουν άλλοι 34 βαθμοί που πρέπει να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα 6. Υποχρεωτικά πρέπει να βάλω τέσσερα πεντάρια και δυο εφτάρια. Τα δυο εφτάρια πήγαν στα δυο γαλλικά αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για την άνεση και την αισθητική τους. Προφανώς το Ioniq, η Tonale, το Fabia και το Jogger παραμένουν εξαίρετες επιλογές εξ’ ου και μπήκαν στην τελική δεκάδα.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις
- Κόκκινα δάνεια 70,8 δισ. ευρώ διαχειρίζονται οι «servicers»
- Eurostat πληθωρισμός: Στο 3% στην Ελλάδα τον Νοέμβριο – Στο 2,2% στην Ευρωζώνη